recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvaffor en kontorstol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvaffor en kontorstol?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 17:32
Jeg tror også at det er godt med et hæve-sænke-bord, så man kan stå op ind imellem.


Venlig hilsen
KB
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 18:34
Har du prøvet inventarland.dk ?
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 01:08
Nu skrev du godtnok at du ikke ville have en cowboy-stol, men du bør nu kigge på/prøve en Håg Capisco 8106, som også kan findes til en rimelig pris. På kontoret er det den mest valgte stol, når folk har prøvet en stribe forskellige i 3-8K klassen, og jeg bruger den også selv med stor fornøjelse.
Pris og service hænger som regel sammen, så vil du prøve hjemme osv, skal du nok ikke regne med de allerbilligste, med mindre du løber af med en af demomodellerne.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 14:01
Et alternativt indspark:
http://www.spinella.dk/
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 21:41
@Brixen

Yes, sådan et har jeg allerede. Det var nemmere at købe, da jeg kendte folk med forstand på den slags. Det er helt uundværligt.

@utopia, tipsen

Gode indspark, som garanteret også er gode for andre.

@Rene

Jeg er sikker på der er mange kopier af den slags stole, så det er nok for groft at slå dem alle sammen, men jeg har sådan en på arbejde, og den er bedre end det €!=)/%!=/?! der er standardstolen, men stadig ikke særlig god. Til mig.

@Claus

Jeg var ude og prøve en Aeron i dag. Den var meget god at sidde i, synes jeg, og pæn også. Jeg er næsten overbevist om at det bliver den. Der findes muligvis bedre stole derude - og den er ikke billig, men min tid koster jo også. Og selvom jeg ikke kan hive prisen hjem, hvis jeg skulle sælge, forestiller jeg mig, at man dog må kunne sælge den for et eller andet fornuftigt.
Til top
Morten Kost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2016
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 00:31
Har selv lige været for det samme og gaaaal, det er sgu ikke nemt at finde en god kontorstol  og jeg var både inde i Jysk, Ikea og alt muligt og det er ærligt talt ikke i så god en kvalitet men jeg fandt så en lille forhandler i Glostrup (ved ikke om du er tæt på) som havde en udstilling med kontorstole så jeg fik prøvet mig frem og denne her http://dankontorstole.dk/93-ergo-body.html kan virkelig anbefales og såfremt du også "bor" foran din computerskærm Geek
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 09:57
På min arbejdsplads bruger vi denne model:

http://www.lomax.dk/moebler/stole-og-underlag/kontorstole-303/hag-capisco-8106-soelv-remix-933-groen-8148026/

Den fås også uden saddel-sædet , og har mange indstillingsmuligheder så siddepositionen kan varieres.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 23:47
Jeg siger tak for alle rådene. Det har været en fremragende tråd. Jeg foretog et nogenlunde overvejet valg, hvor resten blev baseret på intuition, utålmodighed og købetrang, og endte med at købe Herman Miller Aeron-modellen med diverse udstyr (vippeting, lændestøtte og nogle armlæn der vist ikke er standard).

Efter at have brugt den i 20 minutter kan jeg stadig lide den. Jeg prøver at huske at vende tilbage om en måned eller to for at skrive om jeg til den tid synes den er pengene værd.

Min eneste udfordring er armlænene, der kan justeres både op og ned og til siden, men ikke tages af. Jeg har endnu ikke helt grejet, hvordan man på en fornuftig måde får samspillet mellem bord og armlæn til at fungere.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 23:48
Jeg købte den i øvrigt brugt til 5500. Ikke nogen foræringspris, men sælger virkede troværdig, boede tæt på, og gav "uofficiel" garanti.
Til top
Antop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 16:42
Jeg er selv en meget glad ejer af en Herman Miller Aeron kontorstol. Det er bestemt ikke nogen billig kontorstol, men jeg døjede med ryggen og måtte have en der støttede mig godt. Jeg fandt en test af stolen på https://www.dengodestol.dk/ og de havde kun godt at sige om den. Efter at have prøvet en kollegas skrivebordsstol magen til købte jeg den (eller arbejdsgiver gjorde). Bestemt et godt køb hvis man har rådSmile 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 19:51
Herman Miller Aeron (eller en anden model, hvis man vil) købes refurbished hos DesignCabinet i Tyskland. Det koster lidt under seks stærke, inklusive forsendelse.

Acceptér intet mindre

EDIT: Nå, jeg kan se, at jeg var for sent på den Men så er linket der, hvis nogle andre vil have DEN BEDSTE KONTORSTOL I HELE VERDEN.

Redigeret af Naiera - 06-August-2017 kl. 19:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu