recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UHD Leicester - FCK - Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UHD Leicester - FCK - Viasat

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UHD Leicester - FCK - Viasat
    Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 20:52
er der nogle der ved hvor stor bitrate de egentligt sender i.

Jeg sidder på et 55" Samsung X85C UHD tv, jeg er overrasket over hvor meget pænere det egentligt er end 1080i broadcast..

Ved godt det ikke er pga. "UHD" opløsningen, da jeg sidder 4 meter fra TV´et, og det nok er svær at se forskel på et IDEELT UHD signal vs 1080p, men forstiller mig bitraten er VÆSENTLIGT højere.. og det hjælper en del




Redigeret af Rasmusdc - 18-Oktober-2016 kl. 20:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 13:14
Viasat selv siger 8 Mb/s bitrate (variabel), men det lyder i mine ører forkert. Stofa siger, at kanalen sendes som spejl hos dem i 25 Mb/s bitrate (variabel).

I øvrigt i HEVC, så kan ikke sammenlignes med bitrate på HD-kanaler.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 13:43
okay, det var Stofa, det var væsentligt skarpere, og normalt ved dårligt materiale, så går man pixel tæt på, så har man lidt følelsen af ELENDIG pixelmapping, hvor linier ikke er skarpe... spillerne langt væk fra, stod med pænt omrids..

bevægelserne var heller ikke direkte elendige... var positiv, ikke at det var fantastisk, for det er Broadcast kvaliteten normalt ikke, men det er klart det bedste jeg har set materiale mæssigt over Stofanettet.

at så kampen var til at falde i søvn over, det er noget HELT andet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 14:18
Jeg nåede lige præcis til kampstart og så faldt jeg i søvn. Det var jeg okay træt af i morges, indtil jeg så resultatet og kampreferat. Jeg overlever nok Smile

Vi tæver Leicester på hjemmebane i stedet.
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2013
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 19:34
Samsung X85C? Det er da vidst et Sony TV du har dig der :) Sony X85C?
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 20:05
Den ligger omkring 20- 25 ja afhængig af indhold
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 09:40
Og os der er medlem af en antenneforening hvor Stofa bla. står for servicen og signalet har vi selvfølgelig IKKE mulighed for at se denne kanal i prøveperioden, igen halter det med samarbejdet.

Hvor svært kan det være for Stofa, at lave en kordineret aftale med de antenneforeninger som har aftale med Stofa, om at tilbyde disse kanaler i perioden, det er ikke første gang dette sker.Dead
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Og os der er medlem af en antenneforening hvor Stofa bla. står for servicen og signalet har vi selvfølgelig IKKE mulighed for at se denne kanal i prøveperioden, igen halter det med samarbejdet.

Hvor svært kan det være for Stofa, at lave en kordineret aftale med de antenneforeninger som har aftale med Stofa, om at tilbyde disse kanaler i perioden, det er ikke første gang dette sker.Dead

Det afhænger måske af samarbejdet. Jeg har Viasat Ultra HD på Ekstrakanalen, og får mit Stofa signal gennem Bredballe Antenneforening. Men opkrævningen kommer fra Stofa på antenneforeningens vegne.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Det afhænger måske af samarbejdet. Jeg har Viasat Ultra HD på Ekstrakanalen, og får mit Stofa signal gennem Bredballe Antenneforening. Men opkrævningen kommer fra Stofa på antenneforeningens vegne.


Vi har en prøvekanal, men der vises en kanal fra Asien som har kørt der i evigheder, måske kunne den bruges til sådanne kanaler som vises i kort periode.

Jeg har kontaktet antenneforeningen, de vil undersøge det, nu er der gået 14 dage, men det er da glædelig for andre, hvis de har et bedre samarbejde med Stofa vedr. disse muligheder.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 11:40
Jeg har nu ingen glæde af at se Viasat UHD kanalen. For det meste vises RedBull TV, som er ekstremsport på ski, mountainbike osv. Var heldig at se noget fodbold i starten, og her må jeg sige 4k er en gave til fodboldfans. Man kan tælle hvert græsstrå, så klart og tydeligt står billedet.
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 17:20
Lidt samme opfattelse som Kampus, UHD er virkelig fantastisk til fodboldkampe, havde også fornøjelsen af at se Leicester-FCK i UHD. Jeg har ikke stor tv-pakke, men hvis der kommer nok indhold i den kvalitet kunne jeg godt fristes til at tegne abonnement på det.

Hvis Viasat var skarpe forretningsmæssigt, så lagde de kanalen som tilkøb på deres Viaplay abonnement til 49 kr. Alternativt stand-alone til 69 kr. Jeg ville være kunde til den pris.
Bare i 15 MB/s ville også være en kraftig forbedring og jeg tror publikum er klar til det.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 06:49
Jeg har spurgt dem om den kommer til Viaplay. Svaret var nej og at der ingen konkrete planer er pt. Ærgerligt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu