recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvaffor en kontorstol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvaffor en kontorstol?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvaffor en kontorstol?
    Sendt: 30-Juli-2016 kl. 15:58
Hej,

Jeg skal bruge en kontorstol, og den skal være god, men det er jo en smagssag. Hvad kan I anbefale, hvorfor og hvor bør jeg købe henne?

Allerhelst kunne jeg godt tænke mig at besøge en butik og afprøve nogle af de modeller I kommer til at nævne. Derefter kunne jeg godt tænke mig at låne en model hjem og se om den virkelig også er god (for mig).

Jeg har søgt lidt rundt, men det lader til at hvis man skal have en ordentlig stol, skal man helst være et firma, da private åbenbart ikke har brug for at sidde ordentligt. Enten fordi dem jeg finder ikke sælger til private, eller fordi de fastholder deres absurde firmapriser med fx 12k for en alm. kontorstol.

Jeg har haft kigget lidt herinde for inspiration, men jeg kunne godt tænke mig noget der går en smule mere i dybden med specifikke modeller og argumenter herfor.

http://forum.recordere.dk/m-en-forhandler_topic143100_page3.html?KW=kontorstol
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:51
Jeg kan se du har været inde på "min" tråd. Wink

Tror, at du skal afklare lidt med dig selv, hvad du går efter i en ny kontorstol. Det ville gøre det lidt nemmere for os at hjælpe dig. Jeg vil dog mene, at du nok skal af med adskillige tusinde kroner, hvis du vil være sikker på at få en god stol. Og du skal nok kigge i retningen af en decideret forhandler af kontormøbler. Af erfaring kan jeg sige, at langt de fleste stole man ellers kan købe i de diverse møbelforretninger er billigt Kinabras.

Jeg ville starte steder som kinnarps.dk og daarbak.dk, men vær forberedt på nogle pebrede priser.

En helt anden retning er de der "gamer stole", der åbenbart er blevet ret populære. Jeg ved ærligt talt ikke hvor gode de er, men de ser da lidt interessante ud, hvis man kan se bort fra "gamer" looket.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 18:01
Tak for svaret.

du har ret - det er nok en god ide, hvis jeg fortæller hvad jeg skal bruge den til. Jeg skal bruge den til kontorarbejde (primært computerbrug) i 2-12 timer om dagen alle ugens syv dage. Min krop - og ikke mindst min ryg - er lavet af papmache, så jeg skal have noget jeg sidder godt i (hvad det så end vil sige).

Jeg tror ikke mit problem er, at min ryg er for svag, så jeg kigger ikke så meget på alle de der cowbowstole og ting og sager, hvor man rigtig kan styrke sin ryg og blahblah, men nærmere mod en "almindelig" kontorstol, men en der passer til min krop. Jeg er ca. 185cm og 75kg (og ærlig og kærlig og med blå øjne).

Jeg er frisk på at svinge dankortet, men der skal være mening med galskaben. Hvis 12k for en stol er prisen for at sidde ordentligt, så giver jeg det. Min første tanke var dog "ahhhhhr", må jeg indrømme. Jeg havde regnet med, at jeg for 4-6k - måske 8k - kunne få noget godt, eksempelvis et sted der ikke (kun) lever af at firmaer kan trække de ublu priser fra.

Hvis du gider, vil jeg værdsætte en model-anbefaling eller to, så jeg har noget at gå ud fra, når jeg kigger på dine links. Når man læser om kontorstole, så er de alle perfekte, tilpasser sig perfekt ens krop, og er generelt det bedste køb man kan gøre. Altså uanset pris og model.



Redigeret af elendil - 30-Juli-2016 kl. 18:02
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 18:07
Stil-mæssigt tror jeg vi er ude i sådan noget som:

http://www.daarbak.dk/kontorstol-interstuhl-champ-sort-39382.aspx

eller

http://www.kinnarps.com/da/dk/Productinspiration/Kontormobler/Kontorstole/Capella/

eller

http://www.kinnarps.com/da/dk/Productinspiration/Kontormobler/Kontorstole/Product/?prodid=311860

I hvert fald hvis man ser bort fra prisen. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg har noget at bruge armlæn eller nakkestøtte til. Jeg er jo ikke en tilbagelænet chef med cigar, men derimod en svedende, arbejdssom mand nederst i fødekæden.

Redigeret af elendil - 30-Juli-2016 kl. 18:08
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 18:39
Prøv at søge efter en forhandler af brugte kontormøbler. Der kan du få en god stol til væsentligt mindre end nyprisen.
Flere af dem er mindre virksomheder, så mon ikke du kan have held med at forhandle en returret med ind i købet?
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 18:43
Har du nogen anbefalelsesværdig i tankerne?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 19:06
Hvis du ved nogenlunde hvad du vil have, så sælges de ofte for 5-10% af nypris på dba. Jeg havde en rigtig god kinnarps med vippefunktion og armlæn til salg for 200 uden at nogen viste interesse. Jeg endte med at give den væk

Redigeret af slumbert - 30-Juli-2016 kl. 19:07
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 19:18
altså har man pengene, så er der i virkeligheden kun EN producent der kan anbefales. - Herman Miller!!! - de kan købes brugt på dba for en 4-5000 nu, ellers starter de vist fra en 7-9K for de billigste udgaver. DE holder. Min far købte sin fri da han gik på pension. Den har foreløbig holdt små 15 år nu og er stadig ikke slidt ned. Derudover kan de indstilles på latterligt mange måder, og så er de altså bare fantastiske at sidde i.

Købte selv en "speedy1" fra hansen møbler (fås under samme navn fra flere møbelhandlere) er ret godt tilfreds, men er absolut ikke tiltænkt 10 års service på hjemmekontoret. - forhåbentlig får jeg råd til en af herman millers embody stole. (slidtage i de nederste led i rygsøjlen.)
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 23:59
@Slumbert

Mit problem er netop at jeg ikke ved hvad jeg vil have :) Jeg søger nogle anbefalinger og også gerne hints til hvor man rent faktisk kan prøve dem.

@Claus

Som du nævner, kan jeg se, at der er nogle stykker på DBA. Findes der nogen butik eller lignende hvor man rent faktisk kan prøve sådan en? Jeg vil føle mig sådan lidt ussel ved at prøve en stol gennem DBA, når jeg ikke aner om jeg overhovedet er interesseret i den. Hvad gør dem gode, udover holdbarhed?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 11:03
Gå nu på Google.dk og søg på "Brugte kontormøbler" - så finder du flere muligheder. Så tager du ud og prøver de stole der er, og køber den du bedst kan lide. Husk at bede dem om returret med henvisning til din dårlige ryg - så tror jeg godt de vil yde den ekstra service.

Det behøver ikke at gøres mere kompliceret end det er
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 11:56
Jeg bruger selv en RH Logic 400, som er rigtig god.

http://www.rhstolen.dk/kontorstole/rh-logic-400300/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 14:34
Herman Miller kan så vidt jeg ved ikke købes i en alm møbelbutik her i DK. Det er vist kun gennem dedikerede forhandlere af kontormøbler, så det er om at bruge sin google-fu. 

Der er selvfølgelig også de her nye gamer stole. nogle af dem kan testes i elmutanten. De er faktisk ret ok, og ikke voldsomt dyre. - Der er også et hav af reviews på youtube. Så sågar en der stort set kunne lægges helt ned så man kunne sove i den. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu