recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart hjem med August
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart hjem med August

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan styrer du varmen med HomeKit ?


Ved hjælp af Eve Thermo og deres app eller Siri. Bruger så en Apple TV4 til at styre mine enheder når jeg ikke er hjemme.

Bruger iOS10 Beta6 og der kan jeg styre det via Kontrolcenter som virker ved at stryge op nedefra uden at skulle åbne en app


ok havde ikke set eve termo. Er det bare at skrue sine Danfoss termostater af og så skrue denne på ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan styrer du varmen med HomeKit ?


Ved hjælp af Eve Thermo og deres app eller Siri. Bruger så en Apple TV4 til at styre mine enheder når jeg ikke er hjemme.

Bruger iOS10 Beta6 og der kan jeg styre det via Kontrolcenter som virker ved at stryge op nedefra uden at skulle åbne en app


ok havde ikke set eve termo. Er det bare at skrue sine Danfoss termostater af og så skrue denne på ?

Ja det er det. Jeg havde selv kig på Danfoss og Honeywell. Jeg er selv vvs-montør og lavede en forespørgsel hos Danfoss om understøttelse af HomeKit. Det havde de ingen planer om ... og som vvs-montør oplevede jeg en noget anstrengt opstartsfase af deres Living Connect-serie hvor rigtig mange kunder syntes at det var op ad bakke. Vil dog sige at med de seneste updates, er det blevet ret stabilt (godt). Men valget faldt på EVE pga HomeKit.


Redigeret af janLp - 21-August-2016 kl. 17:24
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Så vidt jeg er informeret er det kun muligt at hacke August ved først at have adgang til en af de devices der bruges til at låse døren op med . Det svare jo til at sige at ens almindelige lås er usikker fordi man bare kan stjæle nøglen !

Send eller skriv gerne dokumentation der siger noget andet .

http://www.tomsguide.com/us/bluetooth-lock-hacks-defcon2016,news-23129.html
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 17:52
Der står jo netop det jeg siger 

"There were four smart locks that Rose said he and Ramsey failed to hack into, including models made by Kwikset and August. All four used encryption properly, offered two-factor authentication and contained no hardcoded passwords buried in the software. 


(UPDATE: In an Aug. 7 presentation at DEF CON, another researcher showed how he'd defeated most of the security precautions on the August Smart Lock. UPDATE UPDATE: August contacted Tom's Guide about the previous sentence, and issued a statement, in part: "The ability for a user to download and access their own encrypted key has been removed. Our system has never been compromised and none of our users' smart locks have been at risk."


Det er muligt at han siger at der er svagheder og mangler ifølge ham.

Men  han siger jo også at det IKKE er lykkedes dem at åbne låsen, selvom de har fundet svagheder. 

korrekt ?




Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 17:54
Jmaxxz har en blog hvor han snakker mere i dybden om de fund han har gjort 

https://jmaxxz.com/blog/

August bruger ham også som konsulent hvis de vil have testet patches/updates m.m.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 18:01
Du har fuldstændig ret. Det indlæg jeg så hvor de åbnede låsen, var ikke fair. Så ser det jo ud til at der findes en lås som faktisk er "sikker"

Men igen, tror I også vores forsikringsselskab mener det samme?
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 18:03
Aner det ikke faktisk.
Vores selskab (Bauta) havde ingen problem med at jeg installerede kodelås i sin tid .
Men har ikke checket omkring de her låse
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Der står jo netop det jeg siger 

"[COLOR=#ff0000]<span style="font-family: Georgia; font-size: 16px;]There were four smart locks that Rose said he and Ramsey failed to hack into, including models made by Kwikset and</span><span style="font-family: Georgia; font-size: 16px;] </span>August<span style="font-family: Georgia; font-size: 16px;]. All four used encryption properly, offered two-factor authentication and contained no hardcoded passwords buried in the software.</span>[/COLOR]<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: Georgia; font-size: 16px;"> </span>
<span style="color: rgb37, 37, 37; font-family: Georgia; font-size: 16px;">
</span>

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">(<strong style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">UPDATE: In an Aug. 7 presentation at DEF CON, another researcher showed how he'd defeated most of the security precautions on the August Smart Lock. <strong style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">UPDATE <strong style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">UPDATE<strong style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">: August contacted Tom's Guide about the previous sentence, and issued a statement, in part: "The ability for a user to download and access their own encrypted key has been removed. Our system has never been compromised and none of our users' smart locks have been at risk."

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">Det er muligt at han siger at der er svagheder og mangler ifølge ham.

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">Men  han siger jo også at det IKKE er lykkedes dem at åbne låsen, selvom de har fundet svagheder. 

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">korrekt ?

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">

<p style="margin: 0px; padding: 0px 0px 12px; border: 0px; font-family: Georgia; line-height: 1.7em; font-size: 16px; vertical-align: line; color: rgb37, 37, 37;">


Ok, så installer låsen! Jeg skal ikke nyde noget.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Aner det ikke faktisk.
Vores selskab (Bauta) havde ingen problem med at jeg installerede kodelås i sin tid .
Men har ikke checket omkring de her låse
Du kan naturligivs gøre hvad du har lyst til, men med den historik der har været på så mange forskellige "sikkerheds"produkter, kunne det aldrig falde mig ind, at overlade adgangen til mit hus til sådan en tingest Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 20:53
En kodelås er vel også noget andet end en smart-lås? Kan den åbnes med Bluetooth fra din mobil, som de her smart-låse kan? Det er jo Bluetooth-koden der spoofes i de fleste af de hacks der bruges.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 10:35
Det her med "smarte låse" - hvor tit har man brug for det? Så hellere en nøgleboks og Ruko Garant Plus som begge er godkendt af forsikringsselskabet.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Aner det ikke faktisk.
Vores selskab (Bauta) havde ingen problem med at jeg installerede kodelås i sin tid .
Men har ikke checket omkring de her låse
Du kan naturligivs gøre hvad du har lyst til, men med den historik der har været på så mange forskellige "sikkerheds"produkter, kunne det aldrig falde mig ind, at overlade adgangen til mit hus til sådan en tingest Wink

Jeg er ikke uenig i quakirs holdning.
Men hvis man skal se lidt realistisk på det, så er det nok rimelig irrelevant, hvilken lås man har, og om døren overhovedet er låst nu til dags. Hvis tyven vil ind, så findes der oftest så enormt mange andre muligheder, hvor låsen i døren nok er det sidste led i kæden. Oven i det er der vel en del sandsynligvis beregning med i dette. Hvor stor sandsynlighed er der for, at lige præcis ens egen lås bliver hacket/brudt op?

Og så er der vel også forskel på, om det er i et hus, lejlighed eller andet.
 
Til gengæld har det stor betydning, når en tyv, der allerede er kommet ind, så vil ud igen. Her gælder det også at gøre det så tilpas svært som overhovedet muligt. Dvs. ingen nemme løsninger med nøgler/drejelåse/åbne låse eller lign, for at kunne åbne døre/vinduer. Her fejler rigtig mange.
Ikke fordi jeg ligefrem har prøvet det. Men det må være voldsomt svært at bakse et 55" TV ud igennem et 50x50cm vindue. Og hvis det endelig skulle lykkedes, så har det næppe nogen værdi bagefter Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu