recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. iCloud som optager plads på HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang. iCloud som optager plads på HDD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexSmedegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ang. iCloud som optager plads på HDD
    Sendt: 17-September-2016 kl. 20:39
Hej.
Da jeg har skullet redigere lidt i nogle store videofiler på min MacBook air, har Mac været nødt til at downloade hele videoer ned lokalt.
Derfor har jeg nu ikke meget plads tilbage på hdd, og således er al synkronisering gået i stå.
Hvorfor den går i stå med 3 GB lokal plads ledig, ved jeg ikke.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Jeg kan IKKE slette noget data, ellers ville jeg naturligvis gøre dette. Ej heller fra iCloud Drive.

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor muligheden for at uploade de downloadede videoer tilbage i iCloud viser sig.
Alle råd modtages med kyshånd.

Vh. Alex.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 21:03
må jeg give dig et ualmindeligt godt råd? - køb en ekstern harddisk og flyt nogle af filerne ud. (især videoen!)

Eventuelt køb et transcend jetdrive lite. - flash kort som passer i macbook air og kan udvide pladsen på din maskine. - (og videoredigering på en macbook air foregår via en ekstern thunderbolt disk. - der er sjældent plads nok på den indbyggede.) http://dk.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/ - scroll et stykke ned vil du finde en liste hvor du kan se hvilken model der passer til din maskine.
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexSmedegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 10:43
Tak for svaret.
 
Egentlig er jeg godt tilfreds med at bruge iCloud - så har jeg alle videoer og billeder på tværs af enheder.
 
Jeg vil gerne undgå at skulle ud i at tilkøbe kort og harddiske. Bevares, jeg tager da ofte backup til en ekstern HDD. I dette tilfælde er jeg blot interesseret i at frigøre plads på Mac'en, altså få den til at ligge filerne op i skyen igen, i stedet for at de ligger lokalt. Kan det virkelig ikke lade sig gøre, at bede Mac'en om det?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 13:59
men hvorfor skulle du lægge filerne op igen? de ligger der vel allerede? mit umiddelbare bud er at du er nødt til at frigøre noget plads på den lokale disk først før du kan gøre noget igen. Men det kunne godt tænkes det er samme "hickup" den laver som timemachine også havde hvis man pludselig gik offilne, og den så pludselig lavede backups på lokaldisken i stedet for ekstern disk indtil man manuelt syncede.
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexSmedegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 16:39
Tak for svaret, jeg må eksportere nogle filer og så importere dem igen når den så forhåbentlig begynder at synkronisere igen :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu