recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IHC anlægs eget strømforbrug?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IHC anlægs eget strømforbrug?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan jo vælge at skele til, hvad de tidligere ejere har brugt i strøm. Det giver nok et nogenlunde fingerpeg, om det er 10000,- eller 18000om året. Og som Kim skriver, så bør man nok slet ikke se på et hus på 200+ kvm, hvis 2.800,- om året er en væsentlig post!

M.v.h.


Trådstarter her..

Der er da godt nok en stor lyst til at skrive om på et ellers simpelt spørgsmål (til både Henrik og andre).

NEJ. kr. 2.800,- er ikke en væsentlig post. Men det er bare heller ikke spørgsmålet. Det er heller ikke det primære.

Vi ser på et hus hvor IHC er installeret. Så det er ikke et spørgsmål (i denne situation) selv at vælge om man vil have IHC i sit nye hus eller.

Og jeg vil blot gerne vide, hvilken årlig ekstraudgift man skriver sig op til, ved at få et hus med IHC. Ligesom jeg undersøger hvordan ejendomsskatter, varmeudgifter mv ændrer sig.

Helt simpelt. Blot prisen på den ekstra udgift... blot det....


Jeg kan så fortælle, at jeg gjorde det enkleste - ringende til Schneider Electric, som er LK's officielle distributør af IHC. Svaret var mere enkelt: En styreenhed kan maks. trække 73 watt - altså hvis den belastes maksimalt af diverse styreenheder. Nogle installationer har 2 styreenheder monteret = dobbelt strømtræk. D.v.s. at hvis man maksimalt belaster anlægget, vil strømforbruget være 73 watt = 900 kwt om året!

Dertil kommer så, hvis man har diverse andet tilsluttet, så kan det selvfølgelig også lave strømtræk. Man vil ligeledes også have et forbrug, hvis man opsætter en hjemmesimulering. Men det forbrug ligger jo i de lamper m.v. som derved tændes. Og det ville man også have med simple tænd/sluk ure o.s.v.

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

Jeg kan så fortælle, at jeg gjorde det enkleste - ringende til Schneider Electric, som er LK's officielle distributør af IHC. Svaret var mere enkelt: En styreenhed kan maks. trække 73 watt - altså hvis den belastes maksimalt af diverse styreenheder. Nogle installationer har 2 styreenheder monteret = dobbelt strømtræk. D.v.s. at hvis man maksimalt belaster anlægget, vil strømforbruget være 73 watt = 900 kwt om året!

Dertil kommer så, hvis man har diverse andet tilsluttet, så kan det selvfølgelig også lave strømtræk. Man vil ligeledes også have et forbrug, hvis man opsætter en hjemmesimulering. Men det forbrug ligger jo i de lamper m.v. som derved tændes. Og det ville man også have med simple tænd/sluk ure o.s.v.

M.v.h.

Styreenhed kaldes også strømforsyningen.
Og disse kan max trække 73watt, som du også skriver, Henrik. 

http://www.lk.dk/produkt/5703302113908/?_t_id=1B2M2Y8AsgTpgAmY7PhCfg%3d%3d&_t_q=IHC&_t_tags=language%3ada&_t_ip=77.233.245.52&_t_hit.id=DisPlay_LK_Core_Models_Commerce_ProductVariant/CatalogContent_1bd33ae2-aeae-4efa-9534-78d0652b9df0_da&_t_hit.pos=114

Derfor kan man heller ikke svare entydigt på OP´s spørgsmål. Man kan regne max belastning ud ved at se på antallet af styre enheder/strømforsyninger. 1 stk´s strømforsyning = max 73watt. 2 stks strømforsyninger = max 146watt. osv.

Men for at vide det konkrete forbrug, der er man nødt til at kende samtlige moduler i installationen, og så beregne ud fra deres forbrug. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu