recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC ?
    Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:27
Hejsa

Jeg har en Nvidia shield som jeg sådan set er ganske tilfreds med. Jeg har gået med nogle tanker om at bygge et medie center som erstatning, men er i tvilv om det vil give mening.

Det skal være bygget på noget kraftig hardware, og alt skal kunne styres fra en ir remote.

Krav til systemet,
Frontend så som Kodi eller lign.
HD-audio passthrough
4K HDR understøttelse
Netflix 4K HDR
Evt. HBO

Er der noget ved om det overhovedet kan lade sig gøre ?


Mange tak for hjælpen :)
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:53
jeg tror det er lidt for tidligt endnu når du gerne vil have 4k samt HDR. det er rent HW mæssigt at det ikke er understøttet (mener det er HVEC samt en anden ting som mangler). dit nye setup skal jo også kunne decode x265. 

hvad er det helt præcist som du mangler?

 
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

jeg tror det er lidt for tidligt endnu når du gerne vil have 4k samt HDR. det er rent HW mæssigt at det ikke er understøttet (mener det er HVEC samt en anden ting som mangler). dit nye setup skal jo også kunne decode x265. 

hvad er det helt præcist som du mangler?

 


Jeg kan pt ikke få netflix til at vise HDR på shielden, og tænkte på om kvaliteten af billedet ved alm video afspilning kunne blive bedre på et hurtigt grafikkort...
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Jeg kan pt ikke få netflix til at vise HDR på shielden, og tænkte på om kvaliteten af billedet ved alm video afspilning kunne blive bedre på et hurtigt grafikkort...

Jeg har ikke selv en shield, men har fulgt med i en tråd omkring den, og et nyere/bedre gfx vil ikke gøre billede kvaliteten bedre. så det er blot penge ud af vinduet i forhold til det du har nu. 

kender ikke til netflix hdr på shield, men det burde være muligt jf. dette link og at den er opdateret: http://www.engadget.com/2016/06/29/nvidia-shield-netflix-hdr-update/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:


Jeg kan pt ikke få netflix til at vise HDR på shielden, og tænkte på om kvaliteten af billedet ved alm video afspilning kunne blive bedre på et hurtigt grafikkort...


Hej.

Jeg ved ikke hvilket TV du har. Hvis det har NetFlix i 4K er der måske håb om en opdateret NetFlix 4K App med HDR?
Men ellers er signal vejen fra NetFlix via din shield til din HDMI 2.0 indgang på dit TV digital hele vejen.
Og du kan ikke få et bedre signal med et hurtigere grafikkort.

Men ellers tror jeg at der snart vil komme en ny udgave af Nvidia shield. Det er ikke noget jeg har læst. Men det vil være billigere at fabrikere en ny udgave af Nvidia shield i den nye 16nm FinFET teknologi.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 19-Juli-2016 kl. 13:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu