recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 anniversary update.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 anniversary update.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Opdateringen hjalp på wifi forbindelsen på en af mine computere der altid tabte forbindelsen efter at have været slukket eller i standby tilstand.

Flemming


Nå det var en kortvarig forbedring. Det er allerede galt igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 18:01
Opdateringen hjalp på wifi forbindelsen på en af mine computere der altid tabte forbindelsen efter at have været slukket eller i standby tilstand.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 14:34
Har lige opdateret 2 stk

Alt efter planen.   Intet blev ændret for mig.    

Måske nogle indstillinger er ændret men ikke noget som berør mig.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Ok, Så er jeg åbenbart bare den utålmodige SSD type.

Det var jeg faktisk ikke klar over. Troede også den fungerede som en slags roll-back genoprettelse hvis noget blev korrupt eller lignende i den aktive version.


Den er netop beregnet til at kunne rulle tilbage, hvis noget gik galt eller lignende.

Har man så ikke gjort det inden en måned, slettes det gamle system automatisk.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 23:18
Har også lige opdateret. Til trods for man blev lovet, at indstillinger m.v. blev bevaret, var der alligevel en del som skulle indstilles igen. Lidt irriterende.
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 22:55
Hej.
Har lige opdateret,synes nu ikke der er de store forandringer.
Det eneste der drillede lidt,var at Windows mente at jeg skulle bruge deres Defender i stedet for Kaspersky

Mvh.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 22:43
Angående kort dato format.
Controlpanel -> Clock, Language and Region -> Region -> Format -> Danish.
Nu kan dd-MM-YYYY vælges.

Da jeg har valgt, at installeret windows på Engelsk, så har Windows valgt at tid/data/tal formatter, helt naturligt, skal være Engelske. Fejl-40. :-)
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 22:32
Her gik installationen nemt. 
Men: Jeg havde dog problemer med, at mange settings ikke kunde ændres, da jeg lige pludseligt ikke havde rettigheder.
Fx. kunne jeg ikke ændre det tidsrum, hvor jeg arbejder og Windows derfor ikke skal forstyrre mig med at installere opdateringer. Tiden stod til 08-17, men jeg ville gerne ændre det til 08-21. Med det kunne jeg ikke da 21 jo ikke er mellem 01 og 12. :-( Men der er 17 åbenbart.

Nu er problemerne løst med en "Reset this PC" :-) Det er til gen gæld nemt.

Men jeg sgu ikke helt importneret.
Kort dato format kan ikke sættes til dd-MM-yyyy, men det er også ligemeget for alle ved jo, at ISO format: yyyy-MM-dd er det eneste der dur.

Hvorfor er det nu at Log af, ikke er placeret samme sted som Luk ned/Genstart? Det er nok for at narre fjenden.

På pluds siden. Det er nu blevet super nemt, at skifte mellem flere højtalere/hovedtelefoner.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 17:04
Ok, Så er jeg åbenbart bare den utålmodige SSD type.

Det var jeg faktisk ikke klar over. Troede også den fungerede som en slags roll-back genoprettelse hvis noget blev korrupt eller lignende i den aktive version.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 17:01
Den tidligere version slettes automatisk efter en måned.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skriver det virker. Det skulle det selvfølgelig også gerne, men har du bemærket nogen forskel/forbedringer?
 
Flemming

2 af mine 3 stationære har fået den automatisk i dag. Min bærbare har ikke fået den af sig selv endnu (jeg gør det manuelt senere)

Det første der slår mig i øjnene er forbedrede "animationer" eller hvad man nu skal kalde det i forbindelse med lock-screen og start-menu og lidt ændret grafik på vinduer hist og her. ...Ellers syntes jeg generelt det ligner sig selv. Cortana er jo for Amerikanerne, mens strømbesparelser og den slags jo ikke er noget jeg bemærker mig på mine stationære (jeg har ferie, så det samme har den bærbare)

Eneste irritationsmoment er at man som altid ved den slags opdateringer selv skal ind og diskoprydde "tidligere installationer af windows" for at fjerne de unødige og ubrugte 23 GB på sin OS-SSD.


Redigeret af TBC1 - 03-August-2016 kl. 20:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skriver det virker. Det skulle det selvfølgelig også gerne, men har du bemærket nogen forskel/forbedringer?
 
Flemming



Hej.

Jeg har ikke rigtigt prøvet nogle funktioner endnu.

Windows Iconet virker lidt andeledes med at der er kommet en START funktion.

Og jeg når ikke at teste mere i dag. Så jeg håber at andre kan byde ind med deres oplevelser.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu