recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 41>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

En mulighed er vel også at vente og tjekke 2018 modellerne ud.
Som jeg har læst og forstået, er 2017 en opgradering af 2016 modellerne.
Dermed hvert andet år der måske sker de større ændringer. Lidt som med IPhones måske?
Selvom tv måske aldrig bliver som at kigge ud af vinduet, må jeg dog sige at man er nået langt på de dyre modeller.
Syntes bare stadigvæk at det er en skam at signalerne man modtager er så langt efter medmindre man køber 4K afspiller.
Og Hother, du går jo ikke ned på udstyr ved at vente et års tid mere.
Så kan det da godt være, og er da enig i OLED er toppen nu, men derfor har du stadigvæk et fremragende tv, også om et år.

Og se, vi er fuldstændige enige. En udskydelse kan være løsningen for mig.Smile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 13:13
Jeg kan også godt forstå din skepsis ift. at købe nyt TV i år, taget din nuværende skærm i betragtning. Et nyudviklet OLED-panel fra LG.Display forventes i 2018-generationen og måske kommer der til den tid rent faktisk nye LCD-topmodeller (modsat i år.) og så kan markedsituationen være en anden til den tid. Er det ikke bare at holde fast i hvad du har og afvente situationen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kan også godt forstå din skepsis ift. at købe nyt TV i år, taget din nuværende skærm i betragtning. Et nyudviklet OLED-panel fra LG.Display forventes i 2018-generationen og måske kommer der til den tid rent faktisk nye LCD-topmodeller (modsat i år.) og så kan markedsituationen være en anden til den tid. Er det ikke bare at holde fast i hvad du har og afvente situationen?

Det er meget tænktbart at jeg udsætter mit køb af nyt TV. Hvis jeg skifter TV skal jeg helst opleve en "Værdi" - altså en "Hold da op effekt", og det er ikke rigtigt hvad jeg oplever på de TV, som jeg har kigget på indtil nu.

Jeg har et TV som (ingen er vel i tvivlLOL), i mine øjne er fremragende, og skal jeg så nærmest forære det væk ved salg til en lausy pris. Det huer mig bestemt ikke. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kan også godt forstå din skepsis ift. at købe nyt TV i år, taget din nuværende skærm i betragtning. Et nyudviklet OLED-panel fra LG.Display forventes i 2018-generationen og måske kommer der til den tid rent faktisk nye LCD-topmodeller (modsat i år.) og så kan markedsituationen være en anden til den tid. Er det ikke bare at holde fast i hvad du har og afvente situationen?

Det er meget tænktbart at jeg udsætter mit køb af nyt TV. Hvis jeg skifter TV skal jeg helst opleve en "Værdi" - altså en "Hold da op effekt", og det er ikke rigtigt hvad jeg oplever på de TV, som jeg har kigget på indtil nu.

Jeg har et TV som (ingen er vel i tvivlLOL), i mine øjne er fremragende, og skal jeg så nærmest forære det væk ved salg til en lausy pris. Det huer mig bestemt ikke. 
Hother, du ved da godt at priserne falder på elektronik og tv er da uden undtagelse. I dag kan man få et DX900 til under 23K og OLED 65E6V til under 25K.
 
Hvis jeg køber et nyt 77" OLED i år eller et andet tv på senere tidspunkt, ja så ryger min 65E6V i soveværelset, jeg kunne ikke drømme om at sælge det for f.eks. 13-18k. Så heller benytte det et andet stedBig smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kan også godt forstå din skepsis ift. at købe nyt TV i år, taget din nuværende skærm i betragtning. Et nyudviklet OLED-panel fra LG.Display forventes i 2018-generationen og måske kommer der til den tid rent faktisk nye LCD-topmodeller (modsat i år.) og så kan markedsituationen være en anden til den tid. Er det ikke bare at holde fast i hvad du har og afvente situationen?

Det er meget tænktbart at jeg udsætter mit køb af nyt TV. Hvis jeg skifter TV skal jeg helst opleve en "Værdi" - altså en "Hold da op effekt", og det er ikke rigtigt hvad jeg oplever på de TV, som jeg har kigget på indtil nu.

Jeg har et TV som (ingen er vel i tvivlLOL), i mine øjne er fremragende, og skal jeg så nærmest forære det væk ved salg til en lausy pris. Det huer mig bestemt ikke. 
Hother, du ved da godt at priserne falder på elektronik og tv er da uden undtagelse. I dag kan man få et DX900 til under 23K og OLED 65E6V til under 25K.
 
Hvis jeg køber et nyt 77" OLED i år eller et andet tv på senere tidspunkt, ja så ryger min 65E6V i soveværelset, jeg kunne ikke drømme om at sælge det for f.eks. 13-18k. Så heller benytte det et andet stedBig smile

Jo tak, jeg kender alt til prisfald og tab. Og blot til orientering, så det 65DX900 du nævner til 23K, det er en demomodel. Så ville jeg til enhver tid vælge mit til en noget lavere prisWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:57
Cirkulære tanker, kender det så godt motion skulle hjælpe på det. Hother, prøv at sig til dig selv at du ikke skal tænke mere på det og så brug det tv du har og få lidt fred i dit sind. Jeg vil vædde med at det kører inde i dit hoved konstant. Skal skal ikke osv. Det er kun et oled tv og de er ja som du siger tæt i performance så glem det for nu og så virkelig. Glem det. Ta dig til noget andet, noget hvor du ikke skal købe noget og undersøge det til alt vand er vredet ud af det. Se en udsendelse hør lidt radio eller musik. Ikke tænk på tv eller andet du skal købe.

Redigeret af Japer - 19-Maj-2017 kl. 15:00
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Cirkulære tanker, kender det så godt motion skulle hjælpe på det. Hother, prøv at sig til dig selv at du ikke skal tænke mere på det og så brug det tv du har og få lidt fred i dit sind. Jeg vil vædde med at det kører inde i dit hoved konstant. Skal skal ikke osv. Det er kun et oled tv og de er ja som du siger tæt i performance så glem det for nu og så virkelig. Glem det. Ta dig til noget andet, noget hvor du ikke skal købe noget og undersøge det til alt vand er vredet ud af det. Se en udsendelse hør lidt radio eller musik. Ikke tænk på tv eller andet du skal købe.
Rolig nu, det er et spændende luksusproblem - ikke noget som øh.... plager mig
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 16:48
ok
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:43
Har du ambitioner om at gøre mere brug af HDR og Dolby Vision i fremtiden Hother?. Som jeg læser dine forbrugsvaner, så er det meget alm tv du ser og ja der tror jeg bestemt du har et af markedet bedste tv og en udskiftning vil nok ikke give den store "wow" effekt du har som betingelse for et skifte.

Men hvordan så du skiftet fra CX800 til CX900? Og et potentielt skifte fra CX900 til Oled? Fik du et "wow" skifte fra CX800 til CX 900?
Jeg har kun set CX800 med egne øjne, et kalibreret eksemplar og ja det var absolut et flot billede.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har du ambitioner om at gøre mere brug af HDR og Dolby Vision i fremtiden Hother?. Som jeg læser dine forbrugsvaner, så er det meget alm tv du ser og ja der tror jeg bestemt du har et af markedet bedste tv og en udskiftning vil nok ikke give den store "wow" effekt du har som betingelse for et skifte.

Men hvordan så du skiftet fra CX800 til CX900? Og et potentielt skifte fra CX900 til Oled? Fik du et "wow" skifte fra CX800 til CX 900?
Jeg har kun set CX800 med egne øjne, et kalibreret eksemplar og ja det var absolut et flot billede.


Nu er HDR og Dolby Vision jo to forskellige ting. Ja til det ene og nej til det andet.

Jeg var meget i tvivl om mit skifte fra CX800 til DX900, en af årsagerne var VP9-1 og den kommende BBC Planet Earth 2 HDR. Her var og er der bestemt wow effekt.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har du ambitioner om at gøre mere brug af HDR og Dolby Vision i fremtiden Hother?. Som jeg læser dine forbrugsvaner, så er det meget alm tv du ser og ja der tror jeg bestemt du har et af markedet bedste tv og en udskiftning vil nok ikke give den store "wow" effekt du har som betingelse for et skifte.

Men hvordan så du skiftet fra CX800 til CX900? Og et potentielt skifte fra CX900 til Oled? Fik du et "wow" skifte fra CX800 til CX 900?
Jeg har kun set CX800 med egne øjne, et kalibreret eksemplar og ja det var absolut et flot billede.


Nu er HDR og Dolby Vision jo to forskellige ting. Ja til det ene og nej til det andet.

Jeg var meget i tvivl om mit skifte fra CX800 til DX900, en af årsagerne var VP9-1 og den kommende BBC Planet Earth 2 HDR. Her var og er der bestemt wow effekt.


Jeg ved godt er 2 forskellige ting, men du forventer kun at gøre brug af HDR?.
Vil gerne tro at der netop på en titel som Planet Earth er stor forskel på CX800 og CX900. - i HDR.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har du ambitioner om at gøre mere brug af HDR og Dolby Vision i fremtiden Hother?. Som jeg læser dine forbrugsvaner, så er det meget alm tv du ser og ja der tror jeg bestemt du har et af markedet bedste tv og en udskiftning vil nok ikke give den store "wow" effekt du har som betingelse for et skifte.

Men hvordan så du skiftet fra CX800 til CX900? Og et potentielt skifte fra CX900 til Oled? Fik du et "wow" skifte fra CX800 til CX 900?
Jeg har kun set CX800 med egne øjne, et kalibreret eksemplar og ja det var absolut et flot billede.


Nu er HDR og Dolby Vision jo to forskellige ting. Ja til det ene og nej til det andet.

Jeg var meget i tvivl om mit skifte fra CX800 til DX900, en af årsagerne var VP9-1 og den kommende BBC Planet Earth 2 HDR. Her var og er der bestemt wow effekt.


Jeg ved godt er 2 forskellige ting, men du forventer kun at gøre brug af HDR?.
Vil gerne tro at der netop på en titel som Planet Earth er stor forskel på CX800 og CX900. - i HDR.
Nej, jeg forventer at gøre brug af de muligheder som mit TV giver mig samlet set. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu