recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf budget projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf budget projekt

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 08:58
Det skal ikke være nemt Wink Men nej jeg har ikke planer om sætte gynge, hoppeborg osv ind.. men bowlingbane, Billardbord og dartskive.. ja og så liiige en bardisk henne i hjørnet.. (Der sad faktisk resterne af en bar i indhakket da vi flyttede ind LOL

Ej jeg får nok tømt rummet i weekenden og så tar jeg nogle billeder af det som det ser ud nu.

Fik målt i går og kan faktisk sætte både på din ide og min oprindelig ide. Så jeg må ned og prøve mig frem :-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:07
Hej

God fornøjelse i weekenden.....

Før fodboldbordet kom ind i billedet havde jeg faktisk i tankerne at i kunne lave et slags hygge/barhjørne, til hvis der skal vises sport etc.



Redigeret af Pony65 - 27-Oktober-2016 kl. 10:07
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:12
Tak tak. Vi snakkes ved Peter. :-)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 20:32
Jeg lovede at ligge nogle billeder ind og en lille update.

Siden disse billeder er taget er alle væggene strippet for gammel puds. De steder der sad mest på var der 7 cm i tykkelsen og det havde slet ikke hæftet fordi det var smidt direkte ovenpå en gammel kridt overfalde (så vidt jeg kan se). Det sad så løst at jeg faktisk fik en hel væg mere eller mindre til at falde ned kun med hænderne i et stort brag hehe. 

Jeg har været ude og købe rillefræser og så trække jeg alle kablerne selv sammen med en kammerat. Ved godt det bare er et kælderrum og at man ikke behøver trækker kablerne inde i væggen til strøm men når man er i gang kan man lige så godt gøre det ordentligt.

Jeg har også fået et parti Troldtekt plader i natur/sandfarve til meget billige penge. De bliver smidt direkte ovenpå Rockfon pladerne der allerede sidder i loftet. Det er sikkert ikke den bedste løsning ren akustisk men det er den nemmeste løsning og der skulle gøres noget ved loftet sådan som det var ved at smuldre væk. 

På gulvet er der indkøbt et sort/koksgråt sisal gulvtæppe med filtbagside så gulvet stadigvæk kan ånde.






Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Siden disse billeder er taget er alle væggene strippet for gammel puds. De steder der sad mest på var der 7 cm i tykkelsen og det havde slet ikke hæftet fordi det var smidt direkte ovenpå en gammel kridt overfalde (så vidt jeg kan se). 

Hey, så er rummet jo blevet meget større end du regnede med. LOL

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 21:27
haha ja det kan man sige. Har vel fået 10 cm på hvert led ;-P
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 11:12
Godt med puds.. ;-) Ikke engang det værste sted her.

Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 11:15
Så er vi igang med strøm :-)







Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 10:34
Hej chrkling

Hvordan skrider projektet frem?

+ har du bestemt dig for hvordan sofaen skal stå?
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 09:41
Hejsa..

Det skrider fremad.. Har stået lidt stille pga arbejde og familie. Men mureren har været forbi og hjælpe med at pudse alle væggene op og lave en masse finish dernede. Så mens væggene står og tørre i løbet af ugen bliver loftet monteret.

Så må vi se hvornår væggene er tørret helt så jeg kan få malet og lagt gulvtæppet. :-)

Ang opstilling så tror jeg at jeg går med din ide. ;-) Men nu ser vi.











Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 09:47
Og så mangler der bare at komme en masse lækkert gear derned ;-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:03


Men det loft der, jeg kan se at i det ene hjørne er der ligesom hul over pladerne.

Hvad er der længere oppe?

For jeg kan se på billederne at du bliver udfordret på højden, så enhver cm vil i højden vil blive et stort +

Det jeg siger er, pil nu det gamle loft ned imens du er i gang. Du får det aldrig gjort senere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu