recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 20:34
Wow er vist det eneste ord jeg kan komme på:-) hold da op hvor er det en gennemført stue bio:-) den er da mega kone venlig :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 21:02
Møglækkert!
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 20:37
I får lige lidt flere billeder:

Skabsdøren til venstre gemmer på udstyret herunder en Windows 7 HTPC som det ses på TV'et. Trods adskillige forsøg fra Microsoft på at opgradere denne til Windows 10 er det lykkedes mig at undgå det.

den lille Velodyne SPL-8 ultra sub spiller suværent og rigeligt dybt til vores formål.



Et billede bagud der viser hvor projektoren gemmer sig. Lamelgardingerne fra Bauhaus har blackout funktion, dvs. de effektivt lukker lys ude og det ser samtidigt ret godt ud sammen med de hvide vægge




Closeup af LCR indbygnings højttalerne fra B&W. De spiller kanon og integrerer rigtig fint med Velodyne sub'en. Jeg er sikker på nogen vil sige der skal Earthquake sub til etc. men ikke til vores formål.




Her er så også loftsenhederne fra B&W. Har 4 stk siddende og kan høre jeg skal arbejde lidt med integrationen. 




Lidt grej også fra skabet. Onkyo'en står via Audyssey rumkorrektionen for det meste. Men ikke refleksioner fra de hårde flader så det skal jeg have tilpasset. 

HTPC'en kunne jeg godt tænke mig at komprimere lidt, men nu har jeg fået den på plads. Den kører via en DVB-C tuner og sammen med HDHR3 er der ialt 5 kabel tunere som integreres via DVBLink TV source og EPG advisor fra DVBLogic. Lidt bøvlet setup men lagt enklere idag end for nogle år siden.

De skarpe kan også spotte min Apple TV2 som primært bruges til Netflix, og så bruger vi en Samsung Bluray afspiller når der ikke streames.

Sonos'en er til køkkenet.




Skal lige have sat en film over og så får i også lidt billeder af projektoren in aktion.



Redigeret af bphhm - 16-Oktober-2016 kl. 07:47
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 20:44
I får lige et billede mere af LCR højttaleren før den kom på plads. Bemærk det ekstra kammer ved siden af skruetrækkeren der gør at kabinetvolumet bliver større. Det gjorde så også at der skulle tages højde for den ret lange højttaler i opbygningen af væggen, og de skarpe vil kunne se at de første billeder viser der ikke er taget højde for det i opbygningen af lægterne. Men det kom på plads da jeg lige havde helt styr på hvor de skulle sidde.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 07:45
Men sjovt nok mener de ikke man skal bruge kammeret til centeren.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 09:39
Noget der kan forbedre din bio ganske markant er, hvis du kan få malet din bagvæg og den første 1,5 m. af dine sidevægge og loft i en mørk farve (grå eller sort).
Reflektionen af hvide vægge fra vægge og loft gør at sort aldrig kan blive andet end gråt, som gør, at farverne ikke rigtigt får lov til at poppe, uanset hvor god og dyr, din projektor er.
Forskellen er ENORM!
Faktisk kan det forbedre kontasten med flere hundrede procent...


Redigeret af Supergris - 16-Oktober-2016 kl. 09:43
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 10:58
Meget meget fin bio - jeg er stor fan af når den gode lyd ikke kan ses :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Noget der kan forbedre din bio ganske markant er, hvis du kan få malet din bagvæg og den første 1,5 m. af dine sidevægge og loft i en mørk farve (grå eller sort).



Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 16:31
jacobe, det ser ikke ud til, du er enig, eller har jeg misforstået noget?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

jacobe, det ser ikke ud til, du er enig, eller har jeg misforstået noget?

Det er fuldstændigt ligegyldigt om han [jacobe] er enig eller ej, for du har fuldstændigt ret. Det er bare sådan lys og virkelighedens fysik nu engang er indrettet.

Og så handler det bare om at vælge om man syntes det er vigtigst at stuen ser pænest ud som hvid eller om man går mere op i at få det optimale billede på lærredet eller ej. Det kan naturligvis være jacobe bare går mere op i design end elektronik og optimal kvalitet og ydelse?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 18:41
Netop! Det gælder om, at få konen overtalt, men jeg tror faktisk, det vil se fint nok ud, hvis hele "indhakket" blev malet, og dog, lærredet hænger jo ikke på endevæggen.
Jeg foreslog det samme i min kammerats kælder, hvor konen sagde "aldrig i livet", men forskellen før og efter var ikke til at tage fejl af, så hun måtte overgive sig...
Hvis man ikke har mulighed for at male noget af væg og loft i en mørk nuance, kan man overveje at investere i et lærred med indbygget teknik, så der kun bliver reflekteret lys, der kommer direkte forfra, men jeg har desværre aldrig set disse anvendt.
Helt sikkert er det, at omgivelserne i en stue med hvide vægge, ikke er optimalt for en projektor, der kan dog stadig opnås et rigtigt fornuftigt resultat, men mørke vægge og loft, giver en verden til forskel, og har man ikke mulighed for dette, er der ikke nogen grund til, at købe den dyreste projektor, da mindre kan gøre det...
Jeg har lige fundet en test af den nye superspændende projektor fra Epson, hvor der nede på siden, er en lille video, hvor de ruller et gardin for loft og væg:

http://projectiondream.com/en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/

Forskellen er til at få øje på!
De taler om 2 forskellige oplevelser ved "Living Room Style" vs. "Batcave".
Hvordan man så får det bygget ind i stuen, er tricket.



Redigeret af Supergris - 17-Oktober-2016 kl. 18:54
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 23:06
Supergris!

Jeg gætter på at ønsket har været at lave et kompromis mellem en stue og en hjemmebiograf, med begge funktioner.

Der er ganske rigtigt nogle modsætninger mellem de to ting, da man ikke kan få både en lys og indbydende stue med god udsigt og masser af lys fra vinduer samtidig med at man får en mørk biograf med optimal kontrast.

Jeg gætter på, at begge dele har vægtet højt, og personligt finder jeg resultatet fantastisk flot og gennemført, og funktionelt i forhold til de to funktioner denne stue skal have.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu