recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf budget projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf budget projekt

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:07
Hej

God fornøjelse i weekenden.....

Før fodboldbordet kom ind i billedet havde jeg faktisk i tankerne at i kunne lave et slags hygge/barhjørne, til hvis der skal vises sport etc.



Redigeret af Pony65 - 27-Oktober-2016 kl. 10:07
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 08:58
Det skal ikke være nemt Wink Men nej jeg har ikke planer om sætte gynge, hoppeborg osv ind.. men bowlingbane, Billardbord og dartskive.. ja og så liiige en bardisk henne i hjørnet.. (Der sad faktisk resterne af en bar i indhakket da vi flyttede ind LOL

Ej jeg får nok tømt rummet i weekenden og så tar jeg nogle billeder af det som det ser ud nu.

Fik målt i går og kan faktisk sætte både på din ide og min oprindelig ide. Så jeg må ned og prøve mig frem :-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 18:24
Hej igen igen

Som du nok kan regne ud vil jeg jo gerne hjælpe, men det er svært uden at kunne se rummet for sig + der er hele tiden noget nyt, varmerør der og et fodboldbold her.....

Så med mindre du ikke skal have en hoppeborg, en gynge, en rutsjebane og en trampolin derind også så gør dette:

Ryd alt ud af rummet og afmonter lofter og alt hvad der ikke skal være der (lidt puds og støv må ikke stoppe dig)

Når du har gjort det så sætter du din sofa og fodboldbord derind, opstiller det på dit eget og mit forslag, tager en masse billeder af det og poster det herinde.

Så tager vi den derfra med maling og tæpper

Ses
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 15:58
Hehe det kender jeg godt.

Hmm det var absolut en mulighed faktisk. Jeg må ned og måle og se hvad jeg kan gøre.

Grunden til at jeg have valgt at sætte sofaen i indhakket er at jeg synes den ikke tar så meget plads. Og plus at der derinde løber et varmerør i loftet som tar lidt lofthøjde. Dog ikke så meget at det vil være et problem for projektoren at sidde der.

Men jeg må ned og kigge fordi helt sikkert en go ide at rykke om på tingene :-)

Ang loftet så kan jeg jo sagtens hive alle plader og puds ned og lade lortet været råt. Synes måske bare ik det er optimalt. Jeg kan nemlig ikke lade pudset sidde da de plader der sidder der nu er limet fast, så pudset følger nemlig med når jeg tar pladerne ned.

Men jeg kan godt se at jeg løber lidt ind i problemer med baghøjtalernes placering, hvis jeg vil ha sofaen ind i hakket, så med din ide får jeg en bedre lyd.

Sofaen kunne jeg self rykke lidt ud og få lidt luft bagved men hmm. Jeg må somsagt ned med lasermåleren og se hvad jeg har og arbejde med :-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 15:46
Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være.

Døren skal vendes så den åbner udad



Når du maler væggen ved vindue sort vil rummet ikke føles mørkt når du kommer ind. (lysindfald)
Du sparer mørklægningsgardin fordi du bruger lærred til det.
Et lille trick for at lave billedet større, ryk sofa tættere på + du kommer lidt "væk" fra de bagerste højttalere og får et bedre lydbillede.

NB. Måske du skal afmontere det gamle loft og se hvad du har at arbejde med, måske du kan få endnu mere lofthøjde.

Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 14:05
Meget gerne.. Eneste jeg ikke har tegnet ind på tegningen er at der skal stå et bordfodbold foran vinduet. Det skal der tages højde for nemlig :-) Mvh en bordfodbold-geek :-)

Men lad mig endelig se dit forslag. Lyder spændende.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 13:53
Efter jeg har set din plantegning har jeg en design ide som du nok ikke har tænkt på.

Det vil gøre at du får bedre billede og surround lyd + kan spare lidt penge.

Kan du vente til i morgen?
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 13:44
Okay det er rart at vide.. Men faktum er at jeg bliver nød til at gøre ET eller andet ved loftet i rummet da det lige pt er løst puds der falder lidt hist og her og nogle steder er Rockfon pladerne faldet ned og pudser lige så. Så jeg vil jo helst ikke ligge gulvtæppe osv på når loftet nærmest er ved at skvatte ned i hovedet på mig :-)

Så ud fra et renoveringssynspunkt bliver jeg nød til at finde en løsning på loftet her og nu og ud fra et akustisk synspunkt skal det være noget der gir mening.. Fordi vi er enige om at en rum med så lav lofthøjde og med gulvtæppe slet ik er sikkert det er nødvendigt, det kan jeg godt høre på det hele.. men hvad pokker skal jeg SÅ stille op :-)


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 12:56
At montere Troldtekt direkte i loftet er omtrent det samme som at sætte tyndt æggebakke-skum på væggen - det hjælper til dels, men er og bliver en halvhjertet løsning. Og som Pony siger - det er slet ikke sikkert du har brug for det, når du lægger tæppe på. Vi har selv 2 meter til træloftet og har ingenting opsat.

Rå, paralelle vægge er et meget større problem.  
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 12:44
Måske en fin ide i at loftet må vente.. Der sidder nemlig allerede Rockfon plader i loftet, de er bare grimme.

Jeg har lavet en stregtegning af rummet her. Tingene er dog ikke målfaste men gir da en ide om hvad det er jeg har og rode med.

/C

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 12:36
Og billeder -- det er svært at give ordenlige råd når man ikke ved hvordan det ser ud.

Det må være nok for idag.

Redigeret af Pony65 - 26-Oktober-2016 kl. 12:36
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Så dvs at min oprindelig plan med at skrue Troldtekt plader direkte op i et pudset træloft ikke gir nogen mening? Jeg skal ha et skelet og noget rockuld på bagsiden?


Glem nu det troldtekt indtil videre, det er ikke engang sikkert at det er en fordel. + du er i forvejen udfordret med lofthøjden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu