recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wallmount til LG 55B6V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wallmount til LG 55B6V

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


kampus; jeg ser at jeg misforstod f.s.v. de 13 cm. som Brixen skrev om - ser nu at han måler fra skærmens forside :)
( du har måske samme ophæng, siden at du kender det "rigtige" mål ? )


Ja jeg har det samme ophæng liggende, men bruger et originalt Pio ophæng i øjeblikket

Redigeret af Kampus - 04-August-2016 kl. 17:42
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 17:44
Jeg kan tilføje, at beslaget sidder godt fast med bolte, så der skal ikke pilles ved det.

Og jeg tror vi er mange, der har det beslag. Det er 7,5 cm, som Kampus skriver :-)
Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


kampus; jeg ser at jeg misforstod f.s.v. de 13 cm. som Brixen skrev om - ser nu at han måler fra skærmens forside :)
( du har måske samme ophæng, siden at du kender det "rigtige" mål ? )


Ja jeg har det samme ophæng liggende, men bruger et originalt Pio ophæng i øjeblikket
Kampus, bruger du et original Pio-vægbeslag til en anden skærm, eller har jeg misforstået det?
Jeg har selv et Pio 608 hængende på et originalt Pio vægbeslag, vil dette evt. kunne benyttes på min tilkommende OLED 65" E6V. Tror lige jeg googler lidt på det.
 



Redigeret af Potter - 05-August-2016 kl. 10:49
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


kampus; jeg ser at jeg misforstod f.s.v. de 13 cm. som Brixen skrev om - ser nu at han måler fra skærmens forside :)
( du har måske samme ophæng, siden at du kender det "rigtige" mål ? )


Ja jeg har det samme ophæng liggende, men bruger et originalt Pio ophæng i øjeblikket
Kampus, bruger du et original Pio-vægbeslag til en anden skærm, eller har jeg misforstået det?
Jeg har selv et Pio 608 hængende på et originalt Pio vægbeslag, vil dette evt. kunne benyttes på min tilkommende OLED 65" E6V. Tror lige jeg googler lidt på det.
 



Bruger det til mit KRP500m der hænger så smukt 1,5 cm fra væggen. Spekulerer også på om det kan anvendes til mit kommende Pana 65" TV. Synes de Vogels beslag ser noget klejne ud med en smal plade til væg. Både det gamle HN beslag og det nyere Pio beslag har en bred/høj plade til fastskruning på væg.

Redigeret af Kampus - 05-August-2016 kl. 11:04
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Jeg har benyttet dette på mit 65B6V:


Beslaget har to "flapper" i bunden som kan rykkes ud og derved tilte skærmen lidt bagover, så adgang til stik bliver lettere. 

Tak for tippet - det ser lækkert ud!
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 10:53
Hej Guys

Jeg  købte et Vogel Thin 305 i Hifi Klubben. Jeg havde bare ikke lagt mærke til at Kimbo skrev 65". På 55" stak det ud for neden. Så det blev byttet til den mindre model 205. Her kan skærmen monteret med de nederste monterings huller i de nederste huller på beslaget.

Selve monteringen var en meget positiv oplevelse. Vejledningen er meget udførlig helt ned til hvordan man skal forbore med 5 mm før man borer 8 mm i 80 mm dybde. Det er også meget gennemtænkt at man starter med at sætte en skrue i midten, bruger det indbyggede vaterpas til at sætte det lige og der efter markerer og borer i siderne. I siderne er der  aflange huller så man kan justere det en lille smule og få det 100% i vater når man er færdig med at bore. 

Det er ikke det mest bastante beslag og det sidder med 3 relativt tynde skruer, men der er nogle store plugs med og jeg syntes ikke der var tvivl om at det sad godt fast da først det var monteret. Det eneste man måske kunne savne er en egentlig "lås" så man er 100% på at tv'et ikke kan tages af. 

Men alt i alt bliver det en meget varm anbefaling her fra. I forhold til mit ældgamle Panasonic PV60 er afstanden fra forsiden af skærmen til vægen nærmest halveret. Det er super! 

Så mange tak til Brixen for de fine mål, som gjorde det nemt at regne ud hvor beslaget skulle sidde for at skærmen kom til at hænge i samme højde som den gamle - og mange tak til Kimbo for den gode anbefaling!

Vh Olav


Redigeret af t0PD0g - 10-August-2016 kl. 10:55
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 11:09
Godt du fik det op at hænge.
Mit hænger lidt højere end det gamle, men det er en fordel.
Venlig hilsen
KB
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 08:53
Jeg bruger ligesom Kimbo Vogels til mit B6, og jeg kan kun sige at det er perfekt. Jeg har brugt beslaget til de sidste 3 TV, og med den frekvens jeg skifter TV, er både jeg og min kone glade for at vi ikke skal bore nye huller i væggen hver gang der skiftes panel.

Dog tror jeg selv på at mit 65" B6 kommer til at hænge en del længere.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 10:52
Jeg tror også mit kommer til at hænge der længe - jeg må sige jeg er ret imponeret over hvor fedt det tv er. Designet er virkelig lækkert, webos er overraskende vellavet og så er det aller vigtigste , billedet, helt fantastisk!

 
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Jeg tror også mit kommer til at hænge der længe - jeg må sige jeg er ret imponeret over hvor fedt det tv er. Designet er virkelig lækkert, webos er overraskende vellavet og så er det aller vigtigste , billedet, helt fantastisk!

Ja, og så er det skønt at der med WebOS 3 er kommet nativ PLEX app. Den manglede voldsomt i WebOS 2.

Jeg savner dog HBO Nordic som app, men det er nok ikke noget vi skal regne med. HBO Nordic er ikke kendt for at prioritere andet end Samsung, og så nu Apple TV.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 17:03
Hmmmm, sikken i da kan med jeres LG. Jeg venter stadig på mit øv øv Cry
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t0PD0g Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 09:16
Du kan roligt glæde dig :) Jeg fik lige taget hul på Stranger Things på netflix i 4K i går - for satan det ser godt ud! Der er også masser af scener med sort mørke og lommelygter osv. som OLED bare håndterer helt fantastisk. Pioneer burde forære LG "Kuro" navnet :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu