recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf budget projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf budget projekt

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Elmstrom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark, Århus
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg kan anbefale denne her hvis ikke du har brug for 3D


Den er dog prissat lidt til den gode side efter min mening


En stor fordel ved den Epson er at man kan flytte billedet op/ned og til siderne, gør det meget nemmer at sætte op. jeg vil dog ikke kalde den støjsvag. Men press prisen lidt, og du for rigtig meget for pengene.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 09:35
Jeg fandt et brugt lærred til 200 kr som jeg har spændt på en ramme, hvilket fungerer ganske fint. Måske er det en lige så god løsning som et rullegardin.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 09:36
Jeg sidder og leger med den der Projection Calculator og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det slet ikke kan lade sig gøre at få følgende setup til at virke.:

Mit rum er 4,30 x 4,10 m. Og jeg skal sidde på den "bredde" led. Dvs der vil være "optimalt"

Jeg ville optimalt godt have at projektoren sad over hovedet på mig dvs 4,30 m fra lærred op lavede et billede der har ca 2 m. i bredden. Det er vel omkring en 90" ish? Men så vidt jeg kan se kan det ikke lade sig gøre med feks BenQ W1070'eren.

Grund til jeg helst vil have projektoren sidder helt ude ved modsatte væg er at jeg ikke har særlig meget lofthøjde og vil helst ikke have den hænger mit rummet da jeg også godt ville have mulighed for at kunne bruge rummet til andet HVIS det er. Der skal nemlig også stå et bordfodbold bord dernede og det skal fungere som gæsteværelse from time to time.

Jeg er i øvrigt gået videre med Troldtekt.. Det bliver løsningen i loftet. Går ud fra jeg godt kan skrue dem direkte op i mit træloft?
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 10:09
http://www.dba.dk/projektor-panasonic/id-1028262121/

Hvad med denne? Lidt ældre sag, men der får man også både ophæng og lærred med :-)

Jeg kan bare ikke finde den inde under den der Calculator.

http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AE900U.htm
Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 15:37
Som jeg læser annoncen informerer han bare om, at han også har lærreder til salg. Ikke at de følger med i prisen. 

Projektoren er en ca. 10 år gammel model, med en noget lav opløsning: 1280x720. Selv ville jeg ikke give mere end 300-400 kr. for sådan en. 
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 15:51
Det har du faktisk ret i. Han har da også oprettet sep. annoncer til lærred. Men du har ret det er en ældre sag, men 1280x720 ville være fint for mig til at starte med. :-)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 20:56
Den projektor er alt for gammel og dyr, den burde kun koste kr.500,-

Der er ingen grund til at købe en kun HD projektor, når du kan købe en FHD til lige så lav pris.
Der f.eks. En HD26 til salg til kr.3.500,- med garanti endnu
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Online
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 21:06
Nap den epson i stedet. Han har sat den ned i mellemtiden
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 22:56
Den epson Berdel henviser til er rigtig god til prisen, men kun hvis der er kvitttering med på den nye pære, så den ikke bare er blevet nulstillet
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 14:59
Super tak for svar :-) Jeg skal nok komme med nogle billeder når jeg begynder at bygge op. Rummet bliver skrællet ned om 14 dage og gjort klar til Elektrikkeren rykker ind. :-)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 15:47
Jeg har kig lidt på en billig forstærker som jeg stærkt overvejer.

Hvad siger folk til denne forstærker? Denon AVR-2310. Jeg kan få den til meget billige penge (800 kr) og tænker det er en fin start for mig?
http://hometheatergears.com/denon/denon-avr2310ci-review/


Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 18:43
Hej chrkling

Har du købt AVR og Projektor?

Hvis nej, hvornår skal du bruge det?

Jeg har noget udstyr som lå i den dyre ende for et par år siden, nu vil jeg så til at udskifte til noget andet men det bliver nok først til Januar 2017

Kan du vente?

For så er det stort set bare at hente, se og pille ned selv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu