recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel fra Canon DV-kamera til computer - how?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel fra Canon DV-kamera til computer - how?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel fra Canon DV-kamera til computer - how?
    Sendt: 21-Juli-2016 kl. 12:22
Jeg har arvet et Canon MVX300 videokamera, hvor jeg gerne vil have gemt nogle optagelser fra de medfølgende DV-kassetter.
Jeg aner dog intet om kameraet, filformater eller noget andet og det er godt nok mange år siden jeg bikset med video på computeren.
Hvordan overfører jeg indholdet af båndene til min PC (Windows 7) - gerne i "native" format, så kvaliteten ikke forringes, hvis det er muligt.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 12:58
Lidt snusen rundt tyder på at jeg skal lave en "capture" af video fra kameraet i et passende program via Firewire-porten. Så skal jeg vist først have etableret noget Firewire og dernæst fundet et passende program... - æv - nogle der kan supplere med noget?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:33

Hej.

For rigtig mange år siden brugte jeg et lille program til at overføre fra et Sony Kameres DV udgang og til en PC fil. Jeg mener at der hed DV og et eller andet.

For 6-8 år siden fik jeg en kollega til at brænde en DVD af min Video optagelse. Han havde en DVD Optager med DV indgang.

Men har Canon ikke et gratis program som du kan downloade?

Her er et link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-Juli-2016 kl. 13:37
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:46
Hej igen.

Jeg fandt et link hvor man bruger ovenstående program og USB Porte:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 21-Juli-2016 kl. 13:46
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:59
Tror kun USB-forbindelsen giver mulighed for at overføre billeder og video som er placeret på kameraets SD-kort eller i den indbyggede hukommelse - ikke fra DV-båndene.
Man kan vist bruge programmet CameraWindow fra Canon og så skal man "bare" finde noget Firewire...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 14:37

USBen er til SD kortet, FireWire er nok ikke nemt at finde i dag på PCer, da kameraer jo nu bruger SD kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 14:58
Der er DV indgang på min Panasonic HDD optager. Det må være sådan en der skal bruges. Er villig til at sælge til den rette pris, det er en Panasonic DMR 87 fra 2007. Og den har stået stille siden 2012 hvor mpeg4 blev indført.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 15:05

Ja, en Recorder med FireWire kan også bruges til overførsel, derfra til en DVD, eller direkte på DVD, så kan det derfra fås over på PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 så skal man "bare" finde noget Firewire  


Hej.

Jeg ved ikke om du bare mangler et DV out til FireWire in kabel eller om du også søger en FireWire input port?

Her er et link til Kabler:


Hvis vi skal finde en FireWire  port til dig må vi bede dig om at oplyse hvilke slot og evt USB 3.0 stik du har på din PC?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 21-Juli-2016 kl. 15:24
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 19:00
De fleste nyere computere har et firewire (1394) stik på bundkortet, så man blot skal købe en bracket med et kabel, som så monteres på bagsiden af computeren. Hvis ikke det findes, så køber man et lille firewire pci-express kort, som man monterer.
Fordelen med firewire er, at du får fuldt ukomprimeret overførsel OG din PC vil kunne styre kameraet: Play, pause, spole o.s.v., så redigering bliver nemmere.

M.v.h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 22:12
Tak for alle inputs - jeg tror godt jeg kan få fat i et firewire setup - det er dog desværre ikke noget jeg nemt kan få plads til i min stationære (et presset mini-itx setup), så jeg satser på at jeg kender nogen jeg kan låne noget grej af :-)
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 08:31
Du skriver ikke hvor mange bånd du har, men jdu kan hurtig komme til at bruge en masse tid på overførslen.

Hvis der kun er tale om få bånd kunne du overveje at få overførslen lavet af et af de firmaer som har speciale i den slags.  Det koster kun nogle få hundrede kroner, spare dig for en masse tid og besvær.

ildoc


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu