recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der altid HDR på 4K blu-ray skiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der altid HDR på 4K blu-ray skiver?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der altid HDR på 4K blu-ray skiver?
    Sendt: 11-August-2016 kl. 11:20
Leder efter et hurtigt svar, som jeg simpelthen ikke kan finde svar på via google.

Er 4K blu-ray skiver altid HDR kompatible? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 11:23
Ikke altid, men næsten altid. Udgiveren af skiven vælger selv.

Afspillere der følger UHD Blu-ray-standarden skal derimod understøtte HDR.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Scoring Scoring skrev:

Leder efter et hurtigt svar, som jeg simpelthen ikke kan finde svar på via google.

Er 4K blu-ray skiver altid HDR kompatible? 

Hvis jeg skal forstå dit spørgsmål ret, så går det på om alle 4K BD også er med HDR - det er de ikke. Jeg har flere 4K hvor der ikke er "Indlagt HDR lag".Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 11:27
Og jeg takker for det hurtige svar!

Det er korrekt forstået - det er vel en ligeså stor købsgrund som at skiven er 4K? Synes det er lidt mærkeligt at der ikke bliver gjort mere ud af at fortælle, om HDR er inklusiv på diverse hjemmesider, som ja - f.eks. Elgiganten.






Redigeret af Scoring - 11-August-2016 kl. 11:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Scoring Scoring skrev:

Og jeg takker for det hurtige svar!

Det er korrekt forstået - det er vel en ligeså stor købsgrund som at skiven er 4K? Synes det er lidt mærkeligt at der ikke bliver gjort mere ud af at fortælle, om HDR er inklusiv på diverse hjemmesider, som ja - f.eks. Elgiganten.





Det er vi ikke uenige om. Det bedste du kan kan - synes jeg er jo, at se på omslaget om det er en HDR disc.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 11:40
Hvis der står UHD Premium på coveret, så har den HDR.

Der vil som regel være et logo på forsiden




Redigeret af hummelmose - 11-August-2016 kl. 11:41
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 12:03
Jeg takker for svar! :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 13:14
Jep, kig efter det lille timeglas med farver i. Det er UHD Premium. Så er du sikker på UHD+HDR+stort farverum. Nogen gange er der også et sort logo med teksten HDR. Se de her eksempler:


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 14:05
Til gengæld, så er det ikke alle 4K udgivelser hvor indholdet også er i ægte 4K, desværre.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 14:17
Jeg tror ikke, at der findes nogen opgørelser, men reelt er det vel mere reglen end undtagelsen lige nu, at filmstudierne spiser os af med opskaleret 2-3K, som de kalder 4K?

Mig bekendt er der i hvert fald meget få film, hvor hele workflowet - special effects, alle kamera-optagelser, redigering osv. - er udført i 4K.

Det kunne være fedt med varedeklaration på film og musikudgivelser, ligesom der er på fødevarer. Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 14:50
Via dette link: http://realorfake4k.com/  hvis man vel og mærke kan betro sig til sitet.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 15:06
Tak for linket. Den kendte jeg ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu