recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub tænder ikke automatisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub tænder ikke automatisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sub tænder ikke automatisk
    Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 15:23
Jeg har købt mig en ASW-610 subwoofer fra B&W.

Efter hvad jeg kan læse mig til, så har den 3 indstillinger mht tænd/sluk/auto.

På auto skulle suben selv tænde når den får en impuls fra recieveren. Det syntes jeg ikke rigtig jeg kan få den til.
Tænder jeg manuelt for den, så kan jeg mærke at den slår til med det samme.


Er der nogen der har erfaringer med AUTO-funktionen på subs om det bare ikke virker eller…?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 15:42
Du skal sørge for at skrue tilstrækkeligt langt ned for subbens vol knap, så signalet fra reciever blir kraftigere. Signalet skal helst være 0 db eller over. Min tænder når der er bas i signalet.

Du skal også sætte fronter til small for at den virker.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 17:26
Der er nogle subwoofere der bare ikke er særligt følsomme på Auto indstillingen. Jeg har haft samme bøvl og det kom aldrig til at virke pålideligt. asw 610 har 12v trigger, så hvis din AVR også har 12v trigger vil jeg anbefale at prøve det.
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 21:38
Front højttalere er sat til small.

Prøver lige at skrue lidt ned for volumen, men bliver "lyden" så ikke for svag?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 21:42
Nej for du skal foretage en ny kalibrering med microfon. Og så skruer recieveren op for sub signalet. Bagefter kan du gå ind i menu og se om sub signal er 0 db eller over.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 00:18
Tænder den ikke når den får lidt at leve af? Du kan ikke regne med den tænder lige med det samme du tænder for anlægget. Min gamle asw675 skulle også lige skulle ha et bassignal før den tændte.

Har til gengæld en kammerats MK X12 der gør det modsatte. Den vil ikke slukke igen, når anlægget bliver slukket. Så tror det er ret individuelt hvor følsomme de er på signalet.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 08:14
Har I målt deres strømforbrug i henholdsvis tændt og standby?

Det gjorde jeg. Min subwoofer bruger 3 Watt mere, når den er i standby, end når den er tændt! Så nu står den altid tændt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Har I målt deres strømforbrug i henholdsvis tændt og standby?

Det gjorde jeg. Min subwoofer bruger 3 Watt mere, når den er i standby, end når den er tændt! Så nu står den altid tændt.

Det er vel ikke hensigtsmæssigt mht levetid
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Det er vel ikke hensigtsmæssigt mht levetid

Hvis de ikke kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bruger mindre strøm end forstærkeren, hvordan kan du så være så sikker på, at de kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bedre kan tåle at være permanent tændt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Det er vel ikke hensigtsmæssigt mht levetid

Hvis de ikke kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bruger mindre strøm end forstærkeren, hvordan kan du så være så sikker på, at de kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bedre kan tåle at være permanent tændt?

Whatever

Jeg slukker altid min.

Redigeret af Kampus - 09-Oktober-2016 kl. 11:14
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 08:35
Har samme sub. Benytter 12 volt trigger. Så kan jeg 'selv' (receiveren) styre hvornår jeg ønsker at den skal være tændt - f.eks er den slukket i stereo mode da jeg ikke vil bruge sub'en til musik.
 
Og front ht behøver skam ikke stå til small for at sub vil tænde i auto mode. Den tænder så snart der kommer noget LFE signal til den (af en hvis styrke) når man ser film med f.eks 5.1 lyd . Men er ens frontht små er det selvfølgelig en god ide at sætte dem til small så al bas fra frontht  (under en hvis frekvens som sættes op i receiveren) ledes til sub.
 
Men jeg vil om muligt altid anbefale 12V trigger signalet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu