recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana TX- 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers Pana TX- 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 3738394041>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg ved ikke hvor vigtig byggekvalitet er for dig længere og jeg har ikke rørt ved EZ1000 endnu, men lige præcis på dét punkt, så er EZ950 er gevaldigt tilbageskridt ift. tidligere modeller. Knirkende billig plastic, som ikke hører hjemme på så dyrt et TV. Det er muligt, at dét er med til at holde prisen konkurrencedygtig, men jeg må indrømme at jeg er ret skuffet over hvor billig plastic'en er. Jeg forsøgte at finde noget legetøj i ungernes kasser, som kunne matche, og vi snakker næsten Kinderæg-legetøjskvalitet

Når først TV'et hænger på væggen, så rører man nok ikke ved det mere, men det hårde plastic knirker når det bliver varmt - det har jeg ikke hørt på nogen af de andre modeller. En anden ting med "bagsiden" er, at både HDMI 3 og 4, samt LAN, USB og SPDIF peger direkte ud i bagvæggen og flugter næsten helt med bagsiden, så vægmontering er besværlig hvis man har brug for mere end 2 HDMI-porte.

Nu kan CX700 ikke sammenlignes EZ950 men jeg kan sagtens genkende billig plastic :( Mit knirker nemlig også når det bliver tændt og temperaturen ændre sig. Det var en af de første "fejl" jeg bed mærke i da jeg købte den.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg ved ikke hvor vigtig byggekvalitet er for dig længere og jeg har ikke rørt ved EZ1000 endnu, men lige præcis på dét punkt, så er EZ950 er gevaldigt tilbageskridt ift. tidligere modeller. Knirkende billig plastic, som ikke hører hjemme på så dyrt et TV. Det er muligt, at dét er med til at holde prisen konkurrencedygtig, men jeg må indrømme at jeg er ret skuffet over hvor billig plastic'en er. Jeg forsøgte at finde noget legetøj i ungernes kasser, som kunne matche, og vi snakker næsten Kinderæg-legetøjskvalitet

Når først TV'et hænger på væggen, så rører man nok ikke ved det mere, men det hårde plastic knirker når det bliver varmt - det har jeg ikke hørt på nogen af de andre modeller. En anden ting med "bagsiden" er, at både HDMI 3 og 4, samt LAN, USB og SPDIF peger direkte ud i bagvæggen og flugter næsten helt med bagsiden, så vægmontering er besværlig hvis man har brug for mere end 2 HDMI-porte.
Byggekvalitet betyder stadig meget for mig. I mine øjne er det en del af helheden. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg ved ikke hvor vigtig byggekvalitet er for dig længere og jeg har ikke rørt ved EZ1000 endnu, men lige præcis på dét punkt, så er EZ950 er gevaldigt tilbageskridt ift. tidligere modeller. Knirkende billig plastic, som ikke hører hjemme på så dyrt et TV. Det er muligt, at dét er med til at holde prisen konkurrencedygtig, men jeg må indrømme at jeg er ret skuffet over hvor billig plastic'en er. Jeg forsøgte at finde noget legetøj i ungernes kasser, som kunne matche, og vi snakker næsten Kinderæg-legetøjskvalitet

Når først TV'et hænger på væggen, så rører man nok ikke ved det mere, men det hårde plastic knirker når det bliver varmt - det har jeg ikke hørt på nogen af de andre modeller. En anden ting med "bagsiden" er, at både HDMI 3 og 4, samt LAN, USB og SPDIF peger direkte ud i bagvæggen og flugter næsten helt med bagsiden, så vægmontering er besværlig hvis man har brug for mere end 2 HDMI-porte.

Lidt trist med den dårlige materialekvalitet. Mit gamle px80 er en grim øjebæ, men bygget som en kampvogn - hvilket også er en af grundene til det ikke rigtigt bliver flyttet ud af soveværelset :-).
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 12:28
Det er bare lidt ærgerligt at helhedsindtrykket skal spoleres af byggekvaliteten. Jeg forventer ikke B&O-kvalitet, men både LG og Sony leverer en betydelig bedre plastic-kvalitet til samme pris. Panasonic leverer så en noget lækrere fjernbetjening, så det er gynger og karruseller.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er bare lidt ærgerligt at helhedsindtrykket skal spoleres af byggekvaliteten. Jeg forventer ikke B&O-kvalitet, men både LG og Sony leverer en betydelig bedre plastic-kvalitet til samme pris. Panasonic leverer så en noget lækrere fjernbetjening, så det er gynger og karruseller.

Nu har jeg "Rørt" ved EZ1000 og byggekvaliteten her er ganske fornuftig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:47
Jeg har fået nærkigget på Panasonic TX-65EZ1000 (OLED).

Jeg har benyttet DR1 via DVB/T
DVD "Mit Danmark" med Troels Kløvedal.
HDR BD "BBC Planet Earth 2"
BD "The dark Knight" - også for at afprøve lyden i den medfølgende soundbar.

Billede profil Professionel 1 (ISF profil) blev anvendt.

Jeg læste for nogen tid tiden, at et af Panasonic´s mål med det nævnte TV har også været at tilgodese SD materiale. Det må jeg sige er lykkedes. Alt andet lige ser i det mindste jeg mest SD medier m.v. 

Omkring BD og HDR BD må jeg sige, at de godt optagede film fremstår særdeles lækkert, uden at være overdrevet "Behandlet".

Jeg er tilfreds med HDR fremvisningen, for lysudfaldet er noget mine øjne normalt godt kan leve med.

Generelt vil jeg sige, at der naturligvis er positive forskelle til mit nuværende TV, i større og mindre grad. På BD film er sortniveauet naturligvis hævet, men fremstår for mig ikke unaturligt sort som jeg ind i mellem har set ved andre OLED.

Soundbaren er lækker, og til almindeligt TV brug er den overordentlig god. Flot bund, klare og letforståelige stemmer. Også musik lyder ganske fornuftigt. Jeg havde måske en tanke om, at soundbaren kunne indgå i stedet for min Yamaha YSP, det kan den dog ikke.

Byggekvaliteten er meget fornuftig.

I mine øjne og ører fremstår 65EZ1000 særdeles overbevisende på de områder jeg sætter pris på. og ja - jeg kunne såmænd godt finde på at give mig selv dette TV i fødselsdagsgave lidt længere frem på året.

Tak for god hjælp af gutterne hos Panasonic Center Rødovre med skift af medier og diverse lyssætninger. 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fået nærkigget på Panasonic TX-65EZ1000 (OLED).

Jeg har benyttet DR1 via DVB/T
DVD "Mit Danmark" med Troels Kløvedal.
HDR BD "BBC Planet Earth 2"
BD "The dark Knight" - også for at afprøve lyden i den medfølgende soundbar.

Billede profil Professionel 1 (ISF profil) blev anvendt.

Jeg læste for nogen tid tiden, at et af Panasonic´s mål med det nævnte TV har også været at tilgodese SD materiale. Det må jeg sige er lykkedes. Alt andet lige ser i det mindste jeg mest SD medier m.v. 

Omkring BD og HDR BD må jeg sige, at de godt optagede film fremstår særdeles lækkert, uden at være overdrevet "Behandlet".

Jeg er tilfreds med HDR fremvisningen, for lysudfaldet er noget mine øjne normalt godt kan leve med.

Generelt vil jeg sige, at der naturligvis er positive forskelle til mit nuværende TV, i større og mindre grad. På BD film er sortniveauet naturligvis hævet, men fremstår for mig ikke unaturligt sort som jeg ind i mellem har set ved andre OLED.




M.v.h.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 16:06
Fik du testet burn in eller det er måske ikke så relevant mere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fik du testet burn in eller det er måske ikke så relevant mere.
Nej, jeg har det desværre ikke helt så godt, så den øvelse måtte jeg springe over. Til gengæld bliver det testet når jeg inden længe skal kigge på EZ950 også. Det er skam lige relevant.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På BD film er sortniveauet naturligvis hævet, men fremstår for mig ikke unaturligt sort som jeg ind i mellem har set ved andre OLED.
 
 
Hother, prøv lige at uddybe dette med unaturligt sort.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På BD film er sortniveauet naturligvis hævet, men fremstår for mig ikke unaturligt sort som jeg ind i mellem har set ved andre OLED.
 
 
Hother, prøv lige at uddybe dette med unaturligt sort.
Gerne. F.eks. så jeg på et tidspunkt en animationfilm i Elgiganten på et LG OLED. Her var en sørøver, hans hat var bare utroligt sort og ingen overflade struktur. Det virkede unaturligt på mig, når andre farver var mere afdæmpede og naturlige. 


Redigeret af Hother - 16-Juni-2017 kl. 18:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På BD film er sortniveauet naturligvis hævet, men fremstår for mig ikke unaturligt sort som jeg ind i mellem har set ved andre OLED.
 
 
Hother, prøv lige at uddybe dette med unaturligt sort.
Gerne. F.eks. så jeg på et tidspunkt en animationfilm i Elgiganten på et LG OLED. Her var en sørøver, hans hat var bare utroligt sort og ingen overflade struktur. Det virkede unaturligt på mig, når andre farver var mere afdæmpede og naturlige. 
Ok, så du har set på et tv præsenteret i Elgiganten's udstilling. Hmmmmm.Embarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3738394041>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu