recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Subwoofer til musik (Den er købt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Subwoofer til musik (Den er købt)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mtange Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Subwoofer til musik (Den er købt)
    Sendt: 20-Juli-2016 kl. 17:28
Hej med jer,

Jeg kunne godt tænke mig en subwoofer til mine B&W CM5, kan man finde nogen som er specielt gode til musik og ikke koster en bondegård ? Gerne brugt og med et max omkring 2-3000 kr.

Mvh
Mikkel


Redigeret af mtange - 21-Juli-2016 kl. 07:53
Til top
Thomaspaulsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaspaulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 17:41
Jeg har en sort B&W ASW 608, som jeg lige nu bruger sammen med mine m-1, og den gør det afsindigt godt.

Kunne det være noget? 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 20:12
Den nemme ville være asw610. Men til samme penge er en Svs markant bedre. Svs er der dog ikke så mange af på dba. Har haft begge, eller har stadig min Svs (sb2000).
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Den nemme ville være asw610. Men til samme penge er en Svs markant bedre. Svs er der dog ikke så mange af på dba. Har haft begge, eller har stadig min Svs (sb2000).


Helt uenig.

Har selv testet netop en ASW610 op imod en SVS PB1000 herhjemme, hvilket resulterede i, at SVS'en røg tilbage indenfor de 14 dages returret, og at jeg i stedet prompte bestilte en B&W ASW610XP - altså den dyrere version af ASW610, den med mere kraft. Og det helt uden at have hørt XP'en først, simpelthen fordi ASW610 bare lød så skidegodt.

Derudover kørte jeg i nogle år med en B&W ASW608 sub sammen med et sæt M-1, og den sub lyder også virkelig godt.

De tre B&W subber ASW608, 610 og 610XP har alle det til fælles, at bassen er lynhurtig, stram og veldefineret. Derudover har de mixet storartet med alle højttalere, jeg har brugt dem sammen med, dvs. følgende kombinationer af sub/højttaler:

1) B&W ASW608 + B&W M-1

2) B&W ASW610 + Dynaudio Excite x32

3) B&W ASW610XP + Dynaudio Excite x32

4) B&W ASW610XP + Dynaudio Excite X14

Konklusion: Anbefaler de nævnte B&W subs på det varmeste.

Om den ene eller anden er den rigtige i fht. dine CM5, ved jeg ikke noget om, du må evt. finde nogen i lokalområdet, som har hver især, og høre om du må kigge forbi med dine højttalere til en lille demo. Du skal være velkommen her hos mig i Randers C, hvis du bor i nærheden Smile


EDIT:
Ok Mikkel, ser nu, at du bor i Rødovre, så der er nok lidt vel langt herover for dig! Smile


EDIT2:
Har i øvrigt brugt ovennævnte subs til både musik og film, og kan anbefale dem til begge.

ASW610 i sig selv lyder simpelthen overdrevet godt i virkeligheden, og i bund og grund var det et udtryk for ren luksus, at jeg bestilte XP'en. Men jeg ved jo fra alm. forstærkere, hvor stor forskel det gør, når der er rigeligt med kraft til rådighed, og derfor tænkte jeg, at det samme nok var gældende for subwoofere. Og det skulle vise sig at holde stik, fandt jeg ud af, da jeg fik XP'en. Jøsses, den har styr på sagerne! Men ASW610 ville jeg utvivlsomt også være blevet glad for og tilfreds med, men budgettet var jo til mere, så jeg "gik planken ud". Det har jeg ikke fortrudt så meget som ét øjeblik. Netop i eftermiddags lå jeg og lyttede til klassisk musik på sofaen og tænkte, fuck hvor lyder det fedt! Smile


Redigeret af -Henrik- - 20-Juli-2016 kl. 20:58
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 21:11
Jeg var bestemt også glad for min asw610. Jeg er bare langt mere glad for min sb2000. Syntes nu heller ikke man kan sammenligne en ported med en lukket subwoofer.
Syntes bestemt asw610 gør sig godt, men med en Antimode på min sb2000 er den integreret på et helt andet niveau end min asw610, nogensinde kom i nærheden af. Jeg skulle dog også lave et højere crossover end trådstarter formentlig skal gøre
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 21:38
Bromverg5

Så hvis en subwoofer er portet så kan den ikke integreres ordentligt med andre højttalere, og da slet ikke ved højere frekvenser??
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 22:02
???? - Det er ikke det jeg siger, jeg mener bare at det er to forskellige systemer. Ported anbefales vel uanset også mest til film brug?
Jeg talte om MIN oplevelse af integrering imellem sub og højtalere. Her gjorde sb2000 det langt bedre end asw610. Dertil levere den et helt andet lydtryk og en lang fladere frekvenskurve. Ikke at det i sige selv skal være udsagn for kvaliteten. Men ihvertfald hos mig er Svs alle dage foretrukket fremfor B&w (hvad angår subwoofere, ellers er jeg afsindigt glad for B&w)
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg var bestemt også glad for min asw610. Jeg er bare langt mere glad for min sb2000. Syntes nu heller ikke man kan sammenligne en ported med en lukket subwoofer.
Syntes bestemt asw610 gør sig godt, men med en Antimode på min sb2000 er den integreret på et helt andet niveau end min asw610, nogensinde kom i nærheden af. Jeg skulle dog også lave et højere crossover end trådstarter formentlig skal gøre

Du har ret, Bromberg, mht. ported vs. lukket. Jeg havde helt svedt ud, at den ene er det ene, og den anden det andet.
Skulle sammenligningen give mening, skulle det selvfølgelig have været Asw610 vs. SVS Sb1000, da det så ville være en lukket sub vs. en anden lukket sub.

Men faktisk var det med vilje, at jeg bestilte PB og ikke sb. Havde kun råd til at få den ene af dem købt hjem, og da jeg på forhånd vidste, at jeg næppe ville have energi og mentalt overskud til at teste mere end den ene af enten PB eller Sb, valgte jeg PB, fordi jeg gerne ville prøve at høre, hvordan en åben sub lød i fht. en lukket som Asw610.
Så det er derfor, jeg sammenlignede en ported vs. en lukket herhjemme.

Mht, sammenligninger så er det måske heller ikke helt fair at sammenligne Asw610 med Sb2000, eftersom normalprisen på de to er hhv. 4499 og 5999.

Bortset fra det er det kun fedt at høre, at du er glad for din SVS.


Edit: Typo rettet

Redigeret af -Henrik- - 21-Juli-2016 kl. 00:07
Til top
mtange Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 07:51
Svedigt - tak for hjælpen.
Altid fedt at der kommer så mange inputs herinde.

EDIT: Jeg starter ud med en B&W ASW608.


Redigeret af mtange - 21-Juli-2016 kl. 07:53
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 09:39
Er det ikke lige blevet skåret ud i bølgepap i en anden tråd, at det vigtige omkring sub's ikke ligger i om de er portet eller lukket?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Er det ikke lige blevet skåret ud i bølgepap i en anden tråd, at det vigtige omkring sub's ikke ligger i om de er portet eller lukket?


Sikkert. Har ikke læst alt igennem. Dernæst så vil du nok møde folk der er uenige i den antagelse. Jeg er en af dem. Jeg kan lide begge typer, men foretrækker pt en lukket i min stue. Skrevet sort på hvidt eller ej.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 11:34
Syntes det noget ævl med at portet primær egner sig til film. Tag evt og kig på hvor mange almindelige musik højttalere som er portet også i "high end" segmentet. Hvis en subwoofer lyder godt til musik, lyder den også godt til film. Opgaven er jo nøjagtig den samme, at integrere med de andre højttalere samt have en jævn respons og gå dybt nok.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu