recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi: Menu<->Filfoldere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi: Menu<->Filfoldere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodi: Menu<->Filfoldere
    Sendt: 18-August-2016 kl. 20:33
Hej
Jeg er igang med at eksperimentere med Kodi. Jeg bruger Aon Nox og der er godt nok lige noget at sætte sig ind i ift Mediaportal med StreamedMP.
Jeg har fået lavet egne menupunkter: Film, TV-Serier, Børneting, Billeder, Musik, Fjernsyn(Argus plugin). Så er der også en videofolder som har det hele (Film, Serier og Børneting)
Men jeg får rodet rundt i det.
  • TV-Serier - der har jeg fået fat i den rigtige smb sti. og alle mine serier findes og "scrapes" korrekt. ligesom jeg kan sætter visningen op som jeg vil. men den henter desværre beskrivelser på engelsk fremfor danske, som jeg synes at have sat som standard
  • Børneting - der har jeg også gjort noget rigtig. Men jeg tror ikke jeg fik det gjort rigtigt. Jeg brugte funktionen menuindstillinger, hvor jeg så i dette punkt linkede til en favorit jeg havde oprettet.
    • Jeg har så valgt en form for coverflow til visningen, men lidt irriterende fremhæver den coveret længst til venstre, frem for det i midte
  • Film - der har jeg ikke styr på det, og den finder kun frem til to film, selvom jeg har opdateret bibliotek.
Er der nogen der kan hjælpe med 
  1. at hvert menupunkt linker direkte til en netværkssti?
    1. når jeg installerer endeligt på min HTPC vil jeg linke til lokale foldere, men ikke på min testpc
    2. Jeg tænker at det også løser problemet med at den finder alle mine film
  2. Baggrunde - hvordan skifter jeg baggrunde når jeg er inde i de forskellige hovedmenuer? (Film, børneting mm) Kan man lægge en folder.jpg eller skal man redigere i en xml fil - eller vælge i en menu

Jeg er vant til Movingpictures og xxSeries, så det er det look jeg gerne vil henimod bare med Kodi
Er der nogen som har andre gode ideer eller forslag, så kom bare med dem :-)

På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu