recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ultimativt kodi system! Hvad gør i folk derude?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ultimativt kodi system! Hvad gør i folk derude?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ultimativt kodi system! Hvad gør i folk derude?
    Sendt: 06-August-2016 kl. 13:43
Jag tænke jeg ville høre om hvad folk gør derude for at lave den ultimative Kodi medie center.

Selv bruger jeg en minix neo x8-h plus med vidon.me kodi. men det er bestemt ikke uden problemer. jeg kunne godt bruge et nyt system der faktisk køre,virker og drift sikker.  

håber der er nogle af jer der vil dele jeres løsning.

God dag 

Ønskeliste som den godt måtte kunne.
  • 3D iso 
  • mkv.
  • HEVC
  • HEVC UHD 
  • H.264 UHD 
  • HDR UHD 
  • 4K (4096)

  • DTS-X
  • ATMOS 
  • AURO 3D
  • dts hd master 
  • dolby true hd master 


Redigeret af MBKEN - 06-August-2016 kl. 13:45
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af MBKEN MBKEN skrev:

Jag tænke jeg ville høre om hvad folk gør derude for at lave den ultimative Kodi medie center.

Selv bruger jeg en minix neo x8-h plus med vidon.me kodi. men det er bestemt ikke uden problemer. jeg kunne godt bruge et nyt system der faktisk køre,virker og drift sikker.  

håber der er nogle af jer der vil dele jeres løsning.

God dag 

Ønskeliste som den godt måtte kunne.
  • <span style="line-height: 1.4;">3D iso </span>
  • <span style="line-height: 1.4;">mkv.</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">HEVC</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">HEVC UHD </span>
  • <span style="line-height: 1.4;">H.264 UHD </span>
  • <span style="line-height: 1.4;">HDR UHD </span>
  • <span style="line-height: 1.4;">4K (4096)</span>

  • DTS-X
  • ATMOS 
  • AURO 3D
  • dts hd master 
  • dolby true hd master 

nvidia shield med fork af kodi, der hedder spmc. den kan alt det du efterlyser, kører uden problemer. minus 3d iso

Redigeret af T-Duck - 06-August-2016 kl. 22:44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 00:36
H.264 UHD... Hvor støder man på det format henne? TPB? :D
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:11
det gør du her http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=h264 hvis du vil prøve om dit system kan klare sådan en sag. 
Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 12:19
h.264 som valg til UHD vil ikke fortsætte. Det koster for meget data at encode video i h.264 når det er 4K. - den eneste grund til at det bliver brugt er fordi h.265 endnu ikke er mainstream nok og ikke i nok enheder. Det er derfor udelukkende en transitionsperiode. Udfordringen er selvfølgelig nok at de fleste h.264 decodere er optimeret til 1080 video og skalerer dermed a.h.t når du skal op i højere opløsninger på dedikeret jern.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 14:49
Hej
Jeg er nysgerrig efter at høre om hvorfor Shield bliver anbefalet, fremfor f.eks. en Intel NUC?

Jeg står selv og skal have købt mig en ny klient til et setup med ArgusTV/Mediaportal.
Jeg overvejer en NUC, men Shield ser ud til at være lidt billigere.
Derudover overvejer jeg også et skifte fra Mediaportal til Kodi.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej
Jeg er nysgerrig efter at høre om hvorfor Shield bliver anbefalet, fremfor f.eks. en Intel NUC?

Jeg står selv og skal have købt mig en ny klient til et setup med ArgusTV/Mediaportal.
Jeg overvejer en NUC, men Shield ser ud til at være lidt billigere.
Derudover overvejer jeg også et skifte fra Mediaportal til Kodi.
den understøtter alle formater på nær 3d iso. og der er en rigtig god lille remote til den. og hvis de ser netflix, så er der netflix app, resten skal desværre castes, da dr og tv2 ikke vil lave app til den
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
den understøtter alle formater på nær 3d iso. og der er en rigtig god lille remote til den. og hvis de ser netflix, så er der netflix app, resten skal desværre castes, da dr og tv2 ikke vil lave app til den

Ok, det troede jeg også en NUC ville gøre.

Men jeg troede Shield kørte Android - er det en tilpasset version siden ovenstående og HBONordic ikke har app til den?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 21:34
Noerden - NUC kan som udgangspunkt alt det som en Shield kan. Men det er meget dyrere at få den derop, plus det bare ikke spiller helt så lækkert.
Snakker vi kun Kodi og man ingen interesse har i streamingtjenester, jamen så er de præcis lige gode. Alle plugins virker på begge platforme (i hvert fald dem jeg har haft brug for) og de understøtter jo alle codecs til både billed og lyd. Men som sagt, hvis en NUC skal klare UHD, så kan du altså ikke få den til samme pris.

Hvis man er interesseret i streaming, så er det pludselig en mere kompliceret sag på NUC. For det første, så kræver det, at du kører Windows 10 på den. Her snakker vi allerede en merinvestering på mange hundrede kroner.
Og så kommer det komplicerede samspil mellem apps. For jo, der findes dedikerede apps til Windows 10 fra både DR og TV2. Problemet er bare, at de ikke fatter standard kommandoer fra MCE remote, så der skal man ind og arbejde med et program, der kan oversætte IR kommandoerne og i øvrigt fatter at skifte rundt igen, alt efter hvilken app, der er i fokus. Noget som jeg synes Windows altid har pisse svært ved at fatte.
Netflix har også app til Windows 10, men ingen UHD eller HDR.
Dertil kommer, at hverken HBO eller Viaplay har apps, så her er du forvist til browserudgaven, som halter på både billedkvalitet og lydkvalitet. Og med browser, så er du tvunget til at bruge keyboard og evt. mus. Og undskyld mig, men det finder jeg ret frastødende i en sofa, og det giver ikke pluspoint på WAF-kontoen.

Ganske vist har Shield kun app til Netflix, men den understøtter UHD og HDR. Og selvom den så ikke har apps til hverken DR, TV2, HBO og Viaplay, så fungerer den netop som Chromecast. Så det betyder stadig 1080p og 5.1 fra HBO Nordic, hvor du browseren i Windows, er forvist til 720p og 2.0.
Dertil kommer, at Shield kan styres meget let, uden det mindste opsætning. Du kan bruge den medfølgende controller (dog ikke så lækker en løsning). Der findes også en decideret remote. Den er godt nok tilbehør, men følger som regel med, når den er på tilbud. Den kan også styres med fjernbetjeningen fra dit TV gennem CEC. Sidst min også mest lækre oplevelse, så kan den styres med en multiremote, da den rent faktisk har IR-øje, selvom intet af det officielle tilbehør bruger IR.

Til dit sidste spørgsmål, så jo. Den kører skam Android. Men det er Android TV, som ikke er det samme som Android. Den kan godt køre alle de samme apps, hvis du sideloader dem. Men det nytter bare ikke rigtig noget med streamingtjenesterne, da den app fra telefonen så stadig tror du bruger en telefon og derfor kun får SD kvalitet.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

.................

Hej
Tak for svaret.
Det lyder mere og mere tiltalende at prøve sådan en, selvom jeg f.eks. ikke bruger UHD.
Jeg har i forvejen en chromecast, så det er den måde jeg bruger HBO
Jeg har selv en Harmony Ultimate.

Men det lyder jo tillokkende at der er mindre bøvl med opsætning, og en tand billigere end en NUC. Jeg har ikke brug for en NUC, hvis jeg alligevel skifter fra Mediaportal (som jeg synes er langsom ift. de gange jeg har prøvet Kodi).

Det eneste der afholder mig er derfor at jeg synes Kodi er lidt mere udfordrende at sætte op ift. mine behov - men det er spørgsmål til en anden tråd ;-)

Jeg må holde øje med gode tilbud på en Shield.

For lige at holde mig lidt mere til trådstarters spørgsmål - det ultimative kodi system; er det så en 16gb eller 500GB udgave?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 08:28
16GB. Med mindre du regner med at hente store spil ned fra Play Store eller Nvidias egen store, så har du ikke noget at bruge pladsen til. Og alligevel kan du bare slå en ekstern HDD til, hvis du fortryder.

Men det er rigtigt, at Kodi nok giver lidt udfordringer, når du ønsker TV signal også. Det kan vist lade sig gøre, så vidt jeg kan se. Men det ser også lidt kompliceret ud. Det er dog noget jeg ikke kan hjælpe med, da jeg i alle de år, jeg har haft HTPC (siden 2005), aldrig har haft TV tuner til.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

.................


Hej
Tak for svaret.
Det lyder mere og mere tiltalende at prøve sådan en, selvom jeg f.eks. ikke bruger UHD.
Jeg har i forvejen en chromecast, så det er den måde jeg bruger HBO
Jeg har selv en Harmony Ultimate.

Men det lyder jo tillokkende at der er mindre bøvl med opsætning, og en tand billigere end en NUC. Jeg har ikke brug for en NUC, hvis jeg alligevel skifter fra Mediaportal (som jeg synes er langsom ift. de gange jeg har prøvet Kodi).

Det eneste der afholder mig er derfor at jeg synes Kodi er lidt mere udfordrende at sætte op ift. mine behov - men det er spørgsmål til en anden tråd ;-)

Jeg må holde øje med gode tilbud på en Shield.

For lige at holde mig lidt mere til trådstarters spørgsmål - det ultimative kodi system; er det så en 16gb eller 500GB udgave?
De kommer så an på om de skal have filmene lokalt på shield'en eller på ekstern eller netværk. Jeg klare mig fint med en 16 GB , man har filmene på en nas, og køre med plex server i stedet for kodi. Da vi har chromcast i soveværelset, og streamer også når vi er ude af huset
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu