recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 55UH750V og ghosting problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 55UH750V og ghosting problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pby_htpc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pby_htpc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 55UH750V og ghosting problem
    Sendt: 03-September-2016 kl. 13:32
Hej

Jeg har et par drenge som for et par år siden fik hver deres LG fjernsyn på værelset (LG 42LB671V) og jeg har altid været imponeret over det billede som de fik ud af et forholdsvist billigt TV (4000 kr. pr styk).

Derfor købte jeg meget impuls selv et LG 55UH750V for et par dage siden hos Elgiganten.  (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55UH750V/lg-55-4k-uhd-smart-tv-55uh750v)

De havde et på lager som var kalibreret så det fik uden merpris. Ellers vil jeg aldrig bruge penge på den ydelse:-)

Da jeg kommer hjem og får det sat det til er det helt mørkt i stuen og så møder jeg dette billede. 


Jeg kender godt til ghosting problemet med LED men jeg synes dog at jeg er noget overrasket over at det er så meget. Mine drenges fjernsyn har det ikke, i hvert tilfælde ikke særlig synligt, og jeg har en nabo som også lige har købt et LG 55" LED kant Belyst TV og hans ghosting er heller ikke nær så slemt som mit. Dog kan man godt ane det på hans fjernsyn også.

Jeg snakkede med Elgiganten og de synes også det så lidt voldsomt ud så jeg fik lov at bytte til et nyt. Men som jeg frygtede er problemet præcist det samme på det nye.

Mit spørgsmål er. Kan det virkelig passe at det skal være sådant. Kan det tænkes at jeg kan reducere det lidt hvis jeg resetter kalibreringen fra Elgiganten eller kan der måske rettes op på noget af det i form af software opdateringer senere.

Er der i øvrigt nogen har som adgang til LG's anbefalede indstillinger/kalibrering hvis jeg selv vil prøve at rode med det?

/pby




Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 12:21
Hej PBY,

Er du kommet videre med dit problem?
Jeg oplever selv det samme på mit 55uh750v - og jeg har ikke kunnet få det væk. Dog er effekten af det måske knap så slemt som i dit eksempel.

Du spørger om adgang til LG's anbefalede indstillinger - du tænker på de 2 ISF profiler til mørk/lys rum? De ville komme frem hvis du resetter tv'et til fabriksindstillingerne er jeg sikker på.

Vh. Thomas
Til top
pby_htpc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pby_htpc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 12:34
Hej

Yep, hvis du læser denne tråd http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=15&t=36166&p=239071&hilit=lg55uh750v#p239071 kan du se hvad jeg har gjort i mit svar for at fixe det.

Jeg er glad for at høre at andre har samme problem. Jeg forstår ikke at jeg kan være den eneste som irriterende mig over det i default indstillingerne. Det var i hvert tilfælde fuldstændigt ødelæggende for min oplevelse af fjernsynet. Jeg er endt med at være rigtig tilfreds med det, selv om jeg stadig tænker at jeg skal have finjusteret lidt på farverne for lyst og mørk profilerne.

Lad mig endeligt høre hvis du støder på diverse anbefalinger omkring indstillingerne.

/Paw
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 13:29
Ja hvis man skruer helt ned for lokal nedton led (local dimming) - så forsvinder fænomenet. Til gengæld forsvinder den sorte farve så også og bliver grå istedet - så er spørgsmålet om man kan leve med det...
Jeg er ikke støt på nogen former for test endnu af denne skærm.
Til top
pby_htpc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pby_htpc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 13:47
Hej igen

Ja du har ret. Mit sort virker mere gråt i det nu end oprindeligt og synes også at kantbelysningen er blevet lidt mere synlig ved rammen nogle gange. Det blev helt sikkert forværret da jeg slog Lokalt LED fra. Det var egentlig det jeg tænkte var et spørgsmål om at justere på nogle af alle de andre indstillinger. Havde håbet at det bare var at ofre en aften på at rode lidt mere med det. Men sådan som jeg forstår dig, så er det måske lidt pest eller kolera?

Øv nu er jeg måske ikke så glad for mit fjernsyn mere. Cry. Kan det virkelig være rigtigt. Som jeg skriver på mit andet indlæg så har jeg checket mine børns LG fjernsyn samt en nabos LG og selv om de har lokal LED slået til i en eller anden grad kan de hvide søjler næsten ikke ses. Er det bare vores model som er helt i skoven?

Kan man forestille sig at der kan rettes op på sådan noget i software. Eller er det hardware relateret, tror du. Måske burde man kontakte LG og spørge ind til det?

/Paw


Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 20:50
Hej,

Hvilken model har naboen ? Påtænker at købe et LG tv, men nu tør jeg næste ikke.

Mvh. Torben
Til top
pby_htpc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pby_htpc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 22:25
Hej.

Jeg ved faktisk ikke helt hvilken præcis model han har, men det var også en 55" og købt et par måneder før min. Hans er med 3D hvor min er uden, så reelt set burde mit være nyere. Prismæssigt var det ca. det samme.

Alt i alt kan jeg tilføje at jeg er trods ovenstående bekymring er super glad for funktionaliteten i fjernsynet. Jeg kan godt lide LG's WebOS 3.0 og magic remoten fungerer godt selv om den på papiret kan virke lidt poppet. Men den er intuitiv og nem at bruge.

Jeg købte mit i Elgiganten og har fået SUPER fin behandling. Fik ombyttet den første og inden jeg opdagede at jeg kunne fjerne mit oprindelige problem med en indstilling så havde de også sagt at jeg gerne måtte bytte nr. 2 til et helt andet fjernsyn (Samsung 8005), trods det at jeg havde ødelagt et kabel for at trække det gennem rør i væggen.

Billedmæssigt tror jeg måske at Samsung set i bakspejlet er bedre men oprindeligt var jeg bekymret for alle de artikler på nettet der beskriver hvor forskellige panelerne på Samsung kan være. 

/Paw
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu