recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kim_schrader Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim_schrader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm.
    Sendt: 21-September-2016 kl. 18:04
Hej

Jeg har søgt efter svar på nedenstående, men ikke fundet svar relevante nok til at jeg kunne bruge dem.

Sagen er den, at vi gerne vil gå over til at streame tv-indhold og ikke være afhængige af vores TDC Home Trio boks (nu YouSee), som lukkes ned og vi overgår til en ren ADSL forbindelse.

Vi har flg. krav:

1. Ingen "Chromecast"-løsninger via mobiltelefonen. Det skal fungere *præcis* som en alm. set-top boks med fjernbetjening som styrepind (i det mindste når det er sat op).

2. Man skal kunne se DRs kanaler live såvel som on demand.

3. Vi vil kunne se: DR, Netflix, HBO Nordic, Viaplay, YouTube etc. Gerne også TV2, men ikke et krav.

4. Brugervenligt (det er til "no non-sense" stuealteret!).

Gode idéer og/eller råd?

Findes der et ordentligt android media center som kan klare disse 4 punkter?

Mvh, Kim
Mvh, Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:11

Vil tro, at en Nvidia Shield kan løse det problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:13
Hvad med Apple TV4?

Har den ikke alle apps?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:23
En Nvidia Shield vil ikke opfylde dine ønsker.

Eneste medieafspiller som opfylder dine ønsker pt. er en Apple TV 4. Men det jo selvfølge ikke Android.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:28
ATV med nyeste software giver problemer med TV2 og Plex - bare til orientering.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 19:09
Ingen problemer med Plex og TV2 Play her. Begge apps er opdateret for nylig.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 20:51
Ingen Android box kan det du efterlyser. Android TV bokse, som Nvidia Shield, kan godt nok afspille TV2 Play, HBO og de andre, men netop gennem Google Cast, som du vil undvære.
Så løsningen er Apple TV 4, som de andre også nævner.

Men skulle der være noget galt for at du køber en ATV 4 da? Altså siden du specifikt leder efter en Android box?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 07:44
Jeg har taget konsekvensen og anskaffet både en Nvidia Shield TV og en Apple TV 4

Shield'en bruger jeg til Kodi - afspilning af film og musik fra min NAS. 

Derudover har den mulighed for VPN, der bl.a. er bekvemt ved SVT Svensk TV, der indeholder arkiv med masser af gode serier.
Jeg er ved at anskaffe en HDhomerun - så jeg på Shield'en kan få Live DR TV med mulighed for at optage udsendelser, hvilket er vigtigt for mig.

Apple TV4 bruger jeg stort set kun til den fremragende DR app med live TV og arkiv.  

Kombinationen ShieldTV/AppleTV fungerer fint - og lad nu være med at undervurdere nogen bedre halvdel med det idiotiske "Kone-argument" :-)





Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Derudover har den mulighed for VPN, der bl.a. er bekvemt ved SVT Svensk TV, der indeholder arkiv med masser af gode serier.
 
 
Har man ikke adgang til SVT arkivet via app'en på ATV4 uden VPN? Har ikke fået prøvet app'en endnu.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 10:11
Hvorfor så også en ATV4

Shield kan da også vise DR, så vidt jeg ved

Eller er der adgang til DR gennem KODI

Hvis du har et nyere tv, så kan du højst sandsynligt også de DR tv ved hbbtv.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hvorfor så også en ATV4

Shield kan da også vise DR, så vidt jeg ved

Eller er der adgang til DR gennem KODI

Hvis du har et nyere tv, så kan du højst sandsynligt også de DR tv ved hbbtv.


Tror, du skal læse trådstarters krav til afspilleren en gang til.

Redigeret af Skalle06 - 22-September-2016 kl. 12:35
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 10:44
Behovet for Google Cast gælder kun bokse specifikt med Android Tv (fx Nvidia Shield) - og ikke bokse med den alm. tablet/telefon-version af Android (fx Minix), som fint håndterer dedikerede apps på samme måde som ATV 4. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu