recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er power så vilde med LG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er power så vilde med LG

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 11:26
Da jeg købte ny mobil i Elgiganten i Randers sidste år, pressede sælgeren også helt vildt på for, at jeg skulle købe en tillægsforsikring og diverse ekstraudstyr (cover, hukommelseskort). Jeg endte med at blive rimelig irriteret - jeg var nødt til gentagne gange at sige, at jeg kun skulle have telefonen og intet andet.

Så står man dér og skal argumentere med en eller anden, undskyld udtrykket, nar af en sælger, når man HAR gjort det klart, at man ikke er interesseret i andet end telefonen!

Ovenstående oplevelse har dog ført noget godt med sig - nu har jeg nemlig ingen skrupler mht. at checke ting ud i Elgiganten og så bestille det et andet sted, hvis det skulle blive aktuelt nogensinde Tongue



Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 11:57
Kalibrering af TV kan sagtens foretages i butikken. (Man måler lys, kontrast og farve på skærmen).

Og efter hvad jeg kender til, så foretages der i Elgiganten og Power en kalibrering med Spyder TV.

Dette er noget hardware der måler farver/lys på skærmen .

Jeg har selv sådanne en og det tager nemt 30 min til en time at foretage kalibreringen, så det er da klart at de gerne vil have betaling for det. 

Og man kan helt klar se forskel, når TV er kalibreret.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

I Power forsøgte sælgeren at sælge mig en ekstra forsikring, til en laptop der allerede var dækket af 3 års producent garanti. Snedigt. Sådan er det alle steder og de få steder det ikke er koster varerne bare det mere. Heldigvis kan man bare sige nej tak, men ingen tvivl om at de presser på for mer-salg.
 
Bevares, men nu dækker den garanti fra producenten jo ikke hvis du stiller bilen på taget af din bil, glemmer den, kører frem så maskinen falder ned, og så bakker tilbage over den. Fuldstændig idiotisk tænkt situation, men ikke desto mindre en ting den ekstra-forsikring ville dække. At din indbo s¨å måske også ville gøre det, hvis du har en ordentlig en, er så en anden sag.
 
Jeg købte sådan en forsikring i Fona på mit 63" Samsung Plasma. Første gang mit tv gik i stykker, med grønne streger lodret i skærmen, var efter 2 år. Så gav ekstraforsikringen mig bare et teknikerbesøg, med et helt nyt panel. Anden gang skete det samme efter lidt over 4 år... samme service igen, helt nyt panel. Så at kalde dem helt ligegyldig fup og svindel ved jeg nu ikke, min produktgaranti havde ikke dækket det der skete efter 2 år.

Nu er mit tv så 6 år, og forsikringen er udløbet, så nu frygter jeg det snart dør på den der 2 års cyklus igen Big smile
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Kalibrering af TV kan sagtens foretages i butikken. (Man måler lys, kontrast og farve på skærmen).

Og efter hvad jeg kender til, så foretages der i Elgiganten og Power en kalibrering med Spyder TV.

Dette er noget hardware der måler farver/lys på skærmen .

Jeg har selv sådanne en og det tager nemt 30 min til en time at foretage kalibreringen, så det er da klart at de gerne vil have betaling for det. 

Og man kan helt klar se forskel, når TV er kalibreret.

Hifiklubben har lavet en undersøgelse med netop præ-kalibererede skærme fra en ikke navngiven butikskæde.
https://www.hifiklubben.dk/kampanje/2016/06/billedkalibrering-paa-tv/
Man kan så altid diskutere artikler fra konkurrenter, men det må være op til den enkelte.
Personligt tror jeg ikke på at skærmene er individuelt kalibreret.
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 12:59
Man kan også nå langt Hvis man søger Youtube eller på Flatpanels.dk
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Bet@ Bet@ skrev:


3) Får produceret modeller med eget modelnummer (typisk hårde hvidevarer). I den ene måneder koster køleskabet 6.999 måneden efter 2.9999 - SPAR 4.000!. Problemet er at der ikke kan foretages en reel sammenligning, med mindre man kan finde ud af, hvilken model producenten også sælger maskinen under.

Det sker indenfor al elektronik. Jeg kan huske, da jeg var hos Panasonic, havde nogle modeller (videobåndoptagere, TV, etc), som i Danmark kun blev brugt til kampagner. Lige som du skriver var forskellene minimale og ofte lige meget for 90% af forbrugerne.

Indenfor mobiltelefoner har jeg set finten med at få et parti hjem i en specifik farve, som normalt ikke føres i DK, og så kan du igen ikke sammenligne med de normale farver.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Kalibrering af TV kan sagtens foretages i butikken. (Man måler lys, kontrast og farve på skærmen).

Og efter hvad jeg kender til, så foretages der i Elgiganten og Power en kalibrering med Spyder TV.

Dette er noget hardware der måler farver/lys på skærmen .

Jeg har selv sådanne en og det tager nemt 30 min til en time at foretage kalibreringen, så det er da klart at de gerne vil have betaling for det. 

Og man kan helt klar se forskel, når TV er kalibreret.

Hifiklubben har lavet en undersøgelse med netop præ-kalibererede skærme fra en ikke navngiven butikskæde.
https://www.hifiklubben.dk/kampanje/2016/06/billedkalibrering-paa-tv/
Man kan så altid diskutere artikler fra konkurrenter, men det må være op til den enkelte.
Personligt tror jeg ikke på at skærmene er individuelt kalibreret.

Nu skal jeg ikke forsvare de kalibreringer som elektronik varehusene foretager. De ER nok ikke særligt gode. Men en del af problemstillingen er, efter min mening, at branchen (HFK m.fl.) selv er med til at skabe en aura af mystik og "high end" om problemet og besværliggør og fordyrer løsningen ved at insistere på, at det kun kan lade sig gøre hjemme hos kunden, frem for at få det ordnet inden kunden tager apparatet med hjem.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Bevares, men nu dækker den garanti fra producenten jo ikke hvis du stiller bilen på taget af din bil, glemmer den, kører frem så maskinen falder ned, og så bakker tilbage over den.


Hader bare når det sker! Smile
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 16:17
Det er vel fair nok at en discountbutik gerne vil sælge de varer hvor avancen er højest - til gengæld er det så også helt OK hvis du går på nettet og køber hvor varen er billigst......
 
Hvis man vil have seriøs rådgivning inden køb og have det TV der bedst passer til sit eget behov og ikke butikkens, så må man altså være indstillet på at besøge en specialbutik og også være indstillet på at betale en højere pris - der er en grund til at discountbuttikker har lavere priser.......Et langsommere salg med rådgivning fra kvalificeret og uddannet personale koster altså penge for butiksindehaveren.
 
Mvh
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Det er vel fair nok at en discountbutik gerne vil sælge de varer hvor avancen er højest - til gengæld er det så også helt OK hvis du går på nettet og køber hvor varen er billigst......
 
Hvis man vil have seriøs rådgivning inden køb og have det TV der bedst passer til sit eget behov og ikke butikkens, så må man altså være indstillet på at besøge en specialbutik og også være indstillet på at betale en højere pris - der er en grund til at discountbuttikker har lavere priser.......Et langsommere salg med rådgivning fra kvalificeret og uddannet personale koster altså penge for butiksindehaveren.
 
Mvh

Jo, man skal da være opmærksom på, at en lavere pris kan medføre en lavere grad af kvalificeret rådgivning, men hvor går grænsen? Må man stå og lyve for kunden? Eller, er det ok at rådgive mod bedre vidende, altså tilbageholde relevant information om produktet?

Der må og skal gælde en etik lige meget, om der er tale om ’konfirmandsælgere’ med lidt eller ingen viden om produktet eller ej. Det må så være op til forretningen/ledelsen at uddanne sit personale i, hvad man anser for rigtigt og forkert og produktet, de skal sælge, og noget kunne jo tyde på, at Power et al. overser et sådant ansvar i omsætningens og især fortjenestens navn. Enhver fagstand (og salg er et fag!) bør være sig bevidst om sit ansvar og leve op til en minimumsmoral udledt af en generel og hævdet etik for det område, man bevæger sig indenfor – det være sig elektronik som forskning i astrofysik.

Men i sidste ende kommer vi jo nok til at se nogle sager, der må prøves i det danske retssystem ala historien om tv/settop bokse solgt med forældede tunere (var det i Fona?). Det er desværre bare en meget langsom proces med begrænsede muligheder for sanktioner over for sælger.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Kalibrering af TV kan sagtens foretages i butikken. (Man måler lys, kontrast og farve på skærmen).

Og efter hvad jeg kender til, så foretages der i Elgiganten og Power en kalibrering med Spyder TV.

Dette er noget hardware der måler farver/lys på skærmen .

Jeg har selv sådanne en og det tager nemt 30 min til en time at foretage kalibreringen, så det er da klart at de gerne vil have betaling for det. 

Og man kan helt klar se forskel, når TV er kalibreret.

Fair nok, at det tager tid og ti er penge.
Men hvis det er at hænge spyderen på skærmen, og så trykke start, så er prisen i den høje ende.

Jeg var i Power igen igår, og overhørte en sælger, der lige ville gå ud bagved, og høre, om de kunne udføre en kalibrering med det samme, for så ville det tage 10-15min.

Hvis du en dag keder dig, kunne jeg rigtig godt tænke mig, at høre om en kalibrering på samme tv udført i to forskellige rum, eller med gardinerne rullet for/fra eller anden forskel der ændrer lysforholdene skærmen skal bruges under.

Jeg vil mene det bør give forskellige resultater.
Du mener det vil give samme værdier?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 19:08
Problemet med hjemme-kalibreringer er lige netop at begrundelse for at de skal laves i hjemmet, er at man skal måle de lokale lysforhold. De lyder jo besnærende. Man glemmer bare at det man måler på ingen måde er konstant. Hverken henover året eller henover døgnet. Forskellen er noget der minder om faktor 10 mellem en overskyet vinterdag til en skyfri sommerdag. Det er altså lidt vanskeligt at få øje på hvad formålet med at måle dét er. Der ville være langt mere funktionelt at lave to - tre indstillinger de kan bruges alt efter de aktuelle lysforhold. Det gør man også normalt med isf hvor man i hver fald laver to på et TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu