recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart hjem med August
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart hjem med August

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det her med "smarte låse" - hvor tit har man brug for det? Så hellere en nøgleboks og Ruko Garant Plus som begge er godkendt af forsikringsselskabet.

Nøgleboks??
Hvad hulen skulle ideen være med det, i det tilfælde?

Endnu værre er, at hvis du har en nøgleboks, så ved tyven med sikkerhed, at der findes en "nem" løsning inde i boksen, som sandsynligvis passer til døren lige ved siden af. Og så skal du til at sikre din nøgleboks, som hvis du sikrede dit hus.. 

En nøgleboks er efter min overbevisning en god ide, hvis mange skal have adgang til "det sikrede" uden at skulle være i besiddelse af den specifikke nøgle, som man vil undgå at have for mange kopier af, (ikke mere end een). Det kunne fx være til vagtselskaber.
Men i realiteten giver det ikke meget mening, synes jeg. Man spare en "special" nøgle, men bekoster oftest en masse andre nøgler til boksen. 
I et almindeligt familiehjem, der kan jeg slet ikke følge tanke om nøgleboks. Så skal der virkelig være tale om enormt store værdier i hjemmet.
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 11:06
Det handler vel bare om ens forsikringsselskab godkender låsen.. Da det alle dage vil være hurtigere og nemmere at sparke døren op eller smadre en rude.
Tænk jer nu om.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det her med "smarte låse" - hvor tit har man brug for det? Så hellere en nøgleboks og Ruko Garant Plus som begge er godkendt af forsikringsselskabet.

Nøgleboks??
Hvad hulen skulle ideen være med det, i det tilfælde?

Endnu værre er, at hvis du har en nøgleboks, så ved tyven med sikkerhed, at der findes en "nem" løsning inde i boksen, som sandsynligvis passer til døren lige ved siden af. Og så skal du til at sikre din nøgleboks, som hvis du sikrede dit hus.. 

En nøgleboks er efter min overbevisning en god ide, hvis mange skal have adgang til "det sikrede" uden at skulle være i besiddelse af den specifikke nøgle, som man vil undgå at have for mange kopier af, (ikke mere end een). Det kunne fx være til vagtselskaber.
Men i realiteten giver det ikke meget mening, synes jeg. Man spare en "special" nøgle, men bekoster oftest en masse andre nøgler til boksen. 
I et almindeligt familiehjem, der kan jeg slet ikke følge tanke om nøgleboks. Så skal der virkelig være tale om enormt store værdier i hjemmet.
Ideen er, at i det helt særlige tilfælde at "nogen" skal have adgang til vores hus uden at vi er hjemme (jeg kan ikke huske at det er sket mere end et par gange i de 11 år vi har boet hvor vi bor nu), så kan man lægge en nøgle som er beskyttet af en kode. Denne kode skifter man naturligvis fra gang til gang. Og nøglen ligger der kun når man har en aftale med en person der skal ind. Tænk på det som "i stedet for under måtten".

En nøgleboks er i forsinkringshensyn at betragte som en låst dør - dvs. selv hvis din nøgleboks bliver brudt op og nøglen stjæles, så dækker forsikringen. Det gør den ikke med nøglen under måtten, i potteplanten, i cykelskuret eller hvor man nu kunne finde på at lægge den :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Ideen er, at i det helt særlige tilfælde at "nogen" skal have adgang til vores hus uden at vi er hjemme (jeg kan ikke huske at det er sket mere end et par gange i de 11 år vi har boet hvor vi bor nu), så kan man lægge en nøgle som er beskyttet af en kode. Denne kode skifter man naturligvis fra gang til gang. Og nøglen ligger der kun når man har en aftale med en person der skal ind. Tænk på det som "i stedet for under måtten".

I de ekstremt sjælden tilfælde jeg har haft brug for det, så har nøglen ligget et aftalt sted. Chancen for at nogen skulle finde den, lige præcis på det tidspunkt, den er så minimal, så jeg vil vove at påstå den er lig nul. 

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

En nøgleboks er i forsinkringshensyn at betragte som en låst dør - dvs. selv hvis din nøgleboks bliver brudt op og nøglen stjæles, så dækker forsikringen. Det gør den ikke med nøglen under måtten, i potteplanten, i cykelskuret eller hvor man nu kunne finde på at lægge den :)

Næ, men tror du selv man får brug for forsikringsselskabet i de forhåbentlig få tilfælde med potteplante osv.. ? Wink 
Jeg spare nøgleboksen, levere en nøgle eller tager chancen med "potteplanten" Smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2016 kl. 16:43
Hej

Har lidt problemer med at montere min elgato termo, er der nogle som kan gennemskue hvordan den skal sættes på


Der følger disse plast stykker med. Hvilke skal jeg bruge ?



Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Har lidt problemer med at montere min elgato termo, er der nogle som kan gennemskue hvordan den skal sættes på


Der følger disse plast stykker med. Hvilke skal jeg bruge ?




Fandt du ud af det?

https://blog.elgato.com/eve-thermo-adapter/

Redigeret af dr_schlemer - 13-November-2016 kl. 08:42
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 01:38
Hej, for lige at åbne dette spørgsmål igen, fik du købt en august door lock og virker den med vores danske Ruko låse, kan nemlig ikke se den på listen over kompatible låse :-)
Til top
CroCo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CroCo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 10:16

Kunne også godt tænke min at vide, om du fik den installeret.

Er der nogen der ved om August låsen virker med de døre, hvor håndtaget skal vippes op, før man kan låse?

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af CroCo CroCo skrev:

Kunne også godt tænke min at vide, om du fik den installeret.

Er der nogen der ved om August låsen virker med de døre, hvor håndtaget skal vippes op, før man kan låse?


Jeg åbnede min lås, for at se hvorden den virkede, og så bestilte jeg en august.
Jeg har en lås hvor der er en drejehåndtag indenfor og et nøglehul udenfor.

Jeg skal ikke trække op eller ned i håndtaget for at låse.

Da jeg fik august'en virker det ikke "out of the box" desværre :(

1. Jeg skulle trimme nogen af "pinden" der stikker ud, da den i min dør ASSU var for bred.
2. mount enheden der skal sidde fast på døren passer heller ikke med hullerne. Det virkede hvis jeg kun brugte det ene hul og derefter brugte en skrue et andet sted for at fastgøre den.

Efter trimning og montering af mount enhed, så virker det upåklageligt. Dog skal det siges at hvis man bruger en nøgle udenfor, så bliver man låst inde. haha. Så har sagt til konen at ingen nøgler fra nu af.

Det eneste august gør er at dreje "pinden" inden i låsen"

Jeg har også købt keypad'en  den er mega god når jeg forlader huset, så trykker jeg bare på en kanp, så låser den. Har oplevet at den nogen gange godt kan være lidt langsom eller slet ikke låse op, når man trykke sin kode.

Jeg ville ellers rigtig gerne benytte mig af "homekit away" funktionen, men har nu fundet ud af at den ikke kører automatisk, man for en besked hvergang man forlader huset om man vil kører denne automation og så giver det ingen mening for mig, da man alligevel skal have mobilen op af lommen.

Men alt i alt så er jeg rigtig glad for den. 
Hvis jeg skulle nævne en ting der mangler, så synes jeg der skulle være en knap på låsen, som man bare skal trykke på for at låse og og i indefra istedet for at dreje den.

Hvis man har en dør hvor håndtaget skal løftes op, så skal man jo huske at løfte hånden hvergang man åbner og lukker døren, ellers kan den ikke låse. Problemet ligger nok, når man åbner døren når man kommer hjem og så lukker den igen, så det ikke altid man løftet hånden, men kun gør det om aften når man låser.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 19:39
Rigtig dårlig ide med en vrider på låsen, så de kan låses op inde fra. Det giver indbrudstyven en enestående lejelighed til at forlade dit hus med tyvekoster med LETHED.
Vi har ingen vridere overhovedet, og da vi havde indbrud, da skulle de ud af samme lille vindue som de kom ind af. Begrænser hvad de tager med sig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu