recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Baun's Venlige kone - Atmos Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baun's Venlige kone - Atmos Hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fint setup! :)

Men hvordan er lyden? Højttalere der står direkte på flisegulv kan sikkert gøres bedre. Bare det at få dem løftet nogle cm fra gulvet vil give et løft i lyden.


Mange tak :) syntes det lyder rigtig godt:) hvad kan man sætte under for at det bliver bedre:) er det så det samme ang subwoofer? :)

Redigeret af Baun87 - 12-September-2016 kl. 11:00
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

jaaaa lidt for meget lyd i forhold til billed.

Har aldrig fattet hvorfor vinflasker skal hænges op på en væg?



Rom blev jo heller ikke bygget på en dag og som jeg har skrevet kommer der også noget større billede engang:)


Det er da heldigvis smag og behag hvordan folk vil have deres vin:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

jaaaa lidt for meget lyd i forhold til billed.

Har aldrig fattet hvorfor vinflasker skal hænges op på en væg?



Rom blev jo heller ikke bygget på en dag og som jeg har skrevet kommer der også noget større billede engang:)


Det er da heldigvis smag og behag hvordan folk vil have deres vin:)

jeg vil hellere have min i maven end på væggen :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fint setup! :)

Men hvordan er lyden? Højttalere der står direkte på flisegulv kan sikkert gøres bedre. Bare det at få dem løftet nogle cm fra gulvet vil give et løft i lyden.


Mange tak :) syntes det lyder rigtig godt:) hvad kan man sætte under for at det bliver bedre:) er det så det samme ang subwoofer? :)

Du kunne prøve med et par tykke bøger eller lign at hæve dem 5 cm fra gulvet, inden der investeres i mere avanceret udstyr. Selv har jeg bare en sort sprøjtlakeret betonflise under L+R og SW. Troede ikke det kunne forbedre lyden, når gulvet er parket på betongulv, men det kan det
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:20
Hvordan er akustikken i det rum?
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fint setup! :)

Men hvordan er lyden? Højttalere der står direkte på flisegulv kan sikkert gøres bedre. Bare det at få dem løftet nogle cm fra gulvet vil give et løft i lyden.


Mange tak :) syntes det lyder rigtig godt:) hvad kan man sætte under for at det bliver bedre:) er det så det samme ang subwoofer? :)

Du kunne prøve med et par tykke bøger eller lign at hæve dem 5 cm fra gulvet, inden der investeres i mere avanceret udstyr. Selv har jeg bare en sort sprøjtlakeret betonflise under L+R og SW. Troede ikke det kunne forbedre lyden, når gulvet er parket på betongulv, men det kan det


Det tror jeg da at jeg vil prøve at gøre :-D har du noget under betonflisen for at det ikke ridser gulvet:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvordan er akustikken i det rum?

Formodentlig noget rod, men vi har allesammen haft hjemmebio i et langt fra perfekt rum på et tidspunkt! Og så længe man synes det lyder godt/fedt/højt og er tilfreds, så er det sgu i orden imo. Man kan også måle fornøjelsen ihjel.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

har du noget under betonflisen for at det ikke ridser gulvet:)

Du kan sagtens lægge en engangs-vaskeklud under flisen, det betyder intet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fint setup! :)

Men hvordan er lyden? Højttalere der står direkte på flisegulv kan sikkert gøres bedre. Bare det at få dem løftet nogle cm fra gulvet vil give et løft i lyden.


Mange tak :) syntes det lyder rigtig godt:) hvad kan man sætte under for at det bliver bedre:) er det så det samme ang subwoofer? :)

Du kunne prøve med et par tykke bøger eller lign at hæve dem 5 cm fra gulvet, inden der investeres i mere avanceret udstyr. Selv har jeg bare en sort sprøjtlakeret betonflise under L+R og SW. Troede ikke det kunne forbedre lyden, når gulvet er parket på betongulv, men det kan det


Det tror jeg da at jeg vil prøve at gøre :-D har du noget under betonflisen for at det ikke ridser gulvet:)

Ja jeg har skåret et stykke tykt tæppe 2 cm mindre end flisens mål, så det ikke ses så tydeligt. Har forgæves søgt efter korkfliser.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 16:22
Er spændt på og høre om det hjælper med en flise oven på fliserne!!
Umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad det skulle hjælpe?
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 16:42
http://forum.recordere.dk/subwoofer-fdder_topic144434.html


Et indlæg om det med fødder

Redigeret af Baun87 - 13-September-2016 kl. 11:14
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 13:56
SÅ kom der lige en opdatering med lidt nye billeder og tekst:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu