recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - whs 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

whs 2011

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mogwai08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogwai08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: whs 2011
    Sendt: 11-September-2016 kl. 21:56
Hejsa, opråb til alle recordere orakler Wink

Har et annoying problem, jeg har trawlet diverse forum'er igennem og googlet mig gul og blå, så nu spørger jeg herinde i håb om et mirakel.

Jeg har en Windows Home Server 2011 kørende (har kørt og kører upåklageligt på 4. år). Nu har jeg så fået en ny pc (win7 32), som jeg gerne vil have installeret whs connector softwaren på, og det giver mig simpelthen grå hår over det hele....

Uanset om jeg vil installerer den via IP eller servernavnet, kan den ikke finde min whs2011 (har 2 pc'ere hvor det kører fint på, blev installeret for længe siden), den fejler med "unexpeted error has ocurred, contact responsible for network"

Jeg har fast ip på serveren, server er fuldt opdateret, har forsøgt med 3 forskellige pc'ere med samme resultat - har forsøgt med utalige fixes fundet i forums - men lortet vil bare ikke...

Nogen der har et godt forslag ?

Please!!!!!Clap
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 05:34
Hej.

Først vil jeg spørge om du kan pinge din whs fra en af de nye klienter?
Gå ud i en Command Prompt og skriv PING og din IP adresse på whs.

Når jeg googler problemet kommer der en masse frem om problemer som Microsoft løste med en opdatering for folk der opgraderede til Win 10. Måske kan du løse problemet ved at opgradere din klient til Win 10.

Men ellers mener jeg at whs 2011 er et udgået produkt lige som Win XP
Måske skulle du overveje at opgradere din whs?

Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Men ellers mener jeg at whs 2011 er et udgået produkt lige som Win XP
Måske skulle du overveje at opgradere din whs?

Hilsen Carsten.


whs2011 kan ikke opgraderes til noget tilsvarende. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af mogwai08 mogwai08 skrev:

Hejsa, opråb til alle recordere orakler Wink

Har et annoying problem, jeg har trawlet diverse forum'er igennem og googlet mig gul og blå, så nu spørger jeg herinde i håb om et mirakel.

Jeg har en Windows Home Server 2011 kørende (har kørt og kører upåklageligt på 4. år). Nu har jeg så fået en ny pc (win7 32), som jeg gerne vil have installeret whs connector softwaren på, og det giver mig simpelthen grå hår over det hele....

Uanset om jeg vil installerer den via IP eller servernavnet, kan den ikke finde min whs2011 (har 2 pc'ere hvor det kører fint på, blev installeret for længe siden), den fejler med "unexpeted error has ocurred, contact responsible for network"

Jeg har fast ip på serveren, server er fuldt opdateret, har forsøgt med 3 forskellige pc'ere med samme resultat - har forsøgt med utalige fixes fundet i forums - men lortet vil bare ikke...

Nogen der har et godt forslag ?

Please!!!!!Clap

Er det en connector du henter via nettet, eller via din WHS? 
Hvis det er vis din WHS, så kan du hente en ny connector som burde løse dit problem.. Skal se om jeg kan finde et link.. Det er ved at være rigtig længe siden jeg sidst installerede en klient til min whs2011. Men jeg kan huske jeg havde samme problem og måtte hente en connector et andet sted.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 17:28
Kim - læg mærke til at Carsten faktisk ikke siger andet end han skal opgradere sin whs - til hvad er noget helt andet :-) Nåede ganske vist aldrig selv med på den vogn, men må også indrømme jeg er rigtigt glad for jeg ikke hoppede på MS' små luner. De har godt nok en temmelig dårlig historik med at prøve nye ting af og hvis det ikke helt virker, så smider de bare alt og løber skrigende bort.

er dog blevet ret glad for freenas 10 (ikke 9.10) - kører i øjeblikket beta'en på en mikroserver gen 8. Må sige at basis har kørt bund solidt. Men er selvfølgelig på ingen måde funktionsmæssigt det samme som en whs. Og den fungerer kun som fil-server i øjeblikket, men der er smidt 8GB i, og forventer også at teste lidt dockerfunktionalitet af på et tidspunkt (eller lidt vm's)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kim - læg mærke til at Carsten faktisk ikke siger andet end han skal opgradere sin whs - til hvad er noget helt andet :-) Nåede ganske vist aldrig selv med på den vogn, men må også indrømme jeg er rigtigt glad for jeg ikke hoppede på MS' små luner. De har godt nok en temmelig dårlig historik med at prøve nye ting af og hvis det ikke helt virker, så smider de bare alt og løber skrigende bort.

Enig, men hvis man ønsker en WHS ala løsning, så var min mening blot at sige, at der findes ikke noget tilsvarende. Der er en MSE (Microsoft Server Essential), men det er ikke helt det samme som WHS2011.

Jeg kunne godt have ønsket mig at Microsoft havde bibeholdt WHS, specielt efter 2011. Og ja du har ret i, de i bund og grund blot har pisset på brugerne. Desværre findes der ikke rigtig nogen ligende systemer, som kan hamle op med dette, medmindre man skal til at flække en hel masse andet sammen. Uanset hvor meget man klandre Microsoft, så har de trods alt lavet et stabilt produkt. Min WHS2011 har kørt i 4-5 år nu, og kun været genstartet, fordi det var påkrævet i forbindelse med andre server applikationer (mail) jeg kører med. Opdateringer klare den helt selv. 


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 08:35
Jeg har også WHS 2011 som har kørt rigtig godt i 5 år nu. Min absolut eneste anke er at MediaPortal TV Server + MDAPI ikke kan køre ordentligt på den, men ellers har det fungeret rigtig godt. Har dog tilkøbt DrivePool share og FlexRaid.
Havde kraftigt overvejet Server Essentials eller at opdatere til Windows 10 men er endnu ikke kommet så langt og det kræver en masse arbejde at få til at spille ligeså godt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 16:07
Det var ikke helt som jeg husker det, eller så er det for mange år siden.
Men andre som nævner det samme problem som de, de ser ud til at have en fællesnævner der hedder .net 4.0 applikationen. Det er den der skulle fejle under installering, jf deres log. 
Hjælpen skulle være, at fjerne .net 4 helt og installere den på ny (connetoren kræver .net).

Til top
mogwai08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogwai08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 19:44
Ja jeg kan sagtens pinge min whs og kan også tilgå mapperne via \\servernavn. Jeg har både pc'ere med Win7 og win10 og det er samme issue. Ja har også overvejet at opgradere kan bare ikke finde en fornuftigt alternativ - og den køre jo klippe stabilt, kan bare ikke få connectoren installeret.
Til top
mogwai08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogwai08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 19:47
Hej,

ja, se der er jeg jo tvivl, vil tro jeg går fra serveren, da jeg installere den ved \\servernavn\connect - har også set andre foreslå dette, men kan ikke finde et sted og downloade connecteren.Confused

Til top
mogwai08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogwai08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 19:49
Hej,

er det på whs'en eller klienten .net4.0 skal re-installeres ? - det syntes jeg nemlig ikke jeg kan se et konkret svar på. Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 21:53
Såvidt jeg forstår, så er det på klienten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu