recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Huawei P9 sim kode problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Huawei P9 sim kode problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Huawei P9 sim kode problem
    Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:38
Min far har købt sig ovennævnte telefon, og er træt af at han skal skrive sin simkode hver gang skærmen er gået i sort og skal bruges igen.

Vi kan ikke gennemskue hvordan man slår koden fra. På min Android telefon gøres det nemt med 3-4 tryk, men på trods af flere guides fundet på nettet, går vi i stå mod slutningen.

Jeg går ud fra det er under indstillinger - sikkerhed, og hvad så?!

Hjælp er ønskværdigt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:53
Vil han så ha en åben sårbar tlf? Normalt vælger man selv en kode som låser tlf op hver gang man skal bruge den, dog ikke ved modtaget tlf opkald. På visse tlf er der Touch-ID. Måske skulle han ha sådan en istedet.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil han så ha en åben sårbar tlf? Normalt vælger man selv en kode som låser tlf op hver gang man skal bruge den, dog ikke ved modtaget tlf opkald. På visse tlf er der Touch-ID. Måske skulle han ha sådan en istedet.


Hvordan en telefons ejer vælger ar bruge denne, kan aldrig være andres problem.

Han ønsker som sagt bare at han ikke skal bruge en kode eller andet når han tager den frem.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:56
Gå ind i indstillinger.

Find sikkerhed.

Tryk konfigurer simkortlås.

Slå den fra.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:00
Skærmlås.

Her går du i indstillinger.

Tryk låseskærm.

Her burde du kunne slå den fra.

Min telefon er låst fra udbyderen. Så jeg kan ikke slå den fra. Det er noget min arbejdsgiver forlanger.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil han så ha en åben sårbar tlf? Normalt vælger man selv en kode som låser tlf op hver gang man skal bruge den, dog ikke ved modtaget tlf opkald. På visse tlf er der Touch-ID. Måske skulle han ha sådan en istedet.


Hvordan en telefons ejer vælger ar bruge denne, kan aldrig være andres problem.

Han ønsker som sagt bare at han ikke skal bruge en kode eller andet når han tager den frem.


Bevares
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Gå ind i indstillinger.

Find sikkerhed.

Tryk konfigurer simkortlås.

Slå den fra.


Indstillinger - avancerede indstillinger - sikkerhed.

Herefter er der ikke noget der hedder konfigurer simkort.

Der er noget der hedder: Kortlås - indstil kort 1 lås.

Der kan jeg vælge lås simkort eller skift PIN-kode til simkort.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Skærmlås.

Her går du i indstillinger.

Tryk låseskærm.

Her burde du kunne slå den fra.

Min telefon er låst fra udbyderen. Så jeg kan ikke slå den fra. Det er noget min arbejdsgiver forlanger.


Låseskærm er fundet. Når jeg går ind beder den om adgangskode. Herefter kan jeg vælge om den skal åbnes med mønster, pin kode eller ingen ting. Sidstenævnte er ikke aktiveret, og der står at det er deaktiveret af administrator, kryptering eller loginlager.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 12:33

Har også en Huawei, det er en Honor, på skærmlås står der ingen, der kan vælges mellem mønster, Pin eller adgangskode. Det ser også ud til at der kan bruges både Pin og adgangskode.
Hvis der vælges ingen, så burde den kunne bruges uden, som på min.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har også en Huawei, det er en Honor, på skærmlås står der ingen, der kan vælges mellem mønster, Pin eller adgangskode. Det ser også ud til at der kan bruges både Pin og adgangskode.
Hvis der vælges ingen, så burde den kunne bruges uden, som på min.?



Ja, men som sagt kan menu punktet med "ingen" ikke vælges. Teksten er svag i forhold til det andet, og det kan ikke trykkes på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 12:55

Når der trykkes på Pin eller adgangskode, står der så noget der.? Slet det hvis muligt, hvad sker der så.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Gå ind i indstillinger.

Find sikkerhed.

Tryk konfigurer simkortlås.

Slå den fra.


Indstillinger - avancerede indstillinger - sikkerhed.

Herefter er der ikke noget der hedder konfigurer simkort.

Der er noget der hedder: Kortlås - indstil kort 1 lås.

Der kan jeg vælge lås simkort eller skift PIN-kode til simkort.


Så burde den være slået fra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu