recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 41>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Fordi mit klarer det til ug med kryds og slange. Og hvordan andre klarer sig udtaler jeg mig ikke om.


Med kryds og slange - ikke desto mindre skiftede Hother det ud til noget der er bedre - og er nu ved at kigge på noget der måske er endnu bedre.

Hvordan hænger det sammen?
"Jeg syntes det er godt" det er fint, men det er stadigvæk en yderst subjektiv vurdering........


Klaus

Og det var så ikke pga TV-delen....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 12:55
Endnu engang udtaler du dig om noget, du ikke aner en kæft om! Ud fra følelser og uden argumenter.

Du udtaler dig ikke om andre, men starter med at skrive at LCD er perfekt til TV! Vor Herre bevares!!!!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 12:57
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes efterhånden at visse af indlæggende i min tråd  minder mig om indlæggene I Ekstra Bladets "Nationen".  

Jeg  - og flere andre, skriver ærligt om de oplevelser de har - og har haft i årevis. Man kan så være enig eller uenig. Men uværdige indlæg med personangreb bør uenigheder vel ikke føre til.

Jeg må erkende at jeg hverken skriver eller læser  "Nationen", og kommenterer af samme årsag heller ikke den type af indlæg her.

- jeg tror at grunden til at "tonen" i flere af indlæggende i din(e) tråd(e) bliver så skarp, skyldes at du formentlig er den mest "fakta-resistente" ( stædige...) herre på dette site, især når det gælder de produkter du selv ejer.

Det er naturligvis helt fint at du synes at dit TV helt overordnet har det billed som DU bedst kan lide - det er jo det som vi alle søger.
Der hvor at filmen knækker, er når du gang på gang "benægter" faktuel viden/faktuelle målinger og samtidig har travlt med at skose alle de anmeldere som med fact prøver at fortælle dig hvordan de forskellige TV' performer. Især når disse fact kommer fra Flatpanels/Rasmus, som du tydeligvis "har et horn i siden på"

John/Hother, jeg ved at du er en dedikeret TV/AV-entusiast, men det ville klæde dig om du var mere "openminded" når at folk prøver på at forklare dig forskellige ting, og ikke straks "går i forsvar" ( - som egentlig oftest er "angreb").
Ligeså ville det klæde dig, om du ikke altid udlægger dine oplevelser/erfaringer - som jeg holder af at læse om - som "sandheder", og beskrive dem som "test" - det tror jeg trigger mange...især dem som reelt har viden & faciliteter til vitterlig at teste.

MVH


Redigeret af JesA - 10-Maj-2017 kl. 13:13
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes efterhånden at visse af indlæggende i min tråd  minder mig om indlæggene I Ekstra Bladets "Nationen".  

Jeg  - og flere andre, skriver ærligt om de oplevelser de har - og har haft i årevis. Man kan så være enig eller uenig. Men uværdige indlæg med personangreb bør uenigheder vel ikke føre til.

Jeg må erkende at jeg hverken skriver eller læser  "Nationen", og kommenterer af samme årsag heller ikke den type af indlæg her.

- jeg tror at grunden til at "tonen" i flere af indlæggende i din(e) tråd(e) bliver så skarp, skyldes at du formentlig er den mest "fakta-resistente" ( stædige...) herre på dette site, især når det gælder de produkter du selv ejer.

Det er naturligvis helt fint at du synes at dit TV helt overordnet har det billed som DU bedst kan lide - det er jo det som vi alle søger.
Der hvor at filmen knækker, er når du gang på gang "benægter" faktuel viden/faktuelle målinger og samtidig har travlt med at skose alle de anmeldere som med fact prøver at fortælle dig hvordan de forskellige TV' performer. Især når disse fact kommer fra Flatpanels/Rasmus, som du tydeligvis "har et horn i siden på"

John/Hother, jeg ved at du er en dedikeret TV/AV-entusiast, men det ville klæde dig om du var mere "openminded" når at folk prøver på at forklare dig forskellige ting, og ikke straks "går i forsvar" ( - som egentlig oftest er "angreb").
Ligeså ville det klæde dig, om du ikke altid udlægger dine oplevelser/erfaringer - som jeg holder af at læse om - som "sandheder", og beskrive dem som "test" - det tror jeg trigger mange...især dem som reelt har viden & faciliteter til vitterlig at teste.

MVH
Jeg benægter bestemt ikke fakta, men der er en tendens til, at alt er sort/hvidt, og det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget, når man undervejs kan opleve noget lidt andet.

Jeg har ikke "Skoset" nogen specifikke anmeldere/testere, det jeg skriver om er testsider i almindelighed. 

Tak for dit indlægSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Fordi mit klarer det til ug med kryds og slange. Og hvordan andre klarer sig udtaler jeg mig ikke om.


Med kryds og slange - ikke desto mindre skiftede Hother det ud til noget der er bedre - og er nu ved at kigge på noget der måske er endnu bedre.

Hvordan hænger det sammen?
"Jeg syntes det er godt" det er fint, men det er stadigvæk en yderst subjektiv vurdering........


Klaus

Og det var så ikke pga TV-delen....


Hother skrev i første indlæg i denne tråd:
"Men alt i alt en fin oplevelser, med en smule billedforbedringer i billedet på TV kanaler, men som forventet ikke den store omvæltning i forhold til CX800E i dette område."

Ergo, han skriver selv at der er en forbedring, så dit tv til kryds og slange er ikke kryds og slange, med mindre Hothers nuværende er med dobbelt kryds og slange.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ved afspilning af et par medbragte UHD/HDR film bl.a. BBC Planet 2, det var dæleme flot, men bedre end på mit eget TV? Lidt bedre kontrast og dermed lidt bedre billede dybde, men for 25K bedre billede kvalitet over en bred kam - Nope.


Nu var startprisen på dit tv og startprisen på Sony A1 jo den samme, så det er værditabet på din model, der giver de 25.000 i forskel, og det ville jo ikke have været anderledes, hvis Panasonic havde lavet en ny model i år.

I bund og grund er problemet jo, at dit tv har haft et for stort værditab i forhold til tidligere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ved afspilning af et par medbragte UHD/HDR film bl.a. BBC Planet 2, det var dæleme flot, men bedre end på mit eget TV? Lidt bedre kontrast og dermed lidt bedre billede dybde, men for 25K bedre billede kvalitet over en bred kam - Nope.


Nu var startprisen på dit tv og startprisen på Sony A1 jo den samme, så det er værditabet på din model, der giver de 25.000 i forskel, og det ville jo ikke have været anderledes, hvis Panasonic havde lavet en ny model i år.

I bund og grund er problemet jo, at dit tv har haft et for stort værditab i forhold til tidligere.

Ja, det kan du i nogen grad have ret i, det er et stort værditab. Og jeg kigger nok mere på pengene nuSmile


Redigeret af Hother - 10-Maj-2017 kl. 14:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 14:29
Det er vel ikke "i nogen grad"? Dit TV kostede ca. det samme som Sonys gør. Du gav vel ikke 20.000 kr. for DX900? A1 i 65" koster 44.999 kr., hvilket vel er ca. det samme som du gav for dit? Så giver den et billede, du ville tage gratis...?

Edit: Omformuleret: Listprisen på A1 i 2017 er den samme som listeprisen på DX900 var i 2016 ved lancering. Hvad du har givet aner jeg ikke og det er for så vidt også irrelevant for diskussionen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 10-Maj-2017 kl. 14:31
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Fordi mit klarer det til ug med kryds og slange. Og hvordan andre klarer sig udtaler jeg mig ikke om.


Med kryds og slange - ikke desto mindre skiftede Hother det ud til noget der er bedre - og er nu ved at kigge på noget der måske er endnu bedre.

Hvordan hænger det sammen?
"Jeg syntes det er godt" det er fint, men det er stadigvæk en yderst subjektiv vurdering........


Klaus

Og det var så ikke pga TV-delen....


Hother skrev i første indlæg i denne tråd:
"Men alt i alt en fin oplevelser, med en smule billedforbedringer i billedet på TV kanaler, men som forventet ikke den store omvæltning i forhold til CX800E i dette område."

Ergo, han skriver selv at der er en forbedring, så dit tv til kryds og slange er ikke kryds og slange, med mindre Hothers nuværende er med dobbelt kryds og slange.

Klaus

Med EN SMULE BILLEDFORBEDRING og IKKE DEN STORE OMVÆLTNING. med mindre du er en kværulant, kan jeg ikke få det til at beskrive en væsentlig forskel mellem mit CX800 og Hothers DX900
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:04
Kampus, hvis dit tv klarer tv til UG med kryds og slange, hvordan klarer Hothers nuværende tv sig så?

Det samme?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

LCD er da netop optimal til TV kigning. Det er vel først når der skal præsenteres HDR materiale at det halter. Og så er det godt at der udvikles nye teknologier, som er i stand til at klare den udfordring.

Jeg kan ikke se at et LCD TV skulle være så ringe som påstået ef Hr Henrik B


Hans mening betyder intet.Dead
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu