recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 anniversary update.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 anniversary update.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 18:01
Opdateringen hjalp på wifi forbindelsen på en af mine computere der altid tabte forbindelsen efter at have været slukket eller i standby tilstand.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Opdateringen hjalp på wifi forbindelsen på en af mine computere der altid tabte forbindelsen efter at have været slukket eller i standby tilstand.

Flemming


Nå det var en kortvarig forbedring. Det er allerede galt igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 09:46
ustabilt netkort??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ustabilt netkort??


Nej, generelt dårligt wifi på Windows 10. Netkortet virker også fejlfrit under Windows 7. Ved en søgning på nettet kan jeg se det er et meget udbredt problem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Speedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 17:10
Hejsa.
 
Efter jeg har opdateret med det nye build, virker mine eksterne USB-hardiske over 1-TB ikke længere. Windows vil ikke længere acceptere dem... er der andre, der har samme problem?
 
Hilsen Henrik 
 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 17:51
Har en 4GB extern HD, og den virker fint efter opdateringen.
/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 18:08
Hej.

Jeg har også en 4GB extern HD, og den virker også fint efter opdateringen. Det er en Seagate.

Hilsen Carsten.
Til top
Speedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 21:57

Tak for svarene… så må det næsten være noget USB-hardware i min Lenovo Ultrabook, som ikke rigtig kan spille sammen med den nye Windows version. Jeg er nu gået tilbage til den tidligere version, og problemet er forsvundet. Der er vist ikke andet for end at se tiden an og håbe på, at der kommer en opdatering, som løser problemet på min type computer.   

 

Mange hilsner

 

Henrik

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 11:56
Har via Windows Update forsøgt at opdatere min windows 10 til den nye version men får hele tiden fejlen:

"Windows 10 kunne ikke installeres. Vi kunne ikke opdatere den systemreserverede partition"
I log bogen står der:

"Installationsfejl: Der opstod en fejl, da Windows skulle installere følgende opdatering 0xC1900201: Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607."

Er der andre her der har oplevet dette og har en nem og hurtig løsning ?
Der er ikke tal om en gammel PC og den har kørt Windows 10 det sidste årstid med de opdateringer der er kommet løbende indtil denne her .

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Har via Windows Update forsøgt at opdatere min windows 10 til den nye version men får hele tiden fejlen:

"Windows 10 kunne ikke installeres. Vi kunne ikke opdatere den systemreserverede partition"
I log bogen står der:

"Installationsfejl: Der opstod en fejl, da Windows skulle installere følgende opdatering 0xC1900201: Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607."

Er der andre her der har oplevet dette og har en nem og hurtig løsning ?
Der er ikke tal om en gammel PC og den har kørt Windows 10 det sidste årstid med de opdateringer der er kommet løbende indtil denne her .



Ved ikke om denne tråd kan hjælpe dig.
http://forum.recordere.dk/windovs-7-opdateringer_topic147055.html
Starter side 2 nederst
Mvh.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Har via Windows Update forsøgt at opdatere min windows 10 til den nye version men får hele tiden fejlen:

"Windows 10 kunne ikke installeres. Vi kunne ikke opdatere den systemreserverede partition"
I log bogen står der:

"Installationsfejl: Der opstod en fejl, da Windows skulle installere følgende opdatering 0xC1900201: Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607."

Er der andre her der har oplevet dette og har en nem og hurtig løsning ?
Der er ikke tal om en gammel PC og den har kørt Windows 10 det sidste årstid med de opdateringer der er kommet løbende indtil denne her.
Jeg ved ikke om det kan bringe dig nærmere en løsning, men den systemreserverede partition benyttes til at udføre opdateringer som kræver at systemet ikke er aktivt.
På Windows 7 er den 100 MB og i Windows 8.1 er den udvidet til 350 MB. Det ser ud til at de har valgt at udvide den til 500 MB i Windows 10.
Hvis partitionerne er placeret på en måde, så der ikke er mulighed for at Windows 10 selv kan finde ud af at gøre den større, så må man gøre det manuelt.

Mange af denne slags fejl kan også være kommet af at klone en disk til en SSD. Hvis man har en 500 GB disk i sin maskine og kloner den til en 256 GB SSD, så vil alle paritioner bliver forholdsmæssigt mindre og dermed får man måske en 350 MB lavet om til en 175 MB partition.

Prøv at google på "system reserved partition size windows 10"
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 21:00
Tak for jeres input. Det er bare underligt at der pludselig skulle være noget galt med partitionen da der allerede er Windows 10 på den  ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu