recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Assistent.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Assistent.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke google


Hvad så?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke google


Hvad så?


Klaus

Købt Navv
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Apple får ikke noget at vide om mig, det er slået fra i menuen. Og de andre har jeg intet med at gøre.
Det var noget af det mest naive jeg nogensinde har hørt.
Du siger at Google samler data men Apple ikke gør, hvad laver en Apple fanboy i en Google tråd, især hvis du ikke har noget med "de andre" at gøre?
Apple indsamler data lige så vel som Google gør, forskellen er at på en Android smartphone kan man gøre noget ved det.

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Skal jeg vælge, og det skal jeg, så vil jeg til hver en tid stole mere på et firma som Apple der lever af at sælge hardware og software. End et firma som Google der lever af at sælge information og reklame. Der er jo en grund til at alle google services er gratis. 
Skal jeg vælge, og det skal jeg, så vil jeg til hver en tid stole mere på open source, som Android.
End et firma som Apple der har alt i closed source og holder alting hemmeligt omkring hvad de indsamler af informationer og sælger til tredjepart.
Ekstremet naivt at tro andet.
Det står dig jo frit for at gå ind og kigge i Androids source.


Redigeret af Flick - 06-Oktober-2016 kl. 14:16
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det var noget af det mest naive jeg nogensinde har hørt.
Du siger at Google samler data men Apple ikke gør, hvad laver en Apple fanboy i en Google tråd, især hvis du ikke har noget med "de andre" at gøre?
Apple indsamler data lige så vel som Google gør, forskellen er at på en Android smartphone kan man gøre noget ved det. 
...
...
...
Skal jeg vælge, og det skal jeg, så vil jeg til hver en tid stole mere på open source, som Android.
End et firma som Apple der har alt i closed source og holder alting hemmeligt omkring hvad de indsamler af informationer og sælger til tredjepart.
Ekstremet naivt at tro andet. 


Eneste der lyder naiv her er nok dig. Synd du nok ikke selv kan se det. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Apple får ikke noget at vide om mig, det er slået fra i menuen. Og de andre har jeg intet med at gøre.
Det var noget af det mest naive jeg nogensinde har hørt.
Du siger at Google samler data men Apple ikke gør, hvad laver en Apple fanboy i en Google tråd, især hvis du ikke har noget med "de andre" at gøre?
Apple indsamler data lige så vel som Google gør, forskellen er at på en Android smartphone kan man gøre noget ved det.

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Skal jeg vælge, og det skal jeg, så vil jeg til hver en tid stole mere på et firma som Apple der lever af at sælge hardware og software. End et firma som Google der lever af at sælge information og reklame. Der er jo en grund til at alle google services er gratis. 
Skal jeg vælge, og det skal jeg, så vil jeg til hver en tid stole mere på open source, som Android.
End et firma som Apple der har alt i closed source og holder alting hemmeligt omkring hvad de indsamler af informationer og sælger til tredjepart.
Ekstremet naivt at tro andet.
Det står dig jo frit for at gå ind og kigge i Androids source.



Du er da selv naiv hvis du tror du er sikret i et åbent system. Iøvrigt bestemmer jeg selv hvor jeg laver mine indlæg.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Eneste der lyder naiv her er nok dig. Synd du nok ikke selv kan se det. 
Okay, nu har jeg forklaret dig grunden til hvorfor det er naivt, kan du ikke forklare mig grunden til hvorfor jeg er naiv?

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Du er da selv naiv hvis du tror du er sikret i et åbent system. Iøvrigt bestemmer jeg selv hvor jeg laver mine indlæg.
Ah, klassikeren med den uvidende der ikke ved hvad han snakker om, security through obscurity er ikke lig med sikkerhed.
Android er er open source, det betyder at du kan se rigtig meget af koden bag det, og se hvad de rent faktisk sender til Google.
Hvor ligger det naive i at sige begge parter sender informationer, altså både Google og Apple?
Kan du venligst forklare mig det, nu når du er så klog på området?

Derudover er open source ikke lig med at det er farligt, som du ser ud til at tro.


Redigeret af Flick - 06-Oktober-2016 kl. 16:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 17:13
Flickr så fortæl mig hvor og hvordan Apple gemmer og bruger mine oplysninger, siden du påberåber dig den viden.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Flickr så fortæl mig hvor og hvordan Apple gemmer og bruger mine oplysninger, siden du påberåber dig den viden.
Nu snakker du uden om, og vil ikke forklare noget som helst, selvom du gør dig klog på området, du siger jeg er naiv og vil ikke forklare hvorfor.

Nu går jeg ikke ud fra du har hørt om det, men der er fx deres indbyggede advertising system som indsamler information om hvor du befinder dig, hvad du har søgt på i App Store og i Apple News og hvad du har installeret af apps.
Udover det så har apps (haft)? adgang til rigtig mange ting, såsom dit apple id (email) og unikke identifiers af telefonen (kan være fx IMEI) og hvilke apps du har installeret.

Og som allerede forklaret så er iOS closed source, og det betyder at du ikke har adgang til at se hvad de ellers har af hemmeligheder over for dig, Apple har været gode til at lyve om alt muligt igennem tiderne, det burde ingen være i tvivl om efterhånden.

Nå, men lad mig nu høre hvorfor det er at jeg er naiv?
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 17:56
Stort set alle tekstarts firmaer lever af at indsamle informationer til brug for salg og markedsføring. Der er ikke penge i at tage penge for produktet. Folk vil generelt ikke betale, hvad det koster at drive en god service.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 18:12
Åbent system! Det siger da alt mand. Her har enhver adgang som i en åben dør.

Du skal iøvrigt aldrig belære nogen nogetsomhelst med den attityde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 18:13
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Åbent system! Det siger da alt mand. Her har enhver adgang som i en åben dør.


Nej, det er ikke det et åbent system betyder.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu