recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hastighed kan man regne med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hastighed kan man regne med?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken hastighed kan man regne med?
    Sendt: 04-December-2016 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg fik fat i en Netgear R7800 Nighthawk XS4 (NIP Version) fik den til en ok pris.

Så er der sgu hul i gennem, Fibia levere mig 320/320 Mbit/s og det kommer der også igennem både via gigabit portene og via det trådløse, også selv om der er port routning på, apples router kan altså ikke følge med her på hastigheden.

Med det nye indkøb, er der også mulighed for at kunne køre 40MHz. på 2.4GHz.b/g/n 

Trafikmåling og ikke mindst QoS samt en række andre ting, behovet har nu aldrig været der og enlig har jeg været tilfreds med apple router selvom den ikke giver så mange muligheder, men at den kan altså ikke følge med på hastigheden, heller ikke på det trådløse og slet slet ikke når der er streames på flere enheder og der spilles på computerne, så kommer apples router virkelig til kort, når jeg sammenligner med hvad Netgear R7800 kan levere.

Først og fremmest - godt du fandt noget du er tilfreds med.

Men jeg er ikke enig i din konklusion om at Apples router ikke kan klare mosten, det er ikke min oplevelse her.
Jeg trækker knap 300Mbit/s på wifi, kører let 3 Netflix streams samtidig og måler 900-960Mbit på kablede forbindelser. Jeg spiller ikke, så det ved jeg ikke noget om.
Jeg nået desværre ikke at teste det af inden jeg skiftede, men jeg tror at hvis jeg havde fjernet div. port forward, NAT REGLER som jeg benyttede, så kan det godt være at apple router kunne levere samme hastigheder. Fik skrevet tidligere at Fiba levere 320/320Mbit, det skulle selvfølgelig være 520/520Mbit/s


Redigeret af Potter - 04-December-2016 kl. 18:55
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg fik fat i en Netgear R7800 Nighthawk XS4 (NIP Version) fik den til en ok pris.

Så er der sgu hul i gennem, Fibia levere mig 320/320 Mbit/s og det kommer der også igennem både via gigabit portene og via det trådløse, også selv om der er port routning på, apples router kan altså ikke følge med her på hastigheden.

Med det nye indkøb, er der også mulighed for at kunne køre 40MHz. på 2.4GHz.b/g/n 

Trafikmåling og ikke mindst QoS samt en række andre ting, behovet har nu aldrig været der og enlig har jeg været tilfreds med apple router selvom den ikke giver så mange muligheder, men at den kan altså ikke følge med på hastigheden, heller ikke på det trådløse og slet slet ikke når der er streames på flere enheder og der spilles på computerne, så kommer apples router virkelig til kort, når jeg sammenligner med hvad Netgear R7800 kan levere.

Først og fremmest - godt du fandt noget du er tilfreds med.

Men jeg er ikke enig i din konklusion om at Apples router ikke kan klare mosten, det er ikke min oplevelse her.
Jeg trækker knap 300Mbit/s på wifi, kører let 3 Netflix streams samtidig og måler 900-960Mbit på kablede forbindelser. Jeg spiller ikke, så det ved jeg ikke noget om.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Nu har jeg så målt hastigheden på kabel.
 
Den ligger mellem 90Mbps og 101Mbps alt efter hvilken måler jeg vælger.
 
Tilbage på wifi ligger den mellem 30Mbps og 55Mbps. Jeg har målt på PC og iPad.
 
Ifølge inSSIDer er der ingen netværk der overlapper.
 
Konklusionen må være at Yousee router er ringe når det kommer til wifi.
 
Er den hastighed så målt på 2.4 eller 5GHz.?
Det lyder som om at dine enheder kun kommunikere på 802.11 N 2.4GHz. og din router båndbredde er på 20MHz.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Konklusionen må være at Yousee router er ringe når det kommer til wifi.
 


Nej, det kan du ikke konkludere.
Du har ikke udelukket dit eget udstyr først.
.....
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 08:32
Jeg fik fat i en Netgear R7800 Nighthawk XS4 (NIP Version) fik den til en ok pris.

Så er der sgu hul i gennem, Fibia levere mig 520/520 Mbit/s og det kommer der også igennem både via gigabit portene og via det trådløse, også selv om der er port routning på, apples router kan altså ikke følge med her på hastigheden.

Med det nye indkøb, er der også mulighed for at kunne køre 40MHz. på 2.4GHz.b/g/n 

Trafikmåling og ikke mindst QoS samt en række andre ting, behovet har nu aldrig været der og enlig har jeg været tilfreds med apple router selvom den ikke giver så mange muligheder, men at den kan altså ikke følge med på hastigheden, heller ikke på det trådløse og slet slet ikke når der er streames på flere enheder og der spilles på computerne, så kommer apples router virkelig til kort, når jeg sammenligner med hvad Netgear R7800 kan levere.



Redigeret af Potter - 04-December-2016 kl. 14:35
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af binlarsen80 binlarsen80 skrev:

Noget med gaming:

Ninjas in Pyjamas Edition (NiP): Denne router har et tilpasset design med NiP logo, da den er godkendt af NiP gaming teamet som den perfekte router til online gaming og streaming.
Vil godt ikke at give 400kr. ekstra pga. af et Nip logoConfused Men det er bare nemt og lige at køre i El-Mutanten og hente 1, dog ikke til 2k.Ouch
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
binlarsen80 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2015
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binlarsen80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:09
Noget med gaming:

Ninjas in Pyjamas Edition (NiP): Denne router har et tilpasset design med NiP logo, da den er godkendt af NiP gaming teamet som den perfekte router til online gaming og streaming.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 15:50
Tror jeg bestiller en Netgear R7800 Nighthawk XS4. Kan se at EL mutanten har en speciel udgave: Pyjamas Edition, den er dog ca.400kr dyre end en almenlig udgave. Nogen der har et bud på hvad en Pyjamas Editon er?

Redigeret af Potter - 01-December-2016 kl. 15:51
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Også selve router kan være problemet, jeg tænker her på routningen mellem WAN og LAN/ Portene /trådløs. Jeg har sat min forbindelse op til 500/500Mbit/s og det kan der bare ikke komme igennem, det trådeløse er tæt på, men gigabit portene kommer slet ikke i nærheden den tilsluttede hastighed, så jeg skal ud og have fundet en router der kan levere varen.

Ja, specielt en router med et par år på bagen :)

Min Apple Airport Extreme trækker fint 1Gbit igennem, både op og ned.
Den fatter jeg ikke? Jeg køre selv med 2 x Airport Ekstreme "roaming kablet og den ene i bro" Direkte ud af fiber boksen er der er fuld knald, men så snart det går i gennem bare 1 Airport, så falder hastigheden på gigabit portene markant, jeg har lavet et reset på begge startede helt forfra med standard opsætning, kablet direkte fra fiber boks til Airport og et kabel direkte i computeren fra airport.
De 500Mbit/s falder til ca. 200 -215Mbit/s "download" når man bruger en Airport Ekstreme som Gigabit switch.
Jeg har så søgt efter information, og jeg har fundet ud af det nok er meget almenligt i hvert fald på Airport Ekstreme, jeg har benyttede den seneste høje model og den sidste af de lave modeller, og problemet opstår på begge.
 
Jeg har læst mig til, at Apple benytter software i stedet for at benytte den faktisk indbygget hardware fra Broadcom, man har tilsyneladende ikke implementeret hardwaren via dens firmware.

Mærkeligt...

Jeg skal nok lige præcisere, jeg bruger en Time Capsule (nyeste model),  men ville ikke rode for meget rundt i begreberne.
Jeg får internet fra Gigabit og måler vha. speedtest.net på en Mac Mini, højeste målte hastighed var omkring 960MBit/s.
På en iPhone 6plus er højeste målte hastighed 293 ned og 282 op, forbundet via wifi på 5GHz.
Hvilken enhed laver DHCP+NAT, jeg har nemlig senest læst at en Time Capsule har samme problem når den står til DHCP+NAT, men når den står i f.eks. Bridge/Bro så er der hul igennem.
 


TC står for det hele, inkl. gæste wifi.
Fiberboksen er forbundet til WAN porten

Jeg har læst begge de tråde du har linket til, men de svarer ikke til min oplevelse.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Også selve router kan være problemet, jeg tænker her på routningen mellem WAN og LAN/ Portene /trådløs. Jeg har sat min forbindelse op til 500/500Mbit/s og det kan der bare ikke komme igennem, det trådeløse er tæt på, men gigabit portene kommer slet ikke i nærheden den tilsluttede hastighed, så jeg skal ud og have fundet en router der kan levere varen.

Ja, specielt en router med et par år på bagen :)

Min Apple Airport Extreme trækker fint 1Gbit igennem, både op og ned.
Den fatter jeg ikke? Jeg køre selv med 2 x Airport Ekstreme "roaming kablet og den ene i bro" Direkte ud af fiber boksen er der er fuld knald, men så snart det går i gennem bare 1 Airport, så falder hastigheden på gigabit portene markant, jeg har lavet et reset på begge startede helt forfra med standard opsætning, kablet direkte fra fiber boks til Airport og et kabel direkte i computeren fra airport.
De 500Mbit/s falder til ca. 200 -215Mbit/s "download" når man bruger en Airport Ekstreme som Gigabit switch.
Jeg har så søgt efter information, og jeg har fundet ud af det nok er meget almenligt i hvert fald på Airport Ekstreme, jeg har benyttede den seneste høje model og den sidste af de lave modeller, og problemet opstår på begge.
 
Jeg har læst mig til, at Apple benytter software i stedet for at benytte den faktisk indbygget hardware fra Broadcom, man har tilsyneladende ikke implementeret hardwaren via dens firmware.

Mærkeligt...

Jeg skal nok lige præcisere, jeg bruger en Time Capsule (nyeste model),  men ville ikke rode for meget rundt i begreberne.
Jeg får internet fra Gigabit og måler vha. speedtest.net på en Mac Mini, højeste målte hastighed var omkring 960MBit/s.
På en iPhone 6plus er højeste målte hastighed 293 ned og 282 op, forbundet via wifi på 5GHz.
Hvilken enhed laver DHCP+NAT, jeg har nemlig senest læst at en Time Capsule har samme problem når den står til DHCP+NAT, men når den står i f.eks. Bridge/Bro så er der hul igennem.
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Også selve router kan være problemet, jeg tænker her på routningen mellem WAN og LAN/ Portene /trådløs. Jeg har sat min forbindelse op til 500/500Mbit/s og det kan der bare ikke komme igennem, det trådeløse er tæt på, men gigabit portene kommer slet ikke i nærheden den tilsluttede hastighed, så jeg skal ud og have fundet en router der kan levere varen.

Ja, specielt en router med et par år på bagen :)

Min Apple Airport Extreme trækker fint 1Gbit igennem, både op og ned.
Den fatter jeg ikke? Jeg køre selv med 2 x Airport Ekstreme "roaming kablet og den ene i bro" Direkte ud af fiber boksen er der er fuld knald, men så snart det går i gennem bare 1 Airport, så falder hastigheden på gigabit portene markant, jeg har lavet et reset på begge startede helt forfra med standard opsætning, kablet direkte fra fiber boks til Airport og et kabel direkte i computeren fra airport.
De 500Mbit/s falder til ca. 200 -215Mbit/s "download" når man bruger en Airport Ekstreme som Gigabit switch.
Jeg har så søgt efter information, og jeg har fundet ud af det nok er meget almenligt i hvert fald på Airport Ekstreme, jeg har benyttede den seneste høje model og den sidste af de lave modeller, og problemet opstår på begge.
 
Jeg har læst mig til, at Apple benytter software i stedet for at benytte den faktisk indbygget hardware fra Broadcom, man har tilsyneladende ikke implementeret hardwaren via dens firmware.

Mærkeligt...

Jeg skal nok lige præcisere, jeg bruger en Time Capsule (nyeste model),  men ville ikke rode for meget rundt i begreberne.
Jeg får internet fra Gigabit og måler vha. speedtest.net på en Mac Mini, højeste målte hastighed var omkring 960MBit/s.
På en iPhone 6plus er højeste målte hastighed 293 ned og 282 op, forbundet via wifi på 5GHz.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Også selve router kan være problemet, jeg tænker her på routningen mellem WAN og LAN/ Portene /trådløs. Jeg har sat min forbindelse op til 500/500Mbit/s og det kan der bare ikke komme igennem, det trådeløse er tæt på, men gigabit portene kommer slet ikke i nærheden den tilsluttede hastighed, så jeg skal ud og have fundet en router der kan levere varen.

Ja, specielt en router med et par år på bagen :)

Min Apple Airport Extreme trækker fint 1Gbit igennem, både op og ned.
Den fatter jeg ikke? Jeg køre selv med 2 x Airport Ekstreme "roaming kablet og den ene i bro" Direkte ud af fiber boksen er der er fuld knald, men så snart det går i gennem bare 1 Airport, så falder hastigheden på gigabit portene markant, jeg har lavet et reset på begge startede helt forfra med standard opsætning, kablet direkte fra fiber boks til Airport og et kabel direkte i computeren fra airport.
De 500Mbit/s falder til ca. 200 -215Mbit/s "download" når man bruger en Airport Ekstreme som Gigabit switch.
Jeg har så søgt efter information, og jeg har fundet ud af det nok er meget almenligt i hvert fald på Airport Ekstreme, jeg har benyttede den seneste høje model og den sidste af de lave modeller, og problemet opstår på begge.
 
Jeg har læst mig til, at Apple benytter software i stedet for at benytte den faktisk indbygget hardware fra Broadcom, man har tilsyneladende ikke implementeret hardwaren via dens firmware.


Redigeret af Potter - 01-December-2016 kl. 10:05
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu