recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og Bilka har jeg sovet i timen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos og Bilka har jeg sovet i timen.

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 14:04
Mon ikke blot det skyldes at der er tale om fødselsdags tilbud hvor priserne altid bliver presset helt i bund.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 14:56
Bilka sætter prisen 20 procent ned.

Det betyder ikke at de taber penge.

Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 15:07
Nej / Ja til et Bilka fødselsdags tilbud.
Det ville være meget uprofessionelt af den danske Sonos afdeling at give Bilka lov til at sælge med -20%, dette stopper jo salget i deres andre udsalgssteder HiFi Klubben og Elgiganten.
Og hvis at jeg var en af dem så ville jeg være meget utilfreds med denne beslutning og måske helt droppe salget af Sonos.
Hvis man tjekker de internationale priser, så er Sonos prisen jo også ens, stort set over hele verden.

Men på den anden side så læste jeg for nogle måneder siden et interview med chefen for Sonos, og han lagde ikke skjul på at Sonos lige nu var meget presset på hjemmemarkedet pga Amazons Echo højtalersystemet, som lydmæssigt ikke er bedre end Sonos, men talestyret og billigere.
Dette kunne måske godt tyde på at Sonos lige nu har et stort lager af produkter som skal skaffes væk.
Men hvis at det er Sonos selv, som der står bag dette Bilka stunt, så er det dog en meget uprofessionel måde at løse et lagerproblem på.


Redigeret af gah - 29-Juli-2016 kl. 15:12
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 15:16
Recordere plejer jo at have "en finger på pulsen" så de kunne måske få en udtalelse fra den Skandinaviske Sonos afdeling, så at vi kunne få vores Sonos spørgsmål afklaret
Overvejer selv at købe 2 Play5.

Redigeret af gah - 29-Juli-2016 kl. 15:47
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Nej / Ja til et Bilka fødselsdags tilbud.
Det ville være meget uprofessionelt af den danske Sonos afdeling at give Bilka lov til at sælge med -20%, dette stopper jo salget i deres andre udsalgssteder HiFi Klubben og Elgiganten.


Det skal Sonos ikke give lov til. De må ikke diktere priser.

Men Bilka er ikke officiel forhandler - medmindre, Sonos.com bare ikke er opdateret.

Redigeret af lunddal - 29-Juli-2016 kl. 15:52
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 16:08
Det ved jeg da godt at de ikke må, men nu er der jo en grundt til at Sonos priserne er ens i HiFi Klubben og Elgiganten og faktisk over hele verden.
Jeg har selv arbejdet i engros branchen og tro mig, der er rigtigt mange måder hvorpå at man kan "styrer" prisen.
Og man må være meget naiv hvis man tror, at blot fordi at en lov siger at man ikke må dikterer priserne, så kan dette ikke lade sig gøre. Wink
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 16:21
Ja, du kan give forhandlere en så lav avance, at rabatter bliver umulige - medmindre man, som f.eks. Bilka, er villige til at sælge med tab.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 16:23
Hej

Jeg elsker alle jer der på en eller anden måde kritisere at man da ikke kan sælge noget i et supermarked 20% billigere. 

Om hvordan Bilka har gjort det er jo ligemeget. Det handler mere om jeres indstilling til livet at "så kan alle jo købe det" jeg syntes er sjovt. Nu tror jeg ikke at alle uanset om man køber det med eller 20% hiver min. 1500 op af lommen. Så bare rolig. 

Men Bilka har jo også gjort det på masser af andre produkter. 

Men skulle der være en ny Sonos bruger som nu pludselig har råd til at købe dette eller bare syntes prisen er bedre så kan det jo være at vi skal hjælpe vedkommene  imorgen her på forummet.

God weekend 

/Jesper
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 16:36
Ja Det er kun en af rigtigt MANGE muligheder for at styre prisen.
Men tror du selv, at Sonos ville have oprettet Blika som kunde, hvis de ikke havde styr på noget så basalt som deres pris politik.
Ellers kan enhver jo ringe til Sonos og sig, jeg vil forhandle jeres produkter, og forøvrigt vil jeg sælge Sonos 20% billigere end alle andre og I kan ikke gøre noget ved det, fordi at loven siger at I ikke må bestemme prisen.

Men der er jo stadigvæk den lille ting, at der måske er et for stort Sonos lager som skal skaffes væk og at ledelsen for Sonos i Skandinavien har foretaget en meget uprofessionel beslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 17:00
Sonos er vel blevet bange for Margrethe Vestager, konkurrence kommisæren i EU. Hun har et godt tag på de store firmaer
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Ja Det er kun en af rigtigt MANGE muligheder for at styre prisen.
Men tror du selv, at Sonos ville have oprettet Blika som kunde, hvis de ikke havde styr på noget så basalt som deres pris politik.
Ellers kan enhver jo ringe til Sonos og sig, jeg vil forhandle jeres produkter, og forøvrigt vil jeg sælge Sonos 20% billigere end alle andre og I kan ikke gøre noget ved det, fordi at loven siger at I ikke må bestemme prisen.

Men der er jo stadigvæk den lille ting, at der måske er et for stort Sonos lager som skal skaffes væk og at ledelsen for Sonos i Skandinavien har foretaget en meget uprofessionel beslutning.


Jeg ved ikke, hvad det er du hele tiden forsøger at spørge om.

Bilka er ikke officiel forhandler jvf. Sonos' hjemmeside.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 18:08
Undskyld mig, men hvad gavner det at monopoler får store domme?
Altså ud over at priserne stiger for at virksomhederne kan betale?

Så længe priserne holdes "kunstigt høje", grundet monopolet, så er det lettere for konkurrenter at udvikle noget og sælge det. Når først Sonos bliver "Bilka-tilbudsvare", presset på prisen, bliver det langt sværere for andre producenter at komme ind på markedet og indtjeningen til Sonos selv vil nok også falde, hvilket betyder mindre penge til udvikling og support og i sidste ende et ringere produkt.

Fri konkurrence på eksempelvis Sonos er på kort sigt vinding for slutforbrugeren, men i det lange løb en dårlig udvikling for markedet....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu