recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volume på bluetooth højtaler (hvordan?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volume på bluetooth højtaler (hvordan?)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Volume på bluetooth højtaler (hvordan?)
    Sendt: 01-September-2016 kl. 09:25
Jeg har en Bose Soundlink Mini og her er volumekontrol altid skruet op på fuldstyrke - 2 klik og så styrer jeg lyden fra mobil, eller tablet.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 21:22
Alle mine enheder har også seperat volume på hhv. højtaler og telefoner. Så når jeg skruer helt op på telefonen, kan jeg tit give det et nøk mere på BT højtalerenheden eller mine BT høretelefoner.

Men jeg tror ikke det ændre ved batteriforbruget om du skruer op det ene eller andet sted. Det er nok den samlede lydstyrke der sluger strømmen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 19:22
Hmm.

Så er det nok en analog volume.

Det kan være jeg prøver at bilde dig noget ind.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det gør den på samtlige BT enheder hos mig.

Tjek en ekstra gang.

PS. Lydstyrken kan godt ændre sig når du slukker BT. Så ryger telefonens volume tilbage til setting før BT blev tændt.


Har prøvet igen, er ret sikker på at det er to separate volumen.

Jeg kan f.eks. skrue næsten helt ned på telefonen og helt op på højtaleren. Hvis jeg så skruer op på telefonen herefter, så bliver det endnu højere.

Hvis jeg skruer helt ned på telefonen, så er der ingen signal, uanset om jeg skruer op for højtaleren.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 17:57
Det gør den på samtlige BT enheder hos mig.

Tjek en ekstra gang.

PS. Lydstyrken kan godt ændre sig når du slukker BT. Så ryger telefonens volume tilbage til setting før BT blev tændt.

Redigeret af Mufti - 31-August-2016 kl. 18:00
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Telefonen er bare fjernbetjening til højttaleren.

Der er intet analogt.

Når du skruer på telefon er det højttaleren der skruer op eller ned.


Er du sikker på det? Volumen på telefonen ændrer sig ikke når jeg skruer op eller ned på højtaleren, hvilket den vel burde så?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 17:27
Telefonen er bare fjernbetjening til højttaleren.

Der er intet analogt.

Når du skruer på telefon er det højttaleren der skruer op eller ned.

Redigeret af Mufti - 31-August-2016 kl. 17:28
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 16:56
Jeg har anskaffet mig en JBL Clip bluetooth højtaler og er i den forbindelse kommet til at tænke lidt over hvordan man bedst styrer volumen på sådan en fætter.

Jeg kan jo skrue op og ned på enten højtaleren eller telefonen, men hvad er i teorien bedst at gøre i forhold til lydkvaliteten?

Umiddelbart kunne jeg jo godt tænke mig at skrue så langt ned som muligt på højtaleren (for derved at spare strøm på den) og i stedet skrue højt op for volumen på telefonen.

Omvendt, så er jeg i tvivl om det vil forringe lyden, da volumen-kontrollen på højtaleren vel er analog, mens den på telefonen er digital - telefonen må vel derfor lave lyden dårligere jo højere eller hvordan?

Har jeg ret, eller har jeg misforstået det helt? :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu