recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet: Stofa vs Yousee??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet: Stofa vs Yousee??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet: Stofa vs Yousee??
    Sendt: 29-August-2016 kl. 20:21
Hej.
 
Yousee påstår at de kan levere internet som slår Stofa Fibernet 50/50 MBit
og Yousee påstår at de kan levere mindst 50/50 MBit internet
med deres kobberkabler, men hvordan er pingtiderne for Yousee's kobbernet
i modsætning til Stofa's Fibernet??
 
Vi har ikke overvejet at flytte internet, men skifter til Yousee TV.


Redigeret af guldhammer - 29-August-2016 kl. 20:22
//Guldhammer
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hej.
 
Yousee påstår at de kan levere internet som slår Stofa Fibernet 50/50 MBit
og Yousee påstår at de kan levere mindst 50/50 MBit internet
med deres kobberkabler, men hvordan er pingtiderne for Yousee's kobbernet
i modsætning til Stofa's Fibernet??
 
Vi har ikke overvejet at flytte internet, men skifter til Yousee TV.

Latency er højere på kobber (jeg går ud fra at de med "kobber" mener kabelnet/coax).

Der ud over vil din oplevelse med coaxforbindelsen afhænge af din egen installation/stikledning, så længe den er som den skal være, vil stabiliteten være den samme på coax som på fiber.

Men der ud over så afhænger latecy'en / pingtiderne også af hvad det er du måler til. Stofa og YouSee benytter ikke nødvendigvis de samme peeringpartnere, og router måske trafikken anderledes.

Jeg har både haft Stofa kabelmodem, og en Fiberforbindelse (dog fra Fibia), og jeg har ikke selv haft udfordringer med latency på hverken den ene eller anden (jeg spiller en del online spil).

(og for en god ordens skyld, så jo - jeg arbejder hos Stofa)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:06
Altså vores fibernet hos Stofa fejler ikke noget, og spurter bare deruda.
Vi er glade for Stofa's Fibernet og vi har ikke noget at klage over,
men vi undrede os bare over at Yousee's Kobber/Coax
ligefrem "slog" fibernettet.
//Guldhammer
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Altså vores fibernet hos Stofa fejler ikke noget, og spurter bare deruda.
Vi er glade for Stofa's Fibernet og vi har ikke noget at klage over,
men vi undrede os bare over at Yousee's Kobber/Coax
ligefrem "slog" fibernettet.

Jeg ved ikke hvad YouSee har ment med at deres coaxforbindelse skulle "slå" en fiberforbindelse - gad vide om de også mener at deres coaxforbindelser "slår" deres egne fiberforbindelser!? Tongue

Når alt kommer til alt, så er der flere ting på et coaxnet der kan gå galt, end på et fibernet Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:30

Nu skal i lige være sikker på hvad der tales om her, der er jo 2 måder You See leverer Internet og TV på, den ene er det velkendte Kabel TV, og det andet er via DSL. På kabelTV (Coax) kan der leveres høje hastigheder 300 Mbit +. På DSL (kobber)topper den på et sted mellem 40-50 Mbit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nu skal i lige være sikker på hvad der tales om her, der er jo 2 måder You See leverer Internet og TV på, den ene er det velkendte Kabel TV, og det andet er via DSL. På kabelTV (Coax) kan der leveres høje hastigheder 300 Mbit +. På DSL (kobber)topper den på et sted mellem 40-50 Mbit.

Nu kender jeg ikke YouSee's DSL løsninger, men leverer de virkelig 50/50 med TV oven på, på DSL?!

Når jeg tjekker for DSL på min egen adresse kan jeg høst få 30/5, så at de skulle levere 50Mbit upstream på DSL andre steder lyder en smule vildt.



Redigeret af zulfo - 29-August-2016 kl. 22:38
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:46

På Upload kan der nok ikke leveres så meget, og det kommer også an på forholdene hvor meget der kan leveres, er der langt til centralen så er der mindre chance for høj hastighed. Det er helt nyt for dem at levere via DSL, det er ikke mere end en måned siden der blev overtaget fra TDC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:51
Hvis du har 50/50 hos Stofa så prøv og ring og hør om de ikke kan opgradere dig uden merpris. Jeg har lige modtaget mail fra dem igår, at vores internet i vores værested bliver opgraderet gratis fra 50/50 til 75/75.

Det er Stofa fiber Randers.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


På Upload kan der nok ikke leveres så meget, og det kommer også an på forholdene hvor meget der kan leveres, er der langt til centralen så er der mindre chance for høj hastighed. Det er helt nyt for dem at levere via DSL, det er ikke mere end en måned siden der blev overtaget fra TDC.

Altså, nu har jeg i flere år set dig kommentere i tråde hvor du faktisk ikke helt ved hvad du svare på - og nu gør du det så igen!

Hvis ikke de leverer 50 Mbit upload på DSL, hvordan kan du så være i tvivl om at det er COAX der er tale om med "Kobber" når forbindelsen de vil tilbyde er 50/50, og så begynde at inddrage DSL?!

Vi er altså tilbage ved at YouSee gerne vil sælge en coax 50/50 som værende "bedre" end en 50/50 fiber forbindelse, og det er den så ikke...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Altså vores fibernet hos Stofa fejler ikke noget, og spurter bare deruda.
Vi er glade for Stofa's Fibernet og vi har ikke noget at klage over,
men vi undrede os bare over at Yousee's Kobber/Coax
ligefrem "slog" fibernettet.

Jeg ved ikke hvad YouSee har ment med at deres coaxforbindelse skulle "slå" en fiberforbindelse - gad vide om de også mener at deres coaxforbindelser "slår" deres egne fiberforbindelser!? Tongue

Når alt kommer til alt, så er der flere ting på et coaxnet der kan gå galt, end på et fibernet Smile
 
Yousee spurgte min kone om vi også ville skifte internet til Yousee,
min kone sagde at vi havde internet gennem fiber,
youse sagde "vi har noget som slår fibernet med flere længder"
 
min kone gentog det som Yousee kundeservice sagde.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hvis du har 50/50 hos Stofa så prøv og ring og hør om de ikke kan opgradere dig uden merpris. Jeg har lige modtaget mail fra dem igår, at vores internet i vores værested bliver opgraderet gratis fra 50/50 til 75/75.

Det er Stofa fiber Randers.
 
Tak det vil jeg prøve. Wink
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nu skal i lige være sikker på hvad der tales om her, der er jo 2 måder You See leverer Internet og TV på, den ene er det velkendte Kabel TV, og det andet er via DSL. På kabelTV (Coax) kan der leveres høje hastigheder 300 Mbit +. På DSL (kobber)topper den på et sted mellem 40-50 Mbit.
 
Undskyld!
 
Det ER Coax, det var mig som kun fik formuleret det som "kobber". Embarrassed
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu