recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer og tilslutning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer og tilslutning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lydbølgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydbølgen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer og tilslutning?
    Sendt: 23-August-2016 kl. 18:07
Hej alle :-)

Jeg har netop købt mig en Canton DM 75. Den er jeg rigtig glad for, men jeg vil gerne have mere bas på, så jeg vil gerne have en sub sat på. Der er udgang bagpå til en sub, men i instruktionsbogen til min Canton, står der: When the sub out is activated, the playback of the soundbar will be limited to 80 Hz. Frequencies below 80 Hz are sent to the external subwoofer.
Jeg ved ikke rigtig hvad det betyder. Blir bassen kun sendt til en ekstern subwoofer, når det er under 80 Hz? Og er det godt? Er det noget jeg skal tænke over, når jeg skal købe en sub? Jeg vil gerne have en sub, som kan lave rigtig jordskælvsbas. :-)

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 18:18

Det betyder som der står, at nå SW er tilsluttet og Ouput til den er aktiveret, så tager SWen sig af frekvenser under 80 HZ, det er en helt normal delefrekvens, hvor dyb LF der fås fra en SW kommer an på hvor langt ned den går i frekvens.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lydbølgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydbølgen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 19:26
Så når jeg skal kigge efter en sub, der kan leverer dyb jordskælvsbas, skal jeg se efter hvor langt den går ned i Hz?
Det lyder jo meget enkelt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 19:32

Ja og nej. Den skal også kunne håndtere det rigtigt, og ikke bare levere en dyb blafrende brummen når den går helt ned i det dybeste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 19:50
Ligesom en sub ikke kommer til at spille højere, end din Canton kan følge med til...

M.v.h.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ligesom en sub ikke kommer til at spille højere, end din Canton kan følge med til...

M.v.h.


Jo, det vil en sub da sagtens kunne komme til. At det så vil lyde helt forkert er en anden sag. Men for nogle er mere bedre, også selv om at forholdet i niveau mellem sub og resten bliver helt skævt.
.....
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ligesom en sub ikke kommer til at spille højere, end din Canton kan følge med til...

M.v.h.

Pjat, det er endog meget almindeligt at folk har en sub konfigureret så den spiller for højt i forhold til resten.
Til top
Lydbølgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydbølgen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 16:15
Jeg har kigget lidt på Lyd og Billed, som har testet 4 SW i Marts. Ville det være nogen jeg kunne bruge? Eller hvad skal jeg lede efter?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 16:27
Hvis du ikke er tilfreds med det nedre register i din DM 75, vil jeg anbefale dig, at skifte til en DM 100 eller til noget helt andet.
Jeg tror aldrig, det bliver særligt godt med en ekstra subwoofer, og hvis det skal være noget, der rigtigt mærkes, er den jo ikke helt billig...


Redigeret af Supergris - 25-August-2016 kl. 05:33
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Lydbølgen Lydbølgen skrev:

Jeg har kigget lidt på Lyd og Billed, som har testet 4 SW i Marts. Ville det være nogen jeg kunne bruge? Eller hvad skal jeg lede efter?

Mærke, model, Link til test eller bare mere information, jeg overvågede ikke din Internet færden på det tidspunkt du læste testen.
.....
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 07:59
Du skal op i noget rigtigt stort og dyrt, hvis du vil opnå en væsentlig forbedring til det, du har nu. Der er jo allerede en separat sub i din soundbar, med 200w og 4 højttalerenheder. Hvis basoplevelsen skal være det dobbelte, kræver det at effekten er det 10 dobbelte, altså 2kW. Det kræver stor omhu og lydmålinger hvis en udvendig bas skal spille sammen med din soundbar uden at det lyder forkert. Du bliver sikkert skuffet, hvis du bare køber en sub og kører på med den.
Powered by beer and chips
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Du skal op i noget rigtigt stort og dyrt, hvis du vil opnå en væsentlig forbedring til det, du har nu. Der er jo allerede en separat sub i din soundbar, med 200w og 4 højttalerenheder. Hvis basoplevelsen skal være det dobbelte, kræver det at effekten er det 10 dobbelte, altså 2kW. Det kræver stor omhu og lydmålinger hvis en udvendig bas skal spille sammen med din soundbar uden at det lyder forkert. Du bliver sikkert skuffet, hvis du bare køber en sub og kører på med den.

Er det de 4 stk. 4" "basenheder" du mener er svære at overgå med en subwoofer?

Kan du forklare mig hvorfor det er svært at integrere en ekstern subwoofer. Den deler jo ved 80 Hz, hvormed de dybe toner, som er svære at retningsbestemme, kun afspilles af subwoofer og alt over 80 Hz klarer DM 75. Har svært ved at se hvorfor det skulle være svært at integrere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu