recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65E6V vs LG OLED65B6V. Bedste køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65E6V vs LG OLED65B6V. Bedste køb?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED65E6V vs LG OLED65B6V. Bedste køb?
    Sendt: 08-September-2016 kl. 10:11
Har du ikke tilgang til en viaplay konto eller lign. De plejer da at have internet i mutanten, så er det bare at logge på og benytte den funktion.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 02:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Isaac, har du været ude at se LED TV fornylig? Jeg så noget fodbold på min Pana CX800, og der var ingen problemer med hurtige bevægelser eller bolden. Og al billedforbedring er slået fra.

Nej jeg har faktisk ikke været ude og se fodbold, i det alle Elgiganten hvor jeg køber mine tv henne ikke må vise Yousees signaler uden at betale en forfærdelig mængde penge til Koda eller hvem der opkræver for Yousee. Så det er altid med demomateriale på desværre. Måske kan man kigge hos nogle små forhandlere, den mulighed er der også. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

@Rasmus giver det nogen mening at vente feks 1 år med at opgradere tv? Tror der er noget fra de andre producenter der kan øge billedekvaliteten så at man ikke behøver at bekymre sig om tru-motion er sat til eller ej? Fordi det er bare LED om igen for mit vedkommende, det var derfor jeg fravalgte det. Jeg kan ikke leve med et kunstigt eller dårligt billede på visse dele af materialerne jeg afspiller. Det er 100% ikke en mulighed. 

Jamen altså min mening er, at der ikke er udprægede problemer med bevægelse på f.eks. LGs OLED. Jeg kører personligt altid med TruMotion (og hvad det ellers hedder) slået fra. Så undgår man, at billedet hakker unødvendigt eller taber kadencen. Den synlige opløsning ved hurtige bevægelser falder dog så en smule. Det sker også på LCD, og for så vidt også på plasma-tv (dog i lidt mindre omfang). Til gengæld flimrer plasma-tv fordi panelerne drives som de gør. Der er endnu ingen perfekt løsning.

Hvis man skal løse det grundlæggende problem i ligningen, så skal man øge billedfrekvensen i selve optagelserne. Her snakker branchen om HFR (High Frame Rate) - 100-120 billeder per sekund. Det er næste skridt i deres roadmap efter HDR. Der kommer dog til at gå en del år før det bliver udbredt.

Jeg vil tro, at de første TV med HFR lanceres næste år. Hvornår indholdet kommer, har jeg dog ikke noget godt bud på. Se blot hvilken kvalitet noget sport sendes i i dag. Det er sjældent særlig kønt. Selv ikke den bedste skærm kan gøre meget for at hæve et dårligt signal i 720p eller interlaced 1080i. Man kan vel kalde det et simpelt princip: crap in, crap out Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 17:02
Isaac, har du været ude at se LED TV fornylig? Jeg så noget fodbold på min Pana CX800, og der var ingen problemer med hurtige bevægelser eller bolden. Og al billedforbedring er slået fra.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 16:51
Nå okay men det var 4K materiale den havde problemer med på alt andet end LGs eget materiale. Det kan skyldes mange ting. Men det er også lige meget, jeg vil altid afspille sådan materiale på en stand-alone medieboks alligevel feks en Dune 4K boks. 
@Rasmus giver det nogen mening at vente feks 1 år med at opgradere tv? Tror der er noget fra de andre producenter der kan øge billedekvaliteten så at man ikke behøver at bekymre sig om tru-motion er sat til eller ej? Fordi det er bare LED om igen for mit vedkommende, det var derfor jeg fravalgte det. Jeg kan ikke leve med et kunstigt eller dårligt billede på visse dele af materialerne jeg afspiller. Det er 100% ikke en mulighed. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 11:49
Prøv også: The Black Light Magazine Promotional Video 4K UHD. Den er bare helt sort med stærke farver på Pana CX800
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 11:01
Jeg har også prøvet de fleste filer via USB, Lego og Mad Max var de eneste mit E6V ikke kunne afspille pga. ukendt fil format, prøvet at ændre extension til mkv. dog uden held på de 2.
 
BTW. Den LG Trailer med Jazz Band og DJ, nogen der ved hvem de er? I øvrigt er den trailer ret så overbevisende, imponerende hvad OLED kan præstere af farver - lys - og ikke mindst sort.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 09:26
Vi har allerede prøvet de fleste af filerne på LG E6. De afspilles nu fint nok via USB.

Jeg oplever ikke, at OLED har udprægede problemer med hurtige bevægelser. Teknologien er af sin natur hurtigere end plasma. Det er dem måde panelet drives på - vha. sample-and-hold - der kan sænke opløsningen ved bevægelse en smule. Det kan løses på flere måder, bl.a. ved at billedfrekvensen opdateres i selve indholdet (indholdsbranchen skal på banen her). Det er dog ikke anderledes end på alle LCD-skærme.

Jeg synes at du skal prøve at få tv'et vurderet uden brug af TruMotion-systemet - eventuelt med andre indstillinger. Disse motion-systemer - på alle mærker - er designet til at udglatte bevægelser, men ofte kan de faktisk også være skyld i dem. De kan også gøre billedet meget kunstigt at se på - som var det optaget med et håndholdt videokamera. Det skyldes flere ting, bl.a. at de taber kadencen, når billedet analyseres.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 01:37
Man kan ikke bare smide det over på en usb-nøgle. Deres tv havde store problemer med alt andet end LGS eget demomateriale. Men tilbage til sagen, tror i at jeg vil blive skuffet når jeg går fra Plasma til Oled 4K, når det omhandler hvor godt den viser hurtige bevægelser og hvor naturligt og ægte det ser ud? 
Det er min største frygt at Oled ikke kan vise billeder med samme flydende og naturtro/naturlige billede som den efterhånden MEGET gamle plasmateknologi. 

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 13:30
Demomateriale i 4K og HDR kan hentes her:

Det skal bare smides over på en USB-nøgle og så i tv'et. Lettere end at slæbe sin PC med :)


Redigeret af Rasmus Larsen - 02-September-2016 kl. 13:31
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 22:11
Nå men det skal ud og testes måske i morgen regner jeg med. Jeg vil altså lige se dem og se hvad de kan klare af det materiale jeg har liggende. Har det liggende på min Dune HD D1 medieafspiller. En masse spændende Blu-ray film, Dvd film, fodbold og sport, youtube, musikvideoer. 
Ville da ønske at jeg kunne få dem med hjem til test men det går nok ikke. 
Desværre har jeg ikke noget 4K materiale jeg kan afspille, men fra min pc kan jeg måske afspille noget 4K fra nettet, med et nyt hdmi kabel dog. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 13:14

Her et review fra Techcage, her skriver de at der er mere lys i E6V end i C6V. Hvilket jeg også selv oplever i mellem en E6V og B6V.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu