recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 950 - elite, den samme Remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony 950 - elite, den samme Remote?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 950 - elite, den samme Remote?
    Sendt: 11-September-2016 kl. 14:47
Jeg vil gerne opgradere på smart Remote fronten og har kigget på elite og 950. Jeg kan dog ikke finde ud af om 950 KUN er en ir Remote. Jeg har en Logitech smart Remote nu og dermed en hub også, så det ville gøre det en hel del billigere og nemmere, hvis det blot er en 950 jeg skal have fat i.
Nogen der kan bekræfte eller afbekræfte?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:08
Det er den samme fjernbetjening, men den alene, kan kun sende IR koder. Den merpris du betaler for Elite-udgaven, er netop for at få Hub'en med.
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:09
Jeg har kontaktet Logitechs support med netop dette spørgsmål. De bekræftede at det er sammme remote og at 950 med fordel kan købes hvis man allerede har en hub. Jeg spurgte specifikt til om jeg kunne købe Harmony Companion og så senere tilføje 950 og dermed få det samme som Elite bare med ekstra fjernbetjening og en miniblaster mindre, og dette fik jeg bekræftet.


Hvis du har en anden hub kan du evt. ringe til Logitechs support for at være helt sikker. 



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:45
Gælder det også den gamle Ultimate Hub? Og kan det overhovedet betale sig at skifte, hvis man har Harmony Ultimate i forvejen?
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:52
Det vil jeg tro. Men Logitech's hjemmeside er ikke særlig konsistent når det kommer til forskellen mellem de forskellige hub's. Jeg kan dog ikke se at Eliten skulle give noget ekstra som Ultimate ikke kan i forvejen. Men kontakt evt Logitech's support. :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 16:00
Det lyder dælme godt:). Så tror jeg jeg skal have mig sådan en.
Hva kan man få for en harmony smart mon?
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 08:53
Jeg har skiftet fra Ultimate til Elite. Et skifte jeg ikke et sekundt har fortrudt. Jeg valgte primært at skifte pga. meget svag IR i Ultimaten, som Eliten ikke lider af. 
Jeg styre mit TV med min remote, og HTPC, receiver, Apple TV står i et skab og styres med Hub'en.
Min Ultimate kunne ikke altid sende signaler til mit TV (2,5 meters afstand uden forhindringer) det kan min nye Elite.

Derudover synes jeg Eliten er mere lækker at bruge og at den har knapper til mine Hue pærer gør det ikke ringere ;)

Elite og 950 er den samme remote, men knapperne i bunden på Elite er der pærer på, og på 950'eren er der bare små runde prikker. En lille bitte forskel.

Redigeret af Skovbo - 13-September-2016 kl. 08:55
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:



Derudover synes jeg Eliten er mere lækker at bruge og at den har knapper til mine Hue pærer gør det ikke ringere ;)

Elite og 950 er den samme remote, men knapperne i bunden på Elite er der pærer på, og på 950'eren er der bare små runde prikker. En lille bitte forskel.

fungere den godt sammen med Hue ?- har nemlig kun den ældre fjernebetjening uden display...
kan man købe elite alene uden boksen?
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:



Derudover synes jeg Eliten er mere lækker at bruge og at den har knapper til mine Hue pærer gør det ikke ringere ;)

Elite og 950 er den samme remote, men knapperne i bunden på Elite er der pærer på, og på 950'eren er der bare små runde prikker. En lille bitte forskel.


fungere den godt sammen med Hue ?- har nemlig kun den ældre fjernebetjening uden display...
kan man købe elite alene uden boksen?


Sjovt at der er forskel på hvad der står på knapperne. Det har jeg slet ikke lagt mærke til. Nogle der ved om den også har det i virkeligheden? Det er ikke altid billederne på nettet er korrekte.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 10:22
Det er uvist for mig i hvert fald om det kun er på billederne, ellers også i virkeligheden.
Billeder kan ses her:

Jeg synes min fungere super godt med Hue. (2 alm. pærer) men jeg mener ikke du kan købe Elite uden Hub.
Dog er jeg sikker på at selvom knapperne ikke er ens, så er deres funktion ens og kan kodes til Hue selvom du ender med en 950'er.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 12:51
Det er så bestemt ikke et scenarie, jeg kan genkende, Skovbo. Mine IR signaler går rent igennem hver gang. Men når man har hub til, så sender den da også IR signalerne gennem den og en evt. tilsluttet dongle? Anyway, det er i hvert fald ikke derfor jeg vil skifte. Mine signaler går fint igennem. IR, BT og WIFI.

Redigeret af Nagash - 13-September-2016 kl. 12:53
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:51
Min Harmony sender ikke IR til min hub, men RF signaler.... 
IR fra hub til enheder i skabet virker fint.
Min Ultimate, virkede KUN hvis jeg ramte PRÆCIST mod IR øjet på mit Sony TV. Eliten kan jeg pege over en meter ved siden af IR øjet på TV'et, og det reagere stadig. Så i mit tilfælde var der en KÆMPE forskel.

Uanset hvad, kan jeg konstatere efter mine erfaringer at min Ultimate havde meget svagere IR i remoten, end min Elite har. Jeg kan naturligvis ikke afvise, at det kan have været en halv defekt remote. 
Så i mit tilfælde har det været et stort skridt at skifte fra Ultimate til Elite.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu