recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 41>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:06
Læs hvad jeg skriver
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:45
På flatpanels har de begge CX800 og DX900 været på testbænken, isoleret set lå billedkvaliteten hos CX800 på 71% og DX 900 på 86%.
Og den samlet test ligger CX800 på 68% og DX900 på 76%.
 
Så der må da absolut være en forskel på billedkvalitet de 2 i mellem!
 
Ser man så på LG OLED E6V så ligger billedkvalitet på 95% isoleret set. og det samlet resultat på 86%
 
Man bliver da nød til at forholde sig til disse fakta!
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:48
DX900 understøtter HDR på et helt andet plan end CX800, og har mange flere zoner at styre lyset i. Det giver en ret synlig forskel i billedet. Den generation CX800 kommer fra er lige på vippen til at kunne kaldes HDR-TV (det gælder alle producenterne), hvor DX900 er i en anden liga.

Vores score er jo ikke mere fakta, end at de afspejler anmeldelsens evaluering af billedet. Vores score er ikke - ligesom eks. rtings - et vægtet gennemsnit udelukkende baseret på rå måledata. Der findes ikke en skala hvorpå du kan måle billedkvalitet, så før folk går i selvsving over dit ordvalg, så er "fakta" nok ikke det rigtige ord at bruge.

Redigeret af Torben Rasmussen - 10-Maj-2017 kl. 16:55
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Læs hvad jeg skriver


Det har jeg gjort og jeg forstår ikke det du skriver, derfor spørger jeg ind til det.

Vil du svare på det, eller vil du ikke svare på det?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Læs hvad jeg skriver


Det har jeg gjort og jeg forstår ikke det du skriver, derfor spørger jeg ind til det.

Vil du svare på det, eller vil du ikke svare på det?



Klaus

Beklager jeg ikke kan forklare dig, så du forstår at der næsten ingen forskel er på TV billedet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Beklager jeg ikke kan forklare dig, så du forstår at der næsten ingen forskel er på TV billedet.


Jeg forstår at der ikke er så stor forskel.

Men, betyder det at du vurderer dit tv til UG med kryds og slange og Hother til UG med kryds og slange, eller vurderer du det til rn højere kvalitet - og i så tilfælde, hvad vil du kalde det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 03:38
Sorry for mit franske - men hold da k... en børnehave, den her tråd er blevet til. Det ville være passende, hvis alle begyndte at opføre sig som fornuftige mennesker, der har og viser respekt for andre !
Og Tænd isf. hver jeres lækre tv og nyd det ! 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 11:01
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 02:58
Sidder lidt og fundere over hvad jeg har set af nye 2017 TV modeller. Jeg har ikke set alle modeller endnu, jeg mangler jo stadig at se f.eks. Panasonic 65EZ950E, som vist kan ses rundt omkring fra ca. ultimo juni måned.

Men det korte og det lange, jeg har ikke set et TV som skal afløse mit nuværende TV, når man sammenholder pris med en forbedret billede kvalitet. Andre kan have andre opfattelser - fint med det.

Jeg har bare meget svært ved at skulle "Overholde" diverse restriktioner i brug af mit TV såfremt dette er et OLED. Restriktionerne gør et TV nærmest ubrugeligt for mig. Ved godt at langt de fleste ikke oplever problemer, så ingen grund til at komme med en masse indlæg om dette emne.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 07:19
En lille anekdote fra vores hjem. Vi har 2x OLED (1x i ur), 1x plasma og mange LCD-skærme. Alle skærme bruges fuldstændig uden hensynstagen og flere af dem kører ofte 6+ timer i streg.

Status i dag er, at burn-in (altså permanent) forekommer på:
0x OLED
0x plasma
2x LCD (iPad 2 og Dell LCD-monitor)

Midlertid retention forekommer som udgangspunkt kun på selv-emitterende skærme, men burn-in kan forekomme på alle typer skærme. På LCD kan det f.eks. skyldes overophedning. På Dell-skærmen er det midterarealet, hvor nogle tekstafsnit permanent er brændt fast. På iPad 2 er det menuen i Safari, som er brændt fast. Midlertid retention har jeg observeret 2-3 gange på OLED-tv. I alle tilfælde fordi en af Netflix's menuer forvirrerer skærmen, så den ikke går i standby automatisk. Det er væk næste gang skærmen tændes. Hvis OLED havde et stort retention/burn-in problem ville producenter ikke bruge teknologien i mobiler, tablets, laptop og snart monitorer. Det ville være ris til egen røv, når de skulle godtgøre kundeklager.

Det er jo en risiko, men jeg ville ikke lade mig styre af det med dagens teknologier. Vi er meget langt fra situationen i de tidlige plasma-dage (og efter 3D kom til). Mit råd John. Der er ingen restriktioner at overholde. Vælg TV baseret på billedkvaliteten.


Redigeret af Rasmus Larsen - 19-Maj-2017 kl. 07:29
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

En lille anekdote fra vores hjem. Vi har 2x OLED (1x i ur), 1x plasma og mange LCD-skærme. Alle skærme bruges fuldstændig uden hensynstagen og flere af dem kører ofte 6+ timer i streg.

Status i dag er, at burn-in (altså permanent) forekommer på:
0x OLED
0x plasma
2x LCD (iPad 2 og Dell LCD-monitor)

Midlertid retention forekommer som udgangspunkt kun på selv-emitterende skærme, men burn-in kan forekomme på alle typer skærme. På LCD kan det f.eks. skyldes overophedning. På Dell-skærmen er det midterarealet, hvor nogle tekstafsnit permanent er brændt fast. På iPad 2 er det menuen i Safari, som er brændt fast. Midlertid retention har jeg observeret 2-3 gange på OLED-tv. I alle tilfælde fordi en af Netflix's menuer forvirrerer skærmen, så den ikke går i standby automatisk. Det er væk næste gang skærmen tændes. Hvis OLED havde et stort retention/burn-in problem ville producenter ikke bruge teknologien i mobiler, tablets, laptop og snart monitorer. Det ville være ris til egen røv, når de skulle godtgøre kundeklager.

Det er jo en risiko, men jeg ville ikke lade mig styre af det med dagens teknologier. Vi er meget langt fra situationen i de tidlige plasma-dage (og efter 3D kom til). Mit råd John. Der er ingen restriktioner at overholde. Vælg TV baseret på billedkvaliteten.

Mange tak for dit venlige råd Rasmus, jeg indrømmer at da jeg læste Sony A1´s brugermanual gik jeg kold.

Vi får se hvad der skerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 11:06
En mulighed er vel også at vente og tjekke 2018 modellerne ud.
Som jeg har læst og forstået, er 2017 en opgradering af 2016 modellerne.
Dermed hvert andet år der måske sker de større ændringer. Lidt som med IPhones måske?
Selvom tv måske aldrig bliver som at kigge ud af vinduet, må jeg dog sige at man er nået langt på de dyre modeller.
Syntes bare stadigvæk at det er en skam at signalerne man modtager er så langt efter medmindre man køber 4K afspiller.
Og Hother, du går jo ikke ned på udstyr ved at vente et års tid mere.
Så kan det da godt være, og er da enig i OLED er toppen nu, men derfor har du stadigvæk et fremragende tv, også om et år.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu