recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65E6V vs LG OLED65B6V. Bedste køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65E6V vs LG OLED65B6V. Bedste køb?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 23:13
- intet TV er, eller vil nogensinde blive perfekt . De bedste OLED er dog utvivlsomt lige pt det tætteste vi kommer på . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 19:38
Det skyldes motion-systemet og forekommer på alle mærker af tv-skærme i standard-indstillingerne.. Hedder hos LG TruMotion. Man kan slå det fra eller sætte det i andre indstillinger i menuen.
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 17:55
Jeg var også ude og kigge på 65B6V igår grundet den gode rabat. Jeg blev ret turned off af den demo der kørte med noget fodbold. Der var ret klare krystaliseringseffekter rundt om spillerne og netmaskerne. Jeg går næsten ud fra at det må være dårligt kildemateriale eller indstillinger, men alligevel underligt på eget demomateriale som bare skal spille.

Jeg synes også at hullerne til ophænget er er meget lavt på tv'et. Det er et issue for mig da mit ophæng på væggen ikke kan flyttes og allerede en anelse for højt på mit nuværende tv, så med dette vil det komme endnu højere op. Holder nok fast i plasmaen et år mere.

Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg skiftede min plasma Pioneer 608 uden med et LG OLED 65 E6V, jeg oplever ikke OLED mere hakkende end Pioneer hvis man/må bruge det udtryk. Ser er en del fodbold. Det er et tv der giver en fed oplevelse, også på alm. tv udsendelser. OL var en ren fornøjelse at se på, hold da helt k... nogle farver og lys der kommer fra den skærm, og med materiale i DV eller HDR så findes det bare ikke bedre og slet ikke i det sorte/ skyggeområdet det altså for vildt hvad det tv kan præstere.  Og nu var en 65" B model nede i 24k. det er vildt billigt for et tv i den klasse. Hvis du kan handle, så kan en 65" E6V komme ned i 35-36K måske endda mindre nu hvor de andre er kommet længere ned i pris, jeg købe selv i juli.
Personlig syns jeg E modellen ser mere stilren ud med den glasramme med kun ca. 5cm fra væggen "selv panelet" 

Det kan være at den lille korte trailer jeg så hakkede generelt. Altså det var bestemt ikke flydende, men har før set trailere på feks yousees trailerkanal der rent faktisk ikke kører flydende, af uransagelige årsager. Så måske har jeg gjort regning uden vært. 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 12:05
Tests er fine nok, men i sidste ende ret ligegyldige for mig. Jeg skal ud og se det med egne øjne og øre. 

@andmm 20% rabat skriver du. Okay men så skal det helt sikkert ikke købes før det falder i pris, da jeg HADER at betale fuld pris når et produkt har været med rabat på et tidspunkt. Så føler man sig sgu taget ved næsen. 

Glæder mig til at demo det med diverse slags materiale. Jeg fik at vide at grunden til at de ikke har tv-signal i Elmutanten er at det vil koste 10.000-100.000 kr at få lov til at have det i hver butik. Det var ærgerligt fordi det er min primære kilde Yousee tv. Og så kører de bare en dødsyg demo som jeg alligevel aldrig skal bruge derhjemme, på LGs tv. Hvordan fanden kan man sælge tv der kun kører med demomateriale? De havde intet sat op, andet end LGs eget demomateriale, intet 4K blu-ray film, ingen spillekonsol, intet optaget tv, ingen blu-ray film osv. Håbløst. Men så tager jeg bare mit eget materiale med. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 11:59
Jeg skiftede min plasma Pioneer 608 uden med et LG OLED 65 E6V, jeg oplever ikke OLED mere hakkende end Pioneer hvis man/må bruge det udtryk. Ser er en del fodbold. Det er et tv der giver en fed oplevelse, også på alm. tv udsendelser. OL var en ren fornøjelse at se på, hold da helt k... nogle farver og lys der kommer fra den skærm, og med materiale i DV eller HDR så findes det bare ikke bedre og slet ikke i det sorte/ skyggeområdet det altså for vildt hvad det tv kan præstere.  Og nu var en 65" B model nede i 24k. det er vildt billigt for et tv i den klasse. Hvis du kan handle, så kan en 65" E6V komme ned i 35-36K måske endda mindre nu hvor de andre er kommet længere ned i pris, jeg købe selv i juli.
Personlig syns jeg E modellen ser mere stilren ud med den glasramme med kun ca. 5cm fra væggen "selv panelet" 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hdtvtest.co.uk har netop offentliggjort en sammenligningstest i forhold til den svinedyre G model ( topmodellen) :

" LG’s 2016 OLED TVs are the best displays on the market today in terms of overall picture quality . . ."

Bemærk dit citat, der står ".. in terms of overall picture quality".
Konklusionen udelukker IKKE, at der netop kan være problemer med panoreringer, som trådstarteren spørger ind til. Dertil skal man nok nærlæse baggrunden for konklusionen. 

Min filosofi er:
Når man skal købe TV i dag, så handler det om at fastsætte sine behov, og acceptere kompromisser. Man får ikke et perfekt TV uanset hvor mange millioner man smider på disken. 
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 10:25
LG Oled B65 kunne til og med tirsdags købes med 20% rabat i Power, så prisen var 24.000 kr
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 23:58
Link til test : http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled65g6v-201608304343.htm
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det skulle være samme panel og billedbehandlings"motor" . Forskellen er udover 3D, design,lyd o.l at E modellen muligvis har fået en bedre kvalitetskontrol på panel, samt længere indkøringsperiode og kallibrering .
Det med panorering er mig bekendt ikke nævnt som issue i de test man har læst. Men mange tvivlere har meget fokus på bevægelse og panorering . Problemet er bare ,at man nok bør have produktet hjem i stuen - til de rigtige kildesignaler - før man kan bedømme det . Butiks oplevelser har jeg ikke så meget til overs for . . .
Der skulle være forskel på SoC "system on chip"  på G & E modellerne skulle SoC være ens: LAG input er også noget højre på B modellen. Jeg har virkelig brugt meget tid på at se på E og B modellen side by side i 65" Jeg syns faktisk der mere knald på billede i en E model når der køres HDR og DV. Uanset hvilken model du vælger, så finde du ikke et tv med et bedre billede end LG OLED, period.Smile
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 22:33
Hdtvtest.co.uk har netop offentliggjort en sammenligningstest i forhold til den svinedyre G model ( topmodellen) :

" LG’s 2016 OLED TVs are the best displays on the market today in terms of overall picture quality . . ."
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 22:18
Okay. Jeg havde også min Dune HD D1 medieboks med, og havde fodbold i 1080P, Dvd film i SD, Blu-ray film i full 1080P, koncerter, natur-film osv for at teste den med havde desværre glemt min fjernbetjening. 
Butiksoplevelser med demomaterialet er hvad det er. Det går jeg ikke op i, og det afgør på ingen måde om jeg skal købe det eller ej, specielt på tv-fronten. Men de havde som sagt en trailer kørende på deres tv, og den satte han også op på Oled E modellen, og det så IKKE godt ud. Det var næsten som at se LED tv igen. 
Jeg har læst noget om at hedder det tru-motion eller lignende skal være slået til, ellers ser det virkeligt dårligt ud med dårlig bevægelser og panoreringer. Men nu kørte vi ikke indstillingerne igennem for at se hvad var hvad. Det vil jeg gøre senere. 

Måske var det ikke slået til. Normalt vil jeg fravælge alle kunstige indstillinger, netop fordi det får billedet til at se kunstigt ud, men omvendt ser det hakkende eller ja ikke-flydende ud så er det nok bedre at slå det til, men måske bedst slet ikke at købe tv´et. Så beholder jeg sgu mit plasma tv, der slet ikke plages af noget af den slags. 
Det er virkelig en deal-breaker. 
Jeg sammenligner lidt med mit Plasma-tv, og et biografbillede på en rigtig god projektor. Hvordan den får liv i billedet, og klarer ALT fremragende, så man glemmer det er film man ser. 

Men jeg skal da lige ud og kigge nærmere på B modellen, det er trods alt "kun" 30.000kr vi snakker om og det er til at betale modsat de 50.000kr som er lige en anelse over mit budget. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu