recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defragmenter SSd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Defragmenter SSd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Defragmenter SSd
    Sendt: 20-Juli-2016 kl. 09:39
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål angående defragmentering af ssd diske.
Mener at jeg har læst et sted at det vil være næsten en dødssynd at defragmentere ssd disk
Hvad er jeres mening.
Det drejer sig om en Samsung 120 GB.
Jeg har lige fået Windows 10,og har haft installeret mange forskellige programmer ,hvilket jeg synes der har gjort den lidt langsom i selve opstarten.
Men jeg vil jo helst ødelægge disken.
Mvh.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 10:04
Det giver ikke nogen at gøre det på en ssd, man forkorter bare dens levetid. Og det giver ikke nogen forbedring over hoved. Da den opbygning for fundamentalt allerledes end en alm. Harddisk.
Man gør det på en alm. Harddisk for at forbedre læse hastigheden på ved at lægge dataen i forlænge af hinanden. Så læse nålen ikke skal flytte sig hele tiden og dermed sparer man tid.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 11:18
@ Korsbæk
Tak for svaret ,så vil jeg spare mig selv for den ulejlighed.
Mvh.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 11:19
Tror bare Windows 10 er langsom i opstart.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 12:29
Det er vel programmerne du har afinst. som ikke har ryddet helt op efter sig.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er vel programmerne du har afinst. som ikke har ryddet helt op efter sig.


Hej.
Det var også det jeg tænkte,så derfor mit spørgsmål angående Defragmentering
Mvh.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er vel programmerne du har afinst. som ikke har ryddet helt op efter sig.


Hej.
Det var også det jeg tænkte,så derfor mit spørgsmål angående Defragmentering
Mvh.

Det er jo 2 forskellige ting.

Du fjerner ikke programstumper/udvidelser, indstillinger, der ikke er brug for, ved defragmentering.

Defragmentering flytter kun rundt på data, så de kan læse i et stykke på en traditionel harddisk, hvor man har en læsearm og en roterende harddisk.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 13:23
han har ikke fjernet programmer, men installeret programmer.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

han har ikke fjernet programmer, men installeret programmer.


Begge dele.
Har bla.haft forskellige antivirusprogrammer før jeg besluttede mig for Kaspersky.

Mvh.


Redigeret af nesager - 20-Juli-2016 kl. 13:39
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er vel programmerne du har afinst. som ikke har ryddet helt op efter sig.


Hej.
Det var også det jeg tænkte,så derfor mit spørgsmål angående Defragmentering
Mvh.

Det er jo 2 forskellige ting.

Du fjerner ikke programstumper/udvidelser, indstillinger, der ikke er brug for, ved defragmentering.

Defragmentering flytter kun rundt på data, så de kan læse i et stykke på en traditionel harddisk, hvor man har en læsearm og en roterende harddisk.


Tak for dit svar,så lærte jeg også noget i dag.
Mv.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tror bare Windows 10 er langsom i opstart.

Nej Mufti :) Windows 10 starter hurtigere end både XP og Windows 7

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Jeg har lige fået Windows 10,og har haft installeret mange forskellige programmer ,hvilket jeg synes der har gjort den lidt langsom i selve opstarten.

PC'en bliver som udgangspunkt heller ikke langsommere i opstart fordi man installerer programmer - medmindre nogle af disse programmer (eller dele af dem) loades under enten computer start eller efter windows logon.

hvis du vil kontrollere om du har unødige programmer til at loade under opstart så start jobliste, klik på fanen start - så får du en lister over programmer der loades under start og deres påvirkning på load tiden. Du kan herfra vurdere om nogle måske ikke er nødvendige at have installeret og så afinstallere dem helt - eller du kan deaktivere selve den del der starter under load og derved speede pc'ens loadtid op. 

Den sidste del skal gøres med forsigtighed fordi nogle programmer måske kræver at blive loadede for at virke. Så vurder om det måske var bedre at afinstallere programmet helt. Hvis du får deaktiveret noget og det påvirker funktionen af programmet uhensigtsmæssigt, kan du dog altid aktivere det igen. For visse programmer vil der også være en bedre mulighed for at slå load ved windows start fra i selve programmet, for disse programmer bør du gøre det her istedet.


Redigeret af spawn - 20-Juli-2016 kl. 16:31
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Har bla.haft forskellige antivirusprogrammer før jeg besluttede mig for Kaspersky.


Så er der rester af de andre programmer tilbage, måske har du endda to antivirus kørende på samme tid. Det dræber maskine......

Har du husket at slukke for Windows defender (eller hvad den nu hedder)?
Er du sikker på at det ikke er Kaspersky der slæber din maskine ned?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu