recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny spille konsol XBOX One S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny spille konsol XBOX One S?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny spille konsol XBOX One S?
    Sendt: 16-September-2016 kl. 16:09
Hej
Jeg har en Pc med i5 CPU/GPU og en Nvidia Shield Android tv. Jeg kunne godt tænke mig en konsol til gaming i stuen, hvor jeg vil kunne spille det nye Battlefield der kommer samt Call of duty og andre nye spil.
Jeg kan se at specifikationerne på PS4 og PS4 Pro er bedre end på Xbox one og Xbox One S. Men der er stadigvæk en del der køber Xbox, hvorfor gør de egentligt det? Jeg har selv brugt playstation til og med PS 3. Og har ikke så meget erfaring med Xbox. Jeg kunne også investere i et Geforce GTX 1060, men så bliver det vel ikke gaming i Surround. Hvad ville i gøre.   
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 16:57
Nogle foretrækker de eksklusive spil der kommer til Xbox One, så derfor køber de sådan en. Andre foretrækker controlleren, Live i stedet for PSN, etc.

Multiplatformspil kører bedst på PS4 og som du selv har bemærket er begge PS4-maskiner kraftigere end Xbonerne.

Kig på de spil der er eksklusive, og se hvilke du helst vil spille.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 09:21
Tak
Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg tror at den nye ps4 Pro opgradering kun drager fordel af de nye specs ved 4k spil og VR. Og at man ikke vil kunne se forskel, hvis man kører 1080 opløsning?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 12:37
Nu kommer du selv ind på et GTX 1080. Men hvad er dine erfaringer? Er du vant til at spille spil som Battlefield og Call of Duty med en controller? Er du ikke det, så er det i hvert fald det første du skal tjekke. Køb en controller til din PC og se om du kan finde dig i first person shooters med sådan en. Personligt kan jeg simpelthen ikke holde det ud og og har derfor kun min XBONE, for at spille Forza serien.

Angående det med surround, jamen så kan man da også det til sin PC. Ellers er der surround hovedtelefoner også. Men ja, det er selvfølgelig ikke det samme, som et rigtig surroundanlæg.

Min personlige anbefaling, til lige netop de spil du nævner, er i hvert fald et ordentligt grafikkort til din PC i stedet. Med mindre altså du direkte foretrækker at spille FPS på controller.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 00:06
Jeg kan ikke forstå, at du ikke kan forstå, der er nogle, der foretrækker Xbox fremfor Playstation eller PC. :)
De har jo hver deres fordele og ulemper, så naturligvis, vil der være et marked, når den ene ikke er ubetinget bedre, end den anden.
Om et produkt er bedre end et andet, afgøres jo ikke på specifikationer alene. 
Der udgives eksklusiv-titler til begge konsoller og PC. 
Nogle foretrækker skydespil med mus og tastatur eller omvendt.
Nogle er mere til konsoller, der er mere eller mindre plug and play, og er nemme at tilslutte storskærmen og surround-anlægget, mens nogle ofrer tusindvis af kroner for, at få maksimal framerate på deres fine gamer-skærme, for blot at nævne nogle få argumenter for eller imod...


Redigeret af Supergris - 19-September-2016 kl. 00:45
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 02:14
Vil sige det vigtigeste er hvad dine venner har hvis du da regner med at skulle spille online mod dem.

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 03:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Er du vant til at spille spil som Battlefield og Call of Duty med en controller? Er du ikke det, så er det i hvert fald det første du skal tjekke. Køb en controller til din PC og se om du kan finde dig i first person shooters med sådan en. Personligt kan jeg simpelthen ikke holde det ud

Har det lige sådan :)
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak
Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg tror at den nye ps4 Pro opgradering kun drager fordel af de nye specs ved 4k spil og VR. Og at man ikke vil kunne se forskel, hvis man kører 1080 opløsning?
 

Ja dette er korrekt og bare lige for at mane det i jorden, så afvikler PS4 Pro ikke i 4K, den opscalerer til 4K, flere udviklere har allerede været ude og sige at der ikke bliver nogen foreskel på spille oplevelsen fra Ps4 til Ps4 Pro, opløsning, textures, FPS ( kommer med tiden måske til at blive en smule bedre, men CPU i Ps4 Pro er bottleneck ) ..... Nogle ikke så krævende indie titler vil kunne afvikles i 4K men ikke de store spil fra de store udviklere.
Ps4 Pro er produceret med det formål for øje at have nok kræfter til at afvikle VR spil.

Ang hvilket konsol du skal vælge, ja så kommer det an på hvilke eksklusiv titler du finder mest spændende og hvilken live service du er interesseret i...

Personligt ville jeg klart vælge Xbox One S, da den giver best bang for the buck, pga man får bedre "gratis" spil via Xbox Live Gold, adgang til EA Access og sidst men ikke mindst så får man også lige en 4K UHD Blu-Ray afspiller med oven i købet og nej Xbox One S larmer ikke ved afspilning af 4K UHD Blu-Ray.


Redigeret af Denner - 19-September-2016 kl. 07:28
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak
Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg tror at den nye ps4 Pro opgradering kun drager fordel af de nye specs ved 4k spil og VR. Og at man ikke vil kunne se forskel, hvis man kører 1080 opløsning?

På textures, nej, på opløsning i de fleste tilfælde nej. Men flere spil er på både PS4 og især XBox One [s] capped til 30 fps i 1080p opløsning eller de kan være renderet ved en lavere opløsning, f.eks. 720p eller 900p (og derefter opskaleret til 1080p) på grund af konsollernes relativt svage hardware (hhv. 1,3 (XBox One) og 1,8 TFlops PS4 - Til sammenligning er et Nvidia GTX 1060 på 3,9-4,4; GTX 1070 på 5,8-6,5; et GTX 1080 på 8,2-9 TFlops og et Titan X på 10,2-11 TFlops)

Se evt: http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates
Som det fremgår er der flere PS4 titler der renderes i 1080p end der er XBox titler der renderes i 1080p grundet forskellen i hardware ydelse.

HVIS (!!!) og såfremt der laves PS4 pro patches til disse spil med lav rendering opløsning og/eller fps cap, så vil man også kunne få gavn af en PS4 i 1080p opløsningen, så man f.eks. kan få 1080p med 60 fps i stedet for et cap på 30, eller man kan potentielt få det renderet i 1080p i stedet for 900p. Spørgsmålet er så bare om der kommer sådanne patches til spillene. Hvis der gør bliver det nok mest i forbindelse med nye/kommende udgivelser.

Hvis du ikke har travlt, så ville jeg personligt vente på XBox kommende konsol (kodenave Scorpio) der er på 6 TFlops (PS4 Pro har 4,2 TFlops). Den kommer om et års tid og der skal udviklerne ikke tage hensyn til en gammel konsol version på 1,8 TFlops i forbindelse med deres spiludvikling.


Redigeret af TBC1 - 19-September-2016 kl. 09:29
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 12:41
Hvis man så ikke har travlt når "Scorpio" en dag er udkommet, så kommer Sony snart med en PS5, som vil have 117 teraflops.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 16:09
Tak for svarene.
Supergris: Det er ikke fordi jeg tvivler på, at der ikke skulle være en grund til at mange foretrækker Xbox One. Jeg prøver bare at blive klogere, da jeg selv er lidt fristet af at hoppe på en Xbox One S. Men jeg høre mange steder fra at PS4'eren er bedre. Men hvis det kun er små marginaler, som jeg ikke bemærker alligevel, så kunne jeg vel spare lidt penge og købe Xboxen. Og man skal vel også lige være opmærksom på de andre nyheder på markedet :)
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 16:24
Rent grafikmæssigt, skal du ikke bekymre dig om, du vælger den ene frem for den anden.
Der vil selvfølgelig være små forskelle, men spillene er optimeret til hver sin platform, og når du først spiller, ligger du ikke mærke til, om der lige er lidt større opløsning eller 2 frames mere...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu