recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddiskoptager stopper før den er sat til
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddiskoptager stopper før den er sat til

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddiskoptager stopper før den er sat til
    Sendt: 07-September-2016 kl. 21:00
Hej igen
 
Det sker meget tit nu med min SAMSUNG BD-H8500N 3D BLU-RAY RECORDER – når jeg optager eks. tv2 (mest tv2) hver aften fra 20.00 – 20.50 hvor de har fastsat programmer hver hverdagsaftener vha. epg/timer stopper den tit kl. 20.35 eller 20.37 og hvis jeg optager et program på tv2 kl. 21.25  - 22.00 kan den pludselig stoppe kl. 21.36 – dvs. så går jeg glip af sidste minutter – ja jeg kan sætte den til +1 til +10 minutter ekstra - men det kan jeg ikke da jeg så nogle dage overlapper andre 2 ting eks. og det kan jo så betyde at der er 3 ting samme tid og den kan den jo ikke - maks. 2 ting da den har 2 tunere – og hvorfor skulle man også det når programmerne slutter til tiden efter tv guide, men hdd stopper for tidlig
 
Hvorfor sker det tit ? Og ja hvis jeg så i stedet manuelt sætter den til eks. kl. 20-22 stopper den måske 20.51 – hvad skal jeg gøre? den er sat til auto update af firmware og nogen gange virker det fint og det er mest på tv2 kun ?
 
Hvad skal jeg gøre ?
 
Har nogen andre problemet og hvad gør i evt. ?
 
Venligst
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2016 kl. 07:23
som udgangs punkt så prøv lige og lav en fabriks reset af maskinen, jeg ved h8500n & h8900n lever sit eget liv bruger selv en h8900n som er magen til din pånær diskenog den har også sine mærkelige problemer.

pt er den u til rep for 2 gang i hifiklubben
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 17:06

Gør det kloge, ud med den og anskaf noget bedre, det har jeg gjort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 18:44
problemet med timerer har jeg så ikke det kører uden problemer,maskinen opdaterer selv hvis tiden ændrer sig for en udsendelse der ligger i timeren.

Hvad antenne signal har du yousee,stofa, alm uhf antenne 

det er ikke et generelt problem med boksen så den kan være defekt mm der er fejl i de data der sendes ud fra din udbyder 

men prøv og send den til rep
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 13:18
Hej jeg har yousee og det er mest tv2 næsten kun tv2 - og den stopper bare selvom programmet er i gang og ikke er overskredet tiden som sagt optager jeg man-tor 20.00 - 20.50 TV2 og ca 2 gange i ugen stopepr den 20.44 cirka 2-3 min før programmet er slut + optager ogsp 21.25 - 22.00 og der sker det også men mest npr jeg er hjemme og evt bruger den til se noget andet eller bagud det den optager
 
Og radiomanden hvorfor skriver du altid bare køb noget bedre - den er helt ny og kan alt det jeg gerne vil have og meget mere til - har bare det trælse lille problem ved 2-3 prg. i ugen
 
har nyeste SW og gendannet fabrik er gjort 1 gang - der slettede den også alle de 18 optagelsesttiminger jeg har oprettet træls
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 13:49
prøv samsung chat support de må kunne sige noget http://www.samsung.com/dk/info/contactus.html#


noget er klart den må ikke gøre dette , hvordan er signal styrken på tv2 ?

prøv evt optageren på en anden yousee instalation for at udelukke fejl i din egen instalation.

vedr reetablering hvis du kobler en extern disk på og lader den optage på denn mister man ikke sit indhold når der laves reset af boksen 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:


Hej jeg har yousee og det er mest tv2 næsten kun tv2 - og den stopper bare selvom programmet er i gang og ikke er overskredet tiden som sagt optager jeg man-tor 20.00 - 20.50 TV2 og ca 2 gange i ugen stopepr den 20.44 cirka 2-3 min før programmet er slut + optager ogsp 21.25 - 22.00 og der sker det også men mest npr jeg er hjemme og evt bruger den til se noget andet eller bagud det den optager
 
Og radiomanden hvorfor skriver du altid bare køb noget bedre - den er helt ny og kan alt det jeg gerne vil have og meget mere til - har bare det trælse lille problem ved 2-3 prg. i ugen
 
har nyeste SW og gendannet fabrik er gjort 1 gang - der slettede den også alle de 18 optagelsesttiminger jeg har oprettet træls


Har haft et par af de maskiner, de var skuffende på flere punkter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 19:04
Hej
 
Jeg mener íkke jeg mister indhold på HDD ved reset (som jeg har prøvet) men alle mine programmeringer og der er 18 p.t !
 
Radiomanden - det hjælper ikke mig at du er skuffet !
 
Men samsung har svaret som de plejer om udbyder må det være NEJ for tv2 hodler deres tidsplan !
 
styrken er fin på tv2 og det er jo også kun af og til samme tid  mystisk ville bare høre om det er tv2 der sender forkert signaler ud eller om andre har samme problemer - men mærkelig den stopper før tiden når den er sat til eks 20.50 at den stopper 20.44 og samtidig er programmet ikke færdi ergo er det ikek derfor
 
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 09:27
Træls så i går optagede jeg børnelokkerne på tv3 fra 21-22 og pludselig kom det frem på skærmen (lille boks kommer altid op når noget starter slutter med optage fint nok) da jeg så noget andet i pågældende tidsrum på anden kanal  - optagelsen på tv3 er stoppet (kl 21.35 cirka) og så skal man hurtig manuel optage det sidste TRÆLS det er jo bare held man lige så popup boksen ellers have jeg mangler sidste 1/3 del af programmet
 
Er der virkelig ikke andre der bøvler dem dette, altså ved andre hvor den bare stopper før den er sat til og før programmet er slut
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Træls så i går optagede jeg børnelokkerne på tv3 fra 21-22 og pludselig kom det frem på skærmen (lille boks kommer altid op når noget starter slutter med optage fint nok) da jeg så noget andet i pågældende tidsrum på anden kanal  - optagelsen på tv3 er stoppet (kl 21.35 cirka) og så skal man hurtig manuel optage det sidste TRÆLS det er jo bare held man lige så popup boksen ellers have jeg mangler sidste 1/3 del af programmet
 
Er der virkelig ikke andre der bøvler dem dette, altså ved andre hvor den bare stopper før den er sat til og før programmet er slut
Har ikke selv maskine, så kender ikke detaljer.
Hvordan har du sat uret i maskinen?

Uddrag fra manual:
Sets the current date and time.
"" If Schedule Viewing and Schedule Recording is set using GUIDE, Channel List, or Info
menu, It will work based on the time information of the TV programme. 
If you set the Clock Mode to Manual and change time manually, Schedule Viewing and Schedule
Recording function can be limited or work abnormally.


Ud fra det kunne det måske være hvis uret er sat til manual mode, at det svigter (abnormally)

Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 10:09
Du er nødt til og udelukke fejl 

1) prøv optageren på en anden instalation adresse
2) evt prøv og hent en anden optager og test med den

det kan være en fejl i din optager for jeg har opsat en h8500n hos en bruger og den kører fint og selv kører vi med nummeret større h8900n eneste forskel er disk str og den har ikke problemet 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:


Hej jeg har yousee og det er mest tv2 næsten kun tv2 - og den stopper bare selvom programmet er i gang og ikke er overskredet tiden som sagt optager jeg man-tor 20.00 - 20.50 TV2 og ca 2 gange i ugen stopepr den 20.44 cirka 2-3 min før programmet er slut + optager ogsp 21.25 - 22.00 og der sker det også men mest npr jeg er hjemme og evt bruger den til se noget andet eller bagud det den optager
 
Og radiomanden hvorfor skriver du altid bare køb noget bedre - den er helt ny og kan alt det jeg gerne vil have og meget mere til - har bare det trælse lille problem ved 2-3 prg. i ugen
 
har nyeste SW og gendannet fabrik er gjort 1 gang - der slettede den også alle de 18 optagelsesttiminger jeg har oprettet træls


Jeg har i en række år haft en tilsvarende, mener at den hedder BD 8300N, som har kørt dels via almindelig tagantenne og nu i halvandet år på fibernet via Stofa.
Jeg har aldrig haft problemer, men så vidt jeg husker, har Radiomanden netop haft yousee. Ellers må han rette. (En diskussion om dette findes også her på forummet, og Radiomanden mener åbenbart stadig, at det er maskinen, der fejler. Jeg mente ellers, at jeg fik påvist noget andet. :) )

Selv om min BD har kørt fejlfrit, udfaser jeg den mere og mere med en extern usbharddisk, hvor ekstratid automatisk er tillagt, uden at man manuelt skal tillægge tid. Dog bruger jeg den stadig, hvis der kører to optagelser samtidig på TV-usb, eller at vi ser 3D.

Som nævnt. Undersøg om det er yousee, der skaber problemet fx ved at optage uden yousee

Redigeret af bentpetersson - 21-September-2016 kl. 11:31
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu