recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wallmount til LG 55B6V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wallmount til LG 55B6V

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wallmount til LG 55B6V
    Sendt: 04-August-2016 kl. 11:04
Hej med jer

Jeg har et LG 55B6V på vej fra Power og det skal op på vægen :) Jeg kan se at det er VESA 300x200 så der er umiddelbart masser af beslag der på papiret passer. Dog ser det ud til at monteringshullerne sidder meget lavt og jeg vil jo helst ikke have at beslaget sikker ud neden under tv'et.

Er der nogle som har erfaring med at vægmontere et B6? Eller måske bare kender til et vægbeslag hvor det er muligt at montere tv'et så de nederste huller på tv'et sidder i de nederste huller på beslaget?

Jeg er ikke på udkig efter noget der kan dreje eller tilte - for mig er det vigtigste at det sidder så tæt på vægen som muligt.

Venlige hilsner,
Olav
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 11:31
Her er målene. 


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 11:43
Jeg har brugt det samme beslag, som mit 50" Panasonic Plasma hang på.
Der er 13 cm fra fronten af skærmen til væggen. Jeg vil ikke have det tættere på.



Venlig hilsen
KB
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 12:46
Hej KB

Tusinde tak! Lækkert med de udførelige mål - så har jeg nået at gå efter!

Bare af nysgerrighed - hvorfor vil du ikke have det tættere på vægen?

Vh Olav
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:01
De viste beslag er også et glimrende beslag hvis man ønsker en god luftgennemgang/tilstrømning og dermed sikre en god ventilation.

At beslaget så også gør, at man kan vippe TV´et en kende og dermed få en nemmere adgang til til stik i bunden, er for mig også en fordel.

Jeg har haft det pågældende beslag siden 2006, og der har hængt alt fra 42 tommer og op til 65 tommer på det beslag.  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:27
Jeg vil godt have afstand pga. luft, og når fjernsynet bliver vippet, kan jeg komme til ledningerne. 
Der står også et møbel nedenunder med centerhøjttaler på.

Det er et beslag mange på Recordere købte i Harald Nyborg i sin tid. Jeg ved ikke om det kan fås mere.
Solidt og billigt, og masser af skruer med - tror det kostede ca. 300 kr.


Redigeret af Brixen - 04-August-2016 kl. 13:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 14:27
Jeg har benyttet dette på mit 65B6V:


Beslaget har to "flapper" i bunden som kan rykkes ud og derved tilte skærmen lidt bagover, så adgang til stik bliver lettere. 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Jeg har benyttet dette på mit 65B6V:


Beslaget har to "flapper" i bunden som kan rykkes ud og derved tilte skærmen lidt bagover, så adgang til stik bliver lettere. 
 
- med en dybde på kun 1,5cm på dette ophæng, giver det ikke "konflikter" med det bagudvendte antennestik på B6V'en ?
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har brugt det samme beslag, som mit 50" Panasonic Plasma hang på.
Der er 13 cm fra fronten af skærmen til væggen. Jeg vil ikke have det tættere på.



 
Jeg kan tilføje at H.N. i dag har et tilsvarende ophæng, dog med blot 5,3 cm til væggen, men hvor at man stadig kan tilte det 12 grader forover el. bagover. Prisen er Kr. 169
( Selvom at ventilation er godt med el. apparater, virker 13 cm afstand til væg temmelig voldsomt for et TV-ophæng...)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 16:39
Jesa, beslaget på billedet fylder 7,5 cm
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 16:55
kampus; jeg ser at jeg misforstod f.s.v. de 13 cm. som Brixen skrev om - ser nu at han måler fra skærmens forside :)
( du har måske samme ophæng, siden at du kender det "rigtige" mål ? )


Redigeret af JesA - 04-August-2016 kl. 16:56
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


 
- med en dybde på kun 1,5cm på dette ophæng, giver det ikke "konflikter" med det bagudvendte antennestik på B6V'en ?

Jo, det kræver vinklet LAN stik og vinklet antennestik.
Resten er der fint plads til 😃
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu