recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 23:20
Videoen illustrerer det meget godt - Systemet de har, har jeg tænkt på at lave (noget tilsvarende) når jeg rykker bio'en ned i kælderen igen; Min gamle kælder bio som pt er opbevaring, er malet helt sort, vægge og lofter: det fungerer rigtig godt, men det fjerner også effektivt alt andet brug af rummet.

Gardinet her, er en dejlig mellemting.
MORE BASS
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 00:54
Ja, om ikke andet, så kan det bruges som inspiration, så folk får øjnene op for, hvor meget rummet betyder for kvaliteten af både billed og lyd...
Så gælder det om, at finde balancen mellem funktion, brug og udseende, når man nu ikke har et dedikeret rum... :)


Redigeret af Supergris - 18-Oktober-2016 kl. 14:23
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 21:45
Hvilke lydformater anvender Netflix egentligt? Jeg har lidt svært ved at finde rette default lyd format til decodningen.

 I Onkyoen kan man indstille disse formater alt efter input signalet og en "straight decode" lyder forkert i nogen sammenhænge, selvom denne indstilling vel betyder at der blot decodes udfra tilgængeligt format.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 22:52
Mener det er DD 5.1
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvilke lydformater anvender Netflix egentligt? Jeg har lidt svært ved at finde rette default lyd format til decodningen.

 I Onkyoen kan man indstille disse formater alt efter input signalet og en "straight decode" lyder forkert i nogen sammenhænge, selvom denne indstilling vel betyder at der blot decodes udfra tilgængeligt format.

Det kommer an på, hvordan du modtager netflix. Nogle enheder sender det videre i DD 5.1 (f.eks samsung TV og Apple TV), mens Chromecast sender det videre i DD+ 5.1

Men jeg har aldrig oplevet at det har været nødvendigt at sætte det op i Onkyo, når det er DD, DTS, TRUE. Det har kun været nødvendigt når det er et stereo signal, om man vil have det i Stereo eller Dolby Prologic.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 22:25
Bruger en Apple TV2 til Netflix men har 7.1 højttaler setup. Og min Onkyo deler DD5.1 surround kanalerne ud til de højttalere jeg har siddende i midten af rummet istedet for de bagerste. Derfor har jeg sat Onkyoen op til per default at køre PL II+ som deler surround kanalerne ud til alle surround højttalere.

Men helt godt er det ikke og jeg skal have eksperimenteret mere med det for at finde rigtig indstilling.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

... Og min Onkyo deler DD5.1 surround kanalerne ud til de højttalere jeg har siddende i midten af rummet istedet for de bagerste ...

Det er der jo sådan set intet forkert i?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 10:24
Måske er der ikke noget forkert i det, men det lyder forkert da vi har siddepladser lige under surround højttalerne i midten. Jeg ville hellere have at surround lyden gik til baghøjttalerne.

Det hele er indmålt via audyssey udfra en reference siddeplads, og udfordingen er at man ikke altid sidder der til dagligt.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2016 kl. 21:37
Jeg skal have dæmpet væggene og loftet. Kan i anbefale steder der forhandler færdiglavede dæmpepaneler med lidt WAF og ikke bare Rockwool plader?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg skal have dæmpet væggene og loftet. Kan i anbefale steder der forhandler færdiglavede dæmpepaneler med lidt WAF og ikke bare Rockwool plader?

Se, jeg kunne allerede i starten af denne tråd regne ud, at akustikken i din flotte stuebio ville være helt i skoven, så jeg er glad for, at du selv har opdaget det. Men du skal vide, at akustikbehandling og "WAF" er to ting, som meget sjældent passer sammen, medmindre

1) du bruger perverst mange penge på det, eller
2) du laver pladerne selv efter konens design.

De pæneste akustikpaneler jeg har set er hjemmelavede, hvor folk har brugt stof med motiv eller tryk, i stedet for blot hvidt eller kontrastfarvet (hvilket også kan være flot!) Men hvis I ikke orker at lave dem selv er det jo bare at vælge de pæneste I kan finde hos Rockfon, Auralex, GIK o.a. eller kontakte nogen som laver akustikregulering til kontorer, f.eks. A4 eller RMIG.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 11:22
Vi har Rockfon Sonar B i stue & køkken - det virker RIGTIG godt

Så de kan varme anbefales - de er "lidt" dyre (men Bauhaus har dem nu om dage...) 

Men hold nu op, det er virkelig fantastisk hvad de gør ved ens komfort i forhold til træloft & trægulv - mange "almindelige" mennesker har bemærket forskellen på deres stue og vores når vi har haft folk på besøg... Uden vi har nævnt noget

Det er som med alt andet - man er ærgelig mens man betaler - men derefter er det fantastisk at have - og det holder jo i mange år :-)
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 13:58
Det er virkelig gennemført. Virkelig flot lavet. Sådan tror jeg, mange af os ville ønske vores stue så ud.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu