recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af recorder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af recorder
    Sendt: 11-September-2016 kl. 19:59
Vil anskaffe en recorder, men har svært ved at finde den rigtige model, som har følgende funktioner ( hvis muligt)

2 tuner
Kan programmeres til optagelse af serier, ( uge efter uge efter uge)
Indstilles til at optage udefra via Android applikation.
Gemme og eksportere optagelser i mp4, eller andet PC format.

Andre spændende funktioner : nævn dem.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 20:21
Panasonic DMR-BCT84EN kan det meste af det, du efterspørger - bortset fra eksport til PC-formater. 

Men det er der så vidt jeg ved ingen af der velkendte AV-fabrikater, der kan (pga copyright-lovgivning). 




Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 21:35
Med Panasonics maskiner kan du overføre til PC via netværk (DHCP), så intet problem der. Vær lige opmærksom på, om 84-modellen har "Remote-recording". Ellers skal den købes i Tyskland.

M.v.h.
Til top
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 22:52
Tak for indlæg, men prisen er for høj. Havde håbet at jeg kunne finde en "maskine" for omkring 2000.- kr.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 23:07
Du finder kun det du ønsker i Panasonics maskiner! Ligesom de er de bedste på markedet - betjeningsmæssigt og mekanisk.

Men køb i Tyskland, hvor de kan fåes til under 3.000,-. Eller gør som mig, køb en nyere brugt Pana. Jeg gav 1.800,- for min.

M.v.h.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:05
De fleste Enigma2 bokse kan opfylde dine krav...

Jeg har f.eks. en VU+ SoloSE V2 med dual DVB-C/T2 tuner, hvor jeg har isat CAM-modul med Yousee-kort. Jeg gemmer optagelser direkte på NAS (.ts), og de kan afspilles fra de fleste medieafspillere. Live programmer kan også streames direkte til f.eks. smartphone eller tablet, og den kan transcode f.eks. FHD, så belastningen (net/HW) bliver mindre. Kan rigtig meget - HBB-TV, Gemme timeshift, auto-timere ud fra søge ord - men kræver noget tid til at lære alle detaljer og muligheder!

miri
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 17:33
Den kan med andre ord det samme som Panasonics optagere - bortset fra afspilning af, og optagelse på, Blu-ray og DVD skiver...

M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:02
De modeller der hedder fx bct760 er de import modeller da modeller som power.dk sælger hedder bct 74/84
 
hvad skal man gå efter når den skal køre med dvb-c 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:27

Når de hedder BCT så er de til Kabel TV, hedder de BST, så er de til Sattelit (Tyskland). De modeller er ikke officielle i DK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:39
ok tak
dvs de 2 modeller jeg har ser herhjemme 74/84 er fra panasonic dk og ikke paralel import korrekt forstået.  Leder efter en maskine med remote recording det skulle 74 og 84 gerne have men kan ikke finde nogen der sælger i dk, tyskland er udelukket mht handel

maks pris er 3500
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:47

Aner ikke om Power har andre end dem der er officielt i DK, det har de næppe. Så vidt det kan ses hos Panasonic, så er der vist ikke Remote Record på NorDic modellerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 15:04
74 modellen skulle have det iflg den ikon der er vist på siden (Remote Recording tjeneste)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu