recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En løsning i Tyskland ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En løsning i Tyskland ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En løsning i Tyskland ?
    Sendt: 17-September-2016 kl. 08:38
Jeg har en Dansk kammerat,som er bosiddende i Tyskland, og han forespørger :

" Jeg har en gammel viasat receiver og vil gerne bruge den receiver jeg bruger til andre kanaler jeg har en Technisat “TechniSat Digit ISIO STC+ - UHD/4K Satelliten-Receiver mit dreifachem TwinTuner DVB(HD+, CI+, Smart-TV, WLAN, PVR-Funktion via USB oder im Netzwerk, UPnP-Livestreaming u.v.m.) schwarz men problemet er at jeg skal bruge en CI card til a decode viasat Videoguard (90f) de ser ud som eksempel:

(BILLEDE af et CI card ,som kan postes hvis nødvendig ? )


og i denne saettes den danske viasat card. Denne CI card can ikke skaffes i tyskland og kan du faa den i DK ? "

Jeg er selv på kabel TV , og har helt mistet føling med parabol markedet . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 11:56
Technisat boksen er ikke godkendt af Viasat, så jeg er ikke sikker på det vil virke med CI modulet, men vil ikke udelukke det.

Vil han prøve det, så sender de jo nok til den danske adresse han er registreret på hos Viasat. 



Redigeret af digitalt.tv - 18-September-2016 kl. 14:00
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 14:05
Jeg har købt en TechniSat Digit ISIO STC+ til test og kan bekræfte at Viasat modulet virker på boksen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Jeg har købt en TechniSat Digit ISIO STC+ til test og kan bekræfte at Viasat modulet virker på boksen.


Det rigtig gode nyheder for parabolfolket, at der endelig, endelig, er kommet et Videoguard modul på markedet, så man ikke længere er begrænset til at bruge Viasats skodbokse. Er det så også muligt at optage HD og UHD udsendelser med dette modul?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 17:58
Kan godt på optage på Samsung 2015 TV med USB harddisk

Redigeret af digitalt.tv - 22-September-2016 kl. 18:00
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Kan godt på optage på Samsung 2015 TV med USB harddisk


Jeg mente nu med Technisat boksen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Kan godt på optage på Samsung 2015 TV med USB harddisk



Jeg mente nu med Technisat boksen.

Flemming


Har jeg lige testet og det kan man godt ja men har problemer med at den genstarter ved optagelse nogle gange ser det ud til. Ser ud til det er når man anvender kanalliste der indlæses fra Viasat modulet. Sker endnu ikke ved manual scannet kanalliste  


Redigeret af digitalt.tv - 22-September-2016 kl. 19:46
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 19:42
Spændende, - og 1000 tak for info, som straks videregives .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Kan godt på optage på Samsung 2015 TV med USB harddisk



Jeg mente nu med Technisat boksen.

Flemming


Har jeg lige testet og det kan man godt ja men har problemer med at den genstarter ved optagelse nogle gange ser det ud til. Ser ud til det er når man anvender kanalliste der indlæses fra Viasat modulet. Sker endnu ikke ved manual scannet kanalliste  



Lyder rigtig spændende. Håber Digitalt TV senere kommer med en dybdegående test af boksen, gerne i kombination med Viasat modulet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Kan godt på optage på Samsung 2015 TV med USB harddisk



Jeg mente nu med Technisat boksen.

Flemming


Har jeg lige testet og det kan man godt ja men har problemer med at den genstarter ved optagelse nogle gange ser det ud til. Ser ud til det er når man anvender kanalliste der indlæses fra Viasat modulet. Sker endnu ikke ved manual scannet kanalliste  



Lyder rigtig spændende. Håber Digitalt TV senere kommer med en dybdegående test af boksen, gerne i kombination med Viasat modulet.

Flemming


Det er bestemt planen Flemming. 

Viasats egne kanaler er beskyttet, så de kan kun ses 90 minutter efter optagelsen.  Testede NFL optagelse i nat på TV3+ og her var der denne begrænsning.

Yderligere tests viser at det ikke er hver gang det sker med de 90 min. restriktion. Det er tilsyneladende noget der sker efter man har optaget på en Viasat kanal. Stopper man optagelsen, så er der et CRM ikon vist efterfølgende ved kanalskifte mellem Viasat kanaler. Skifter man til en ikke Viasat kanal f.eks. på 1 vest og tilbage igen så er der væk igen. Optages der når ikonet vises på infobjælken så er der de 90 min restriktion ellers ser det ikke ud til at den er der. Lidt spøjst. 





Redigeret af digitalt.tv - 23-September-2016 kl. 12:22
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2016 kl. 18:47
Anmeldelsen er online her
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu