recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ALARM - bruger på dba vil betale mere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ALARM - bruger på dba vil betale mere!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6077
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ALARM - bruger på dba vil betale mere!
    Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:24
Nu har jeg da set alt
En bruger på dba.dk vil betale 300 kroner MERE end min pris
Mine alarmklokker ringer... Wink
Det ser bare ikke ud til at være fup: Jeg skal sende min mailadresse til hendes mailadresse (en outlook.com)
Hvad siger I?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6077
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:36
Formuleringen er lidt off: "Jeg vil tilføje ekstra 300 kr + dit tilbud dette bør være ok. Send mig en e-mail, så jeg kan gøre overførslen om morgenen."
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:46
Kunne være fusk, men der behøver ikke være det.

Har selv budt 1000kr over på en vare inde på dba. Hvis det er en eftertragtet vare, så er overbud vel ok.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Formuleringen er lidt off: "Jeg vil tilføje ekstra 300 kr + dit tilbud dette bør være ok.
Send mig en e-mail, så jeg kan gøre overførslen om morgenen."


"Jeg kan gøre din overførsel om morgenen", altså kan overførslen ikke ske midt på dagen, eller om aftenen?

Det er en halvforkvaklet snyder der forsøger at skrive at de kan overføre pengene i morgen.
Bare vent, der er ikke dækning for pengene....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 07:57
Det ligner en dårlig Google translate.

Hvad personen vil opnå med din mail er svært at sige.

Dit telefon nummer fremgår. Vedkommende kan bare sende en SMS eller ringe. Du kan bare svare at varen kan afhentes mod betaling i privat besked på DBA.

Jeg har dog aldrig hørt at folk betaler mere end den oplyste pris. Kun hvis der står HBO.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6077
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:03
Hendes navn er udenlandsk
Måske er de ekstra penge til forsendelse?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:22
Hvis det er for godt til at være sandt!

Du er meget fristet ikke....

Det ved svindlere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hendes navn er udenlandsk
Måske er de ekstra penge til forsendelse?


Mit råd til dig:
Afvis den handel!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:35
Ligner godt nok en Google translate, jeg havde også afvist hende
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:39
Næste step i svindlen er at hun vil betale med PayPal.

Du modtager nu en falsk betalingsbekræftelse på det 'aftalte' beløb, samt oftest også en besked om afhentning
Af et kurer firma ( også ) falsk.

herefter er der flere varianter af nummeret ...

Hvis du keder dig kan du jo lege med og holde os opdateret.

Vh Rasmus
MORE BASS
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 09:13
Hvad koster din vare i forvejen? Jeg har også selv lagt et større bud end den ønskede pris.

Men ja det er da en mærkværdig formulering.du kan skrive tilbage du kun er interesseret i kontanthandel, så må du se hvor stor interessen reelt er
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 09:16
Det er et gammel trick, som var meget populært for en 5+6 år siden.

Normalt var det også en gave til et barn eller barnebarn som tilfældigvis var ude og rejse. Og derfor var de villige til at betale mere pga. besværet med at sende til udlandet. Efter du har udleveret reg og konto nr. siger de så at de har overført pengene, men har rigtig travlt og beder dig sende pakken inden de er gået ind, mod de sender en kvittering for overførslen (som sjovt nok er falsk)


Redigeret af Neobi/q - 28-Juli-2016 kl. 09:17
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu