recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV færdig? Kan det laves?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV færdig? Kan det laves?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er mit TV færdig? Kan det laves?
    Sendt: 20-August-2016 kl. 11:18
Heysa jeg faldt i søvn med TV'et kørende i nat (Hvilket jeg gør ca. hver nat). 
Da jeg vågnede var der intet billede på og jeg kunne absolut intet gøre med remoten eller knapperne på tv'et. Slukker og tænder jeg på kontakten, så tænder den røde power diode og tv'et ligesom klikker en 4-5 gange hvor den samtidig tænder og slukker den røde diode, hvorefter den stopper og der intet sker. Det er som om den forsøger at tænde, men ikke kan.
Jeg kan godt få den røde diode til at blinke hurtigt, når jeg trykker på remoten under dette, så modtagelsen virker, men intet sker.
Er mit TV helt fucked eller?

Det drejer sig om et ældre Samsung Plasma Model - PS50C685G5SXXE 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:32
Det lider sikkert af "Samsung-sygen" - dårlige lytter i strømforsyningen.
Kan du selv fejlsøge og skifte dem, så kan det betale sig. Hvis du skal have et værksted til at gøre det, så kan det ikke betale sig.

M.v.h.
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:37
Hmm okay. Irriterende :(

Jeg kan ikke umiddelbart selv ordne sådan noget. Ville en elektriker kunne gøre det, evt. ved at følge en guide eller noget?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:41
En elektriker? Næppe. Med mindre han er glødende HiFi-entusiast...

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af mhrbager mhrbager skrev:

Jeg kan ikke umiddelbart selv ordne sådan noget. Ville en elektriker kunne gøre det, evt. ved at følge en guide eller noget?
Et par eksempler på links til gør-det-selv reparation:

Men det kræver man ved noget om den slags, inden man går igang. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:08
Tjah tak for links, men hvis det kræver man har styr på sådan noget, så kan jeg ikke bruge dem til så meget, tænker jeg ;) Men tak alligevel.

Hvad ville en sådan reparation normalt koste ved en TV reparatør?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:17

Som du har fået at vide, vil det ikke kunne betale sig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:46
Nej det kan ikke betale sig når man kan få et bedre TV til 7495kr med tre års garanti fra Panasonic forhandler. En rep af dit gl TV render let op i halvdelen af beløbet.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3000407/TV/Panasonic-Viera-TX-50ASX603-Sammenlign-Priser
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:58
Ja okay det ser ud til et nyt TV er eneste vej frem så :(

Jeg er dog på SU, så pengene er ikke så fandens store. Jeg ser udelukkende film og TV via en computer sat til TV'et. Film i 1080P og TV via yousee webtv. Har det noget at sige i forhold til køb af nyt TV?

Kan se Flatpanels.dk anbefaler denne Sony til 5500 kr. Er det et okay køb eller kan jeg finde noget bedre i samme prisleje? Eller noget næsten lige så godt billigere?

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055588/TV/Sony-Bravia-KDL-50W805C-Sammenlign-Priser


Redigeret af mhrbager - 20-August-2016 kl. 13:02
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 14:14
Hvis nu jeg selv begiver mig ud i at forsøge at lave det. Hvordan ser jeg så hvad det er der skal skiftes?


Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 14:16
Jeg så for nogle år siden en tv udsendelse omkring Samsung og deres problem underdimensionerede kondensatorer (lytter) i strømforsyningsdelen.
Journalisten havde den gang besøgt en elektronik forretning, der lavede en del Samsung fladskærme, og hvor materiale delen løb op i ca. kr 7,50 plus noget arbejdsløn.
Måske skulle du prøve en af disse forretninger, og høre om man kan og vil give et bud på det. Jeg tror, at manden bag disken nok ved hvad der op og ned på en loddekolbe :-)

Jeg ved jo ikke hvor du bor i DK, men min nærmeste elektonik-biks, er Esbjerg Electronics, som er med i en elextra.dk kæde med 6 butikker i DK.

Det er da et forsøg værd - i sær når det er et Samsung tv sandsynligvis med en kendt fejl.
Til top
nikro_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikro_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 14:17
Lytterne er de sorte med krydset på toppen.

Hvis lytten buler på i toppen, er der god chanche for at den færdig, men jeg ikke ekspert på dette.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu