recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabel på 15m
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi kabel på 15m

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi kabel på 15m
    Sendt: 08-August-2016 kl. 08:43
Hej alle
 
Jeg skal have mig et nyt hdmi kabel til min projektor da mit nuværende er for kort.
 
Kablet skal være 15m og jeg går ud fra at når det er over 10m så er det ikke helt lige meget, hvilket kabel jeg skal have.
 
Det skal kun bruges til Full HD og 3D.
 
Jeg kan finde kabler i forskellige prisklasser med nogenlunde samme specs, men er et kabel til 500kr lige så godt som et til 1.500kr?
Jeg ved der er delte meninger om et kabel kan forbedre billedet, MEN jeg tror på at et ok kabel kan mindske støj i billedet.
 
Kan I anbefale et godt kabel som opfylder mine krav?Big smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 09:58
Efter min mening er der ikke forskel på billedet om det er dyrt eller billigt hdmi kabel

Forskellen ligger i den mekaniske opbygning af kablet. Og bedre stik.

Selv et til under 200.- klarer dine krav.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 10:46
Det er muligt et kabel til 200kr er helt fint. Men jeg tænker at der er nød til at være ordentlig stik osv samt en ok opbygning når det er over 10m.
 
Kablet skal vel også være godkendt til full HD over 10m.. jeg kan se at mange kabler f.eks ikke er godkendte til 4k over 10m.
 
Men det ser godt nok ud til de fleste kabler er godkendt til Full HD.
 
Hvad betyder dette?:
TMDS - Signal båndbredde.
0.5 til 7.5 meter understøtter op til: 10.2 Gbits. - 340MHz.
10 meter understøtter op til: 4.95 Gbits. - 195 MHz.
15 til 20 meter understøtter op til: 2.25 Gbits. - 75 MHz
 
Jeg mener at have læst at 3D kræver 4.95 GBITS og det kan dette kabel til 800kr jo ikke levere i 15m længde.


Redigeret af furious jt - 08-August-2016 kl. 10:47
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 11:29
Hej.

Har du overvejet HDMI over Ethernet?
Det mener jeg er den bedste og billigste løsning.

Hilsen Carsten.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 12:11
Du skal være meget opmærksom når du køber HDMI kabel oppe i den slags længder.

Alt kan lade sig gøre på skrift, men når så du endelig står med kablet i hånden, er virkeligheden noget andet.

Jeg kan anbefale dig SCP 944E-50, se mere her: http://www.scpcat5e.com/hdmi-c-395/hdmi-cables-c-395_114/4k-ultra-hd-custom-install-c-395_114_272/944e50-p-99

SCP går ikke på kompromis med noget, du kan købe det her: http://www.fauth.dk/#Startside

Alternativt er HDMI over ethernet, men det er ikke en billigere løsning, hvis du igen, vil være sikker på du får den kvalitet du ønsker. Men kan anbefale Atlona AT-UHD-EX-70-KIT, se mere her: http://atlona.com/product/at-uhd-ex-70-kit/

Extendersæt kan du også købe hos Fauth Teknik.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

 
Hvad betyder dette?:
TMDS - Signal båndbredde.
0.5 til 7.5 meter understøtter op til: 10.2 Gbits. - 340MHz.
10 meter understøtter op til: 4.95 Gbits. - 195 MHz.
15 til 20 meter understøtter op til: 2.25 Gbits. - 75 MHz
 
Jeg mener at have læst at 3D kræver 4.95 GBITS 

Hej.

Jeg ved ikke hvor du har fundet ovenstående?

Men jeg mener ikke at man kan sige at en bestemt kabellængde understøtter op til en vis båndbredde.
Det kommer an på 'kvaliteten' af kablet.

De 10.2 Gbits er for HDMI ver. 1.3 og 1.4
Og de 4.95 Gbits er for ver HDMI 1.0 - 1.1 - 1.2

Se Version comparison, Maximum total TMDS throughput (Gbit/s) i dette link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-August-2016 kl. 14:33
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 22:29
Jeg ville ringe til AV-Cables og hører hvad de kan anbefale der virker.
 
Eftersom det er digital overførelse, så enten virker det eller også virker det ikke. Der er ikke noget med støj.
 
Jeg bruger selv et 15 kabel og jeg startede ed et til 700 kr for mange år siden og det virkede ikke. Så købte jeg et i Hifiklubben til 1800 og det har virket lige siden.
 
Men som sagt, ring til AV-Cables, de gange jeg efterfølgende har købt til min søns projektoer, har de været gode til at vejlede og det virkede.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 08:14
Da jeg skulle sætte projector op og jeg skulle bruge en længde på ca. 15 meter, gik jeg ikke på kompromis med kvaliteten. jeg har set eksempler på kabler som kom op i den længde som begyndte at pixelere og falde ud når der var meget data der skulle sendes. Så jeg vil ikke gå på kompromis med længden når du er oppe i de længder.

Har fået SINDSYG god service af AV Connection ved at ringe til dem eller mød op personligt. Valgte selv et SUPRA kabel hos dem. Og fik ovenikøbet lidt rabat fordi de ikke kunne nå at få et 15 meter hjem til da jeg skulle bruge det. Så fik jeg 20 i stedet for. Som jeg så sagtens kunne gemme.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 08:27

Tak for jeres svar:)

Jeg kontakter av cables og ser hvad de siger.
 
Jeg har pt et billigt argon på 10m og jeg synes ikke der er støj eller noget. Jeg finder det lidt underligt at ,fordi kablet bliver 5m længere, det så bliver nødvendigt at bruge flere tusinde på et kabel.
 
 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 19:55
Jeg har netop bestilt dette aktive HDMI kabel: https://www.avxperten.dk/hdmi-kabler/deltaco-aktivt-hdmi-kabel-15m-hvid.asp

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 02:27
Køb hos en troværdig forhandler som AV-cables.dk.
Jeg kontaktede dem, da jeg skulle flytte, fordi jeg skulle bruge et kabel på 20 meter. Jeg spurgte til den dyreste og næst-dyreste. Servicegutten svarede derimod tilbage, at de kunne stå inde for alle deres kabler, så med mindre jeg skulle flytte meget rundt på mit udstyr, så kunne jeg lige så godt bestille et af de billige.

Som sagt, så gjort. Jeg endte med at bestille det næst-billigste i stedet og bruger det endnu efter 2 år.

Det er kablet her der er tale om:
https://m.av-cables.dk/183-hdmi-kabler/725-hq-2-0-high-speed-hdmi-kabel-20-m/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu